לאחר הכחשות מתמשכות ("לא נציע גרסת M ל-X5"...), המתנה ארוכה וציפייה דרוכה – ב.מ.וו חושפת בתמונות ופרטים ראשונים את גרסאות השרירים של ה-X5 וה-X6 שלה. החשיפה המלאה ולעיני הציבור הרחב, תיערך מעל לבימות תערוכת ניו-יורק (10-19 באפריל).

שתי המכוניות זוכות לתג ה-M למרות שאינן מכוניות ספורטיביות "פר-אקסלנס" (הראשונה נולדה ב-1985 – אם נתעלם מה-M1: ה-M5 עם מנוע מה-M1), אולם לפי ב.מ.וו., מורשת ה-M זוכה לשתי נציגות ראויות. שתי המכוניות תתהדרנה במנוע זהה בנפח 4.4 ליטרים, V8 בעל צמד מגדשי טורבו אשר מציע 555 כוח-סוס ב-6,000 סל"ד. טווח המומנט היעיל נע בין 1,500 ל- 5,650 סל"ד כך שהנהג תמיד ייהנה מתגובה מיידית לדרישותיו לכוח.
המנוע המדובר יחליף ככל הנראה בעתיד את מנוע ה-V10 המוכר מה-M5 וה-M6, בו היו "רק" 507 כוח סוס. לראשונה תשודך תיבה בת 6 הילוכים עם אפשרות לידיות להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה למנוע מסדרה M, כאשר תיבה מחוזקת זו תוצע אף היא בעתיד בגרסאות הבאות מבית M.
הביצועים המובטחים מרשימים, עם נתון האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.7 שניות ועד 250 קמ"ש מוגבלי מחשב. לרוכשי אופציית "חבילת M לנהג" ההגבלה תיעצר רק ב-275 קמ"ש.

בהיותן גרסאות M, עברו המתלים התאמה מאוד-נחוצה כדי לאפשר את העברת הכוח הרב אל הכביש ביעילות מרבית ומערכת הנעה X-Drive תוכננה כאן "להעדיף" העברת הכוח לכיוון הגלגלים האחוריים לשיפור ההנעה/ההנאה. על עצירת המסה הממהרת אחראים בלמי דיסק, כמובן מאווררים, קדימה ואחור.
כדי שעוברי דרך אחרים לא יטעו ויחשבו את הרכבים לגרסאות פשוטות והמוניות, הודגשו קווי הרכב באמצעות חצאיות בולטות, תגי M מאחורי הכנף הקדמית, פגושים חדשים ורחבים יותר כאשר הקדמי כולל תכנון מחדש של פתחי כניסת האוויר ומאחור דפיוזר וארבעה פתחי פליטה מרשימים, חישוקי 20 אינץ' ייחודיים, ועוד נגיעות קטנות. החגיגה נמשכת בפנים עם הגה בעל תג M במרכז, מושבי עור וארכיטקטורה שונה של הקונסולה המרכזית.

אגב, הביצועים טובים יותר מגרסת הטייפון של G Power עליה ספרנו זה מכבר אשר הייתה עד לא מכבר גרסת ה-X5 החזקה בעולם (525 כוח-סוס אומללים).
איך שחולפת לה תהילת עולם...
תערוכת ניו-יורק: ב.מ.וו X5 M ו-X6 M – חשיפה
צילום: מנהל

תערוכת ניו-יורק: ב.מ.וו X5 M ו-X6 M – חשיפה
צילום: מנהל
עוד לפני ה-X6 M – ה-X6 פאלקון של AC שניצר
X6 לישראל