סיאט ליאון FR
ההשקה המחודשת של מותג סיאט בארץ נכנסת לשלב השני והחשוב ביותר עם חידוש רוב המחר הקיים. זה מתחיל בחזרתה לארץ של הסיאט אלתאה, שנתיים אחרי ששיווקה בישראל הופסק. האלתאה, שעברה לאחרונה מתיחת פנים, נוחתת כאן במהדורה המחודשת כאשר לצד הגרסה הרגילה מגיעה הפעם גם האלתאה XL המוארכת. גרסה זו תתפוס כאן למעשה את מקום הטולדו המוזרה שייצורה הופסק.
תוך זמן קצר תצטרף למיניוואן הספרדי גם האחות הקומפקטית, הלו היא הסיאט ליאון המחודשת. למרות שהשינוי החיצוני מינורי השינוי הפנימי מורגש. שלוש המכוניות האלה תצויידנה במנוע ה-1.8 ליטר TSI 160 כ"ס אשר ישודך לתיבת ה-DSG החדשה עם שבעה הילוכים. הליאון, בניגוד לאלתאה, תגיע גם בגרסאות ידניות עם אותו מנוע ועם יחידת ה-1.6 ליטר.
האלתאה וה-XL מגיעות ברמת גימור אחת שכוללת כמובן את מלוא האבזור הבטיחותי, חלון שמש בגג, מערכת שמע ובקרת אקלים. המחיר 153,000 לגרסה הרגילה ו-156,000 ל-XL הופך את הגרסה המוארכת לכדאית יותר מבחינת התמורה. מחיר הליאון שתגיע באוגוסט יהיה דומה למדי לזה של גרסת ה-2.0 ליטר (150 כ"ס) הנוכחית שעדיין נמכרת.

האלתאה פריטראק, צפויה אף היא להגיע במהלך אוגוסט. הפריטראק היא למעשה גרסת פנאי מוגבהת וכפולת הנעה שמבוססת על האלתאה XL. היא תצויד במנוע ה-2.0 ליטר TSI (211 כ"ס) ובתיבת DSG עם שישה הילוכים. בסיאט מתכוונים להביא תחילה מכוניות בודדות כדי לבדוק אם יש ביקוש ורק אחרי כן להתחיל בייבוא סדיר יותר. המחיר הצפוי יהיה באזור ה-190,000 שקלים.

באוגוסט ינחתו בארץ גם הגרסאות הספורטיביות של הליאון המחודשת, הלאון FR והלאון קופרה שמחירן יהיה דומה לעבר.
באותה תקופה בערך ינחתו כאן גם הגרסאות הספורטיביות (FR וקופרה) של הסיאט איביזה החדשה.


לכל דגמי סיאט המשווקים בארץ לחצו כאן