"זה פחות או יותר הטוסון" מסביר תומאס בורקלה (Thomas Buerkle). האיש שאחראי על עיצוב מכונית התצוגה החדשה של יונדאי, ה-ix-onic קונספט, מאפשר לי להציץ מקרוב בפנים המכונית שנראה כמו עוד קפיצת מדרגה של יונדאי. "ברור שיהיו לו גלגלים קטנים יותר, ועוד כמה שינויים קלים. אבל בגדול - זה הרכב".
צילום: מנהל
אוטו: ...והפנים?

בורקלה: רצינו ליצור תחושה של מקסימום פרמיום. והארכיטקטורה הכללית היא דומה מאוד למה שיגיע לפס הייצור.

אוטו: האם הסטודיו האירופאי אחראי על העיצוב?

בורקלה: כן. ליונדאי יש כמה מרכזי עיצוב: בקוריאה, בפרקנפורט - שם אנחנו יושבים - אבל יש גם בסין, קליפורניה, ואחד קטן בטוקיו. על מחליף הטוסון אנחנו אחראים כמו במקרה של ה-i20. המכונית הזו עוצבה באירופה ותוכננה במיוחד עבור אירופה, אבל היא תימכר בכל העולם.

אוטו: על מה מבוסס הרכב הזה והיכן הוא יבנה?

בורקלה: הוא מבוסס על ה-i30 ויבנה בסלובקיה לצד המכוניות של קיה. קיה תבנה אצלנו מכונית שלה.

אוטו: בעבר היה דמיון גדול בין הטוסון לספורטאז'. האם זה יחזור על עצמו?

בורקלה: הקונצרן פיצל את צוותי העיצוב כדי שהמכוניות תראינה שונות לגמרי.

אוטו: אז מתי נראה את הדבר האמיתי ?

בורקלה: אין לכם עוד הרבה זמן לחכות. הצגת הבכורה תהיה תוך חצי שנה בפרנקפורט ועד סוף השנה היא תהיה על כבישי אירופה.

אוטו: נראה שהרכב מציג קו חדש של עיצוב. האם זה נכון?

בורקלה: כן, זו התחלה חדשה וכל המבחר שלנו יראה מאוד שונה והרבה יותר יפה. ה-i20 כבר נראית טוב יותר וזה הולך להשתפר.

אוטו: יונדאי נתפסת כחברה שמרנית בעיצוב. היה קשה לשכנע אותם לשנות כיוון?

בורקלה: לא. הם רוצים זאת. הם הולכים לשם ומשוכנעים שזו הדרך.
עוד בסדרה:
ראש פרויקט מאזדה3 מספר על המכונית החדשה
ראש שברולט אירופה מדבר על התפתחות המותג, על הספארק ומחליפת האוויאו
האחראי על העיצוב בקבוצת פולקסווגן, על הפולו החדשה וקווי העתיד
האחראי על עיצוב מכוניות רולס-רוייס מספר על לידת הבייבי רולס
ראש מחלקת העיצוב של אסטון מרטין מסביר על מכונית התצוגה החדשה, לגונדה
ראש מחלקת העיצוב של ב.מ.וו על דרכה של מיני ועל הגראן טוריסמו
מעצב פורד אירופה – במבט לעתיד וגם על הפוקוס הבאה