אחד ממנועי הצמיחה הגדולים של פורשה בשנים האחרונות היה רכב אשר נתפס בתחילה (ויש הטוענים שעד היום) כחילול הקודש – "פורשה לשטח?! דיזל? זה יכול להיות רק טרקטור..." אז זהו, לאו דווקא; פורשה קאיין הגיע לקו הרבע מיליון יחידות אשר יוצרו וזאת כשש שנים לאחר הצגתו (בתערוכת פריז 2002).שווקי המכירה המרכזיים של הקאיין הנם גרמניה, ארה"ב (בה נמכרו מעת ההשקה 81,500 יחידות), רוסיה (גם בתוך עידן המשבר הכלכלי העולמי), סין, דרום אמריקה והמזרח התיכון. אף שלא ממש ניתן להוסיף את מדינתנו לרשימת המדינות שבמשפט הקודם, ניתן לומר שגם אצלנו נמכר הכלי במספרים נאים. רק בשנה שחלפה נמכרו בישראל 19 מדגמי הקאיין וזאת לעומת 6 מדגמי בוקסטר ו-5 מדגמי 911.

אז אחרי שהתרגלנו לדגם של פורשה שאינו דבק באספלט בלבד, הגיע העת להתרגל לרכב עם מנוע דיזל. המכירות של דגם הסולר (240 כ"ס) יחלו בסוף חודש זה וזהו כאמור גם הדגם הרבע מיליון של הקאיין שיוצר. הרכב ירד מפס הייצור בלייפציג, גרמניה, ומיועד ללקוח אוסטרי. את מכוניתו, אגב, בצבע לבן פנינה (ראו תמונה), הוא צפוי לקבל במהלך חודש אפריל.

טוב, אז כעת לאחר שעברנו את רף הרבע מיליון, נותר להמתין ולראות מה יהיה ברף החצי מיליון. בורסות ההימורים כבר נפתחו, ההימור הוא על קאיין היברידי?!