אחרי שפרארי נקטה בדרך הירוקה באופן שבא היא מייצרת מכוניות עם המפעל הירוק שלה זה לא ממש מפתיע לחשוב על פרארי היברידית, לא?!.

הוכחה לכך שחרושת השמועות סביב פרארי 599 היברידית כנראה נכונות הגיע בדמות צילום של שישה תרשימים אשר הוגשו כבקשת פטנט רשמית של היצרן האיטלקי. בהתבסס על התרשימים והצלבות מידע ברשת נראה כי המכונית תזכה בכך להנעה לכל 4 הגלגלים.
לשם הבהרה, מטרותיו של יצרן מכוניות-העל האיטלקי אינן דומות למטרותיהן של "מחבקי העצים" ושל חובבי גרינפיס מרחבי העולם; מטרת יחידת הכוח ההיברידית משולבת ההנעה לכל ארבעת הגלגלים הנה שיפור העברת הכוח אל הקרקע - גם בתנאי אחיזה קשים או מוגבלים כמו כביש רטוב או קפוא.

ההנעה לכל ארבעת הגלגלים תתבצע ע"י חיבור מנוע בעירה פנימית "רגיל" מבית הסוס הצוהל לצמד גלגלים מניעים אחד, מן הסתם האחורי, בעוד שהצמד השני יהנה מהנעה היברידית בדמות מנוע חשמלי אחד גדול משותף או צמד מנועים קטנים הממוקמים בתוך הגלגלים, לפי האיורים המצ"ב. היתרנות בפתרון שלב פרארי כוללים עלות ייצור נמוכה, תוספת משקל נמוכה מאשר הנעה מרובה קונבנציונאלית למרות תוספת הסוללות, העברת כוח מהירה יותר, צריכת דלק נמוכה יותר ותדמית ירוקה. הנהג יוכל לבחור בין הנעה אחורית מבוססת מנוע בנזין או לשלב את ההנעה ההיברידית בלחיצת כפתור. ייתכן והנהג יוכל להנות מנסיעה על כוח חשמלי בלבד, אולם למרחק קצר ובמהירות יחסית נמוכה. ממש מתאים לסיבוב דאווין בכיכר הקזינו במונטה קרלו, למעט היעדר הנהמה הפרארית האופינית.

אנו מהמרים שהמכונית הראשונה אשר תהנה מהפתרון ההיברידית תהיה ה-612 סקאליאטי אשר תוצג לאחר מתיחת פנים לקראת סוף 2009, אולם זהו ניחוש בלבד.

אגב, בתחום מכוניות הספורט וההנעות ההבירידיות, פרארי לא לבד. פורשה תציג את הפנאמרה ההיברידית שלה במהלך 2011, אם תהיה לכך דרישה כאשר הקאיין ההיברידי צפוי עד תום העשור.
השלב הבא? פרארי דיזל?! ברור שלא... בעצם – גם על פורשה אמרו את זה בשעתו, לא?...