דר' תומס וובר, האחראי על הפיתוח הטכנולוגי בדיימלר מבטיח הינע היברידי לכל דגמי מרצדס עד 2012
חבר ההנהלה הבכירה בדיימלר, תומס וובר, האחראי על הפיתוח הטכנולוגי בקונצרן, חשף את התוכניות הירוקות של מרצדס, ונראה כי הן רחבות ועמוקות ממה שנודע והוצהר עד כה.
בראיון למגזין הגרמני Auto, Motor & Sport חושף וובר כי יחד עם החברה-בת אווניק (Evonik, יצרניות סוללות ומצברים) מתוכנן ייצור סדרתי רחב-היקף של סוללות ליתיום-איון שתותאמנה להינע היברידי שיוצע כמעט בכל סדרות הייצור של דיימלר – בכל ההיצע הפרטי וברוב רובו של ההיצע המסחרי/כבד (משאיות, אוטובוסים ומה שביניהם). במילים אחרות: עד לשנת 2012 ניתן יהיה לקבל מכל סדרה המיוצרת על-ידי דיימלר גרסה או גרסאות היברידיות.
הרחבת ההיצע ההיברידי תתבצע לצד המשך השקעת משאבים בפיתוח מנועים יעילים, חסכוניים ונקיים יותר – שוב, גם כאן לכל רוחב השדרה, מקטן ועד גדול. ייצור הסוללות – כך חושף וובר – לוקח בחשבון שימוש מודולרי רחב-היקף באופן שיפשט למקסימום את הייצור ועלויותיו (קרי: כמה סוללות "בסיסיות" שתחוברנה יחד לפי הצורך לכל דגם ודגם ולא ייצור סוללות מוכנות וייעודיות לכל סדרה) ויאפשר ייצור המוני ומהיר. המשמעות היא שאותן הסוללות תשמשנה החל ממכוניות קטנות (סמארט) ועד למשאיות ואוטובוסים – כמובן בתצורות ובמספרים שונים, בהתאם לגודל הרכב. "ייצור המוני של הסוללות שבבסיסן הן זהות יאפשר שימוש רחב ככל הניתן בהן והתאמה מודולארית קלה ופשוטה לכל מנוע ודגם" מסביר וובר. "בנוסף, שימוש לכל רוחב שדרת הדגמים של הקונצרן יתרום תרומה מקסימלית לפיתוח מואץ ויעיל של טכנולוגיה זו, שכן מגוון סוגי השימוש והייעוד של המערכות רחב ביותר וניתן יהיה לקבל תוך זמן קצר מידע יעיל וחשוב לטובת המשך הפיתוח וייעול המערכות – כמו גם הייצור שלהן".

כאמור, פיתוח הנושא ההיברידי לא מונע השקעת משאבים נוספים בייעול מנועים קונבנציונאליים עבור שדרת הדגמים של מרצדס; תומס וובר מגלה כי שימוש במנועי 3 צילינדרים חדשים, קלים וחסכוניים במיוחד, נמצא גבוה ברשימת הקדימויות בקונצרן ומדובר בליין מנועים שיוצע בכל הדגמים הקטנים יותר של מרצדס – מהסמארט, עבור בסדרות A ו-B וכלה בסדרה C שגם היא תקבל אלטרנטיבה חסכונית, משולשת צילינדרים. "כן, מעכשיו גם מנועי 3 צילינדרים הופכים רלוונטיים למותג מרצדס..." אומר וובר. לפיכך, כבר בסדרה C הבאה תוצענה גרסאות היברידיות לצד משולשות צילינדרים, כאשר במרצדס מחפשים שותף לפיתוח או ספק לרכישת מנועים כאלו, מאחר ולתפיסת בכירי החברה עדיף לפעול מול בעל ניסיון וידע בתחום מאשר להיכנס להשקעות פיתוח אסטרונומיות.

תומס וובר חושף פן שלישי בכיוון הירוק והחסכוני החדש במרצדס – נושא החיסכון במשקל. כיום מוסיפה המערכת ההיברידית בסדרה S כ-75 ק"ג למשקל הרכב, תוספת שבדור הבא של המנועים ההיברידיים אמורה להיעלם או אף להפוך לחיסכון במשקל הכולל. "אנו נמשיך לפתח ולקדם את עניין מערכות הבטיחות ברכב, סעיף האחראי במידה רבה מאוד למשקל ההולך וגדל של המכוניות כיום" אומר וובר. "אבל, במקביל נמשיך לעמול קשות על-מנת להוריד עוד ועוד משקל; זו בהחלט משימה לא פשוטה אבל מבחינתי, אין מניעה לחסוך 100 ק"ג בממוצע בסדרה C הבאה, למרות שמבחינה בטיחותית וטכנולוגית היא תהיה מתקדמת בהרבה מהסדרה הנוכחית. צפו להפתעות.." מבהיר וובר ומסביר את האתגר הגדול המצפה למהנדסי הקונצרן.