ימים לא פשוטים עוברים על אופל אשר עוברת ארגון מחדש ותהליך התנתקות מ-GM שנאבקת על הישרדותה. הניסיון לקבל סיוע מממשלת גרמניה נתקל בקשיים וניראה שעתידה של אופל תלוי דווקא בפיאט שמביעה התעניינות ברכישתה. ברקע ישנו גם המשבר הכלכלי והירידה במכירות ותוך כדי כך צריך להמשיך לשדר שהעסקים כרגיל, ואכן כך עושים.
מעודדים מהצלחת האינסיניה ובתקווה להמשך המגמה החיובית חושפת אופל תמונות רשמיות ראשונות (לאחר שחלקן דלפו לרשת כבר לפני כשבועיים) ופרטים ראשונים על האסטרה החדשה. אין מה לצפות למהפכות בעיצוב מדובר באבולוציה זורמת ומעודנת יותר לדגם הנוכחי. למרבה ההפתעה דווקא האחוריים - אשר זכו ליותר תשומת לב מהחרטום למשל מפגינים דמיון לאלו של הרנו מגאן III בעיקר מהצד. כמיטב המסורת של חשיפה בשלבים לעת עתה טרם פורסמו תמונות הפנים של האסטרה.
באופל מצהירים שהאסטרה החדשה עושה שימוש בפלטפורמה הגלובלית החדשה של GM זו המשרתת גם את שברולט קרוז ששיווקה בארץ החל לא מכבר. בהתאם לכך עומד אורכו של בסיס הגלגלים באסטרה על 268.5 ס"מ, 7 ס"מ יותר מאשר בדור היוצא. גם האורך צמח במידה נכבדת של 17 ס"מ ועומד כעת על 442 ס"מ.
האסטרה תציע 4 מנועי בנזין בנפחי 1.4 ו-1.6 ליטר בהספקים שבין 100 ל-180 כ"ס. את מקום מנוע ה-1.8 שהיה המנוע העיקרי של האסטרה יתפוס מנוע 1.4 ליטר מוגדש עם 140 כ"ס – הספק זהה לזה של מנוע ה-1.8 ליטר, אך עם מומנט גבוה יותר ב-14%. גם מנועי טורבו דיזל מסילה משותפת יהיו בהיצע נפחים שינוע בין 1.3 ל-2.0 ליטר ובהספקים של בין 95 ל-160 כ"ס. כל המנועים פרט לבסיסיים יציידו בתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 מהירויות. החדשה המעודדת עבורנו היא האופציה לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות. לעת עתה טרם נמסר לאילו מנועים היא תשודך.

עוד בתפריט הטכנולוגי מופיעים מתלים מתכוונים, פנסי קסנון המתאימים את עצמם לתנאי הדרך ומערכת סטיה מנתיב. פרטים נוספים על האסטרה החדשה יתפרסמו לקראת הצגתה הרשמית בתערוכת פרנקפורט הקרובה שתיערך בספטמבר. אלינו היא צריכה להגיע לקראת תחילת שנת הדגם הבאה.