שתי סדנאות שיפורים גרמניות ידועות המתמחות (בין היתר) במוצרי חברת אודי – MTM ו-Abt – משיקות כמעט במקביל את גרסאותיהן לאודי S4, המשפחתית-על-סטרואידים שלא ממש חשבנו שחסר לה כוח...
האודי S4 החדשה עברה ממנועי V8 למנועי V6 ואיבדה כמה כוחות סוס בדרך. ולא שהיו לנו תלונות: ה-S4 הקודמת הגיעה עם מנוע V8 אטמוספרי בנפח 4.2 ליטרים, ואילו החדשה קיבלה את מנוע ה-TFSI החדש בעל מגדש העל V6 בנפח 3.0 ליטרים עם 333 כוח סוס (לעומת 344 שהפיק מנוע ה-V8). בעיקר הודות לגמישות המנוע בגרסת ה-S4 החדשה, התאוצה הקלאסית התקצרה ל-5.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, לעומת 5.9 שניות ב-S4 בעלת מנוע ה-V8.
אנשי סדנת MTM מבוואריה מתמחים בשיפור כל מותגי קונצרן פולקסווגן ובנוסף בשיפור ה-X-Bow של ק.ט.מ שגם הוא מצוייד במנוע אודי. טיפולם במנוע ה-V6 TFSI של ה-S4 החדשה סחט עוד 97 כוח-סוס שמעמידים את הספקה של המשפחתית הכמעט-תמימה למראה על 430 כוח-סוס. הכוח הרב מועבר דרך תיבה ידנית עם שש מהירויות לכל ארבעת הגלגלים, כאשר התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש התקצרה ב-0.4 שניות ל-4.7 קצרות במיוחד. המהירות המרבית מוגבלת ב-S4 הסדרתית ל-250 קמ"ש, וב-MTM לא מתייחסים לנתון זה, כך שניתן להעריך שהוא לא שונה.
האודי S4 של MTM מוצעת כסדאן או כסטיישן וכמובן שבנוסף לשיפור המנוע, מטופלת גם הקוסמטיקה (הפנימית והחיצונית) על-פי רשימת תוספות ואופציות כמעט אינסופית, היצע החישוקים גדל (בקוטר שבין 19-21 אינץ'), מערכת הפליטה מוחלפת בקרבית יותר, הבלמים טופלו (מלפנים קוטר הדיסקים הוא 380 מ"מ והם נלפתים באמצעות קליפרים עם 8 בוכנות כ"א!) והמתלים ניתנים לכיוון מתוך הרכב, למצב ספורטיבי קרבי, או יומיומי – לטובת הבאת הילדים לביה"ס או ביצוע קניות.

גם בסדנת Abt המתמחה במותגי פולקסווגן מזה שנים ארוכות חושבים כנראה שה-S4 היא מכונית לסבתות חביבות ושמה שבאמת יעזור לה זה עוד קצת כוח. גרסתה לנושא מציעה תוספת של 102 כוח-סוס למנוע, מה שמעמיד את ההספק המרבי על 435 כוח-סוס (5 יותר מה-S4 של MTM, אם תהיתם). בניגוד ל-MTM הרי שב-Abt מתגאים בנתון המהירות המרבית בו מתהדרת עתה ה-S4 "שלהם" – 282 קמ"ש. בהחלט ראוי.
ה-S4 המשופרות תימכרנה בכל רחבי אירופה.
למרות שה-S4 נמכרת אצלנו, גרסאות משופרת כאלו מן הסתם אינן מיובאות לארץ.