ווין בראנון: "מה שיפה הוא שהמכונית הסדרתית מאוד קרובה למכונית התצוגה ואנחנו צועדים לפלח הזה כפי שמעולם לא עשינו...""אני מרגיש שאנחנו בתוך בועה" אומר לי ווין בראנון (Wayne D. Brannon) העומד בראש שברולט אירופה, כשהוא מתייחס למצבה של ג'נרל מוטורס. "הייתה לנו שנה נהדרת עם 507,000 מכירות וזו עליה של 0.3 אחוז בנתח השוק שלנו כאן. זה עשה אותנו המותג שגדל הכי מהר באירופה. ידענו שהשנה השוק יאט וכיוונו לגדול בייחוד מבחינת נתח השוק. הצלחנו להכפיל את העסק בשלוש שנים וזאת עדיין עם הדור הקודם של המכוניות ולא עם החדש שהוא הרבה יותר טוב".

אוטו: מי אחראי על הספארק?

בראנון: זה תכנון גלובאלי. יש לנו 5 מרכזים וההובלה בפרויקט זה היתה של קוריאה, ראש צוות הפיתוח היה אמריקני שעבד קודם בברזיל. לפני שנתיים השקנו שלוש מכוניות תצוגה ובקשנו מאנשים שיצביעו, וה'ביט' (הקונספט עליה מתבססת הספארק. א.ש.) נצחה בכל העולם. לקוחות גלובאליים הצביעו ואמרו שהם רוצים אותה. מה שיפה הוא שהמכונית הסדרתית מאוד קרובה למכונית התצוגה ואנחנו צועדים לפלח הזה כפי שמעולם לא עשינו, וזה אומר לעולם אנחנו כאן כדי לנצח. לא צריך להתפשר על מקום, עיצוב וסגנון.

אוטו: האם יש איזשהו קשר למאטיז?

בראנון: לא. זו פלטפורמה חדשה והרכב היחיד שיתבסס עליה זה הספארק. אני לא רואה כרגע סיכוי שאופל תשתמש בפלטפורמה. המכונית הזו תהיה רק שברולט ספארק עם חמש דלתות.

אוטו: מה עם שלוש דלתות?

בראנון: לקוחות בשוק הזה אוהבים חמש דלתות למרות שיצרנו מראה של שלוש עם הסתרת הדלת החמישית.

אוטו: אתם מדברים על מכירה באמריקה. האם זה באמת מתאים?

בראנון: בהחלט. אני לא נמוך ואין לי בעיה להיכנס ולהושיב את הילדים שלי מאחור. אז זה אומר שזו חבילה טובה לעיר. לא הייתי נוסע איתה מלוס אנג'לס לסאן-פרנסיסקו אבל להגיע איתה לבית הקיץ שלי זה נפלא.

אוטו: האם הייתה בספארק השפעה אירופאית?

בראנון: אחד השווקים החשובים למכונית מיני זה אירופה ולכן הייתה השפעה גדולה. בין שלוש מכוניות התצוגה ה'ביט' הייתה האירופאית, ה'טרקס' כוונה לשווקים מתפתחים וה'גרוב' אמריקנית.

אוטו: האם נראה גרסה אוטומטית?

בראנון: אני חייב להודות שבתחום הזה אין הרבה שרוצים אוטומטית באירופה. הכמויות הגדולות הן בידני ולכן לא בוער לנו להציג לאירופה גרסה אוטומטית, למרות שאני יודע בישראל המצב שונה לגמרי.

אוטו: האם היא לא קרובה מדי לאוויאו?

בראנון: אני מרגיש שהגדלנו את המיני שלנו והגדרנו אותה מחדש. עשינו את זה גם בקרוז וקרבנו אותה לקבוצה D כי זה מה שהלקוח רוצה. אבל אם תראה מה עשינו עם הקרוז ועם הספארק אתה יכול לדמיין שגם האוויאו הבאה תגדל.

אוטו: מתי נראה אותה ועל איזו פלטפורמה?

בראנון: נראה אותה בקרוב. אנחנו מציגים את הקרוז השנה, את הספארק שנה הבאה. אם הייתי מתכנן זאת נכון הייתי מצפה לה בעוד שנתיים. היא תתבסס על פלטפורמה חדשה לגמרי.
עוד בסדרה:
ראש פרויקט מאזדה3 מספר על המכונית החדשה
האחראי על העיצוב בקבוצת פולקסווגן, על הפולו החדשה וקווי העתיד
ראיון עם מעצב יונדאי על מראה הטוסון הבא
האחראי על עיצוב מכוניות רולס-רוייס מספר על לידת הבייבי רולס
ראש מחלקת העיצוב של אסטון מרטין מסביר על מכונית התצוגה החדשה, לגונדה
ראש מחלקת העיצוב של ב.מ.וו על דרכה של מיני ועל הגראן טוריסמו
מעצב פורד אירופה – במבט לעתיד וגם על הפוקוס הבאה