"הפאנטום יצרה במה למכוניות חדשות שקודם לא יכולנו לדבר עליהם. ואם הפנטום זו הטוקסידו המכונית זו היא חליפת העסקים. היא פחות פורמאלית...""כמו בפעם הקודמת שעיצבנו את הפנטום גם הפעם נסגרנו לתקופה ארוכה. הפעם עשינו זאת בססאקס בבית מהודר בו נסגרנו לכמה חודשים כדי לקבל את השקט. ואז זה מתחיל, כמו במוזיקה, ג'ם סשן שלאט-לאט מתפתח לתוצאה יפה". כך מתאר איאן קמרון, האחראי על העיצוב ברולס-רויס, איך עבד עם צוותו על פיתוח המכונית החדשה. קמרון, שאחראי בעברו גם על עיצוב הריינג'-רובר הנוכחי והב.מ.וו Z8 ז"ל, חתום גם על הפאנטום.

אוטו: האם העבודה שלך היא הטובה ביותר בעולם?

קמרון: זו בהחלט עבודה מאתגרת ומרגשת. מה שעושה את זה קל יותר הוא שאנחנו צריכים לעשות את המוצר הטוב ביותר בשוק, וזה מאוד ממקד. אמנם יש יותר סיכוי להיכשל מלהצליח אבל זה שומר אותנו מצרות.

אוטו: איך אתה מתאר את המכונית?

קמרון: ה-EX200 היא התחלה של משפחה חדשה. הפאנטום יצרה במה למכוניות חדשות שקודם לא יכולנו לדבר עליהם. ואם הפנטום זו הטוקסידו המכונית זו היא חליפת העסקים. היא פחות פורמאלית.
איך מעצבים רולס-רוייס?
צילום: מנהל
אוטו: האם זה הזמן להציג רולס-רוייס חדשה?

קמרון: אנשים שואלים אם בזמנים קשים כאלה יש מקום לרולס-רוייס. עבורי מה שחשוב זה לייצר את הטוב ביותר. זה אמין, נכון ויש כאן גם תמורה מצוינת לכסף. דווקא בזמנים כאלה זה מוצר רלוונטי.

אוטו: עד כמה קרובה המכונית לדגם הסדרתי?

קמרון: מה שאתה רואה זה מה שתקבל למעט הסמלים האדומים. זה מאוד קרוב.

אוטו: האם הקשר הויזואלי לפנאטום אינו מוגזם?

קמרון: אנחנו רוצים שירגישו שהן באו מאותו חייט. אמנם זה לקוחות שונים ומיקום שונה בשוק אבל זה עדיין מייצג את מה שמצפים מרולס-רוייס. אם תעמיד אותן זו ליד זו תראה אחים ולא תאומים.

אוטו: מהיכן הגיעה ההשראה לדגם הזה?

קמרון: לא ניסינו לעשות ביבי פנטום או פנטום זולה. יש הרבה מכוניות של רולס-רוייס מהעבר שנותנות השראה וותר מדי מכוניות שאנחנו אוהבים. לתקופתן הפאנטום הייתה פנטסטית והגוסט נפלאה.

אוטו: יש שמועות על השם סילבר גוסט?

קמרון: שמועות תמיד נכונות כי הן שמועות...אבל אם נשתמש בשם היסטורי האם המכונית תעמוד בציפיות.

אוטו: האם יש קשר טכני לפנטום או לסדרה 7?

קמרון: לשתיהן יש V12 אבל ב-EX זה מנוע חדש ואקסקלוסיבי. בנהיגה היא מרגישה קטנה יותר. לגבי ה-7 - היא משתמשת ברכיבים מסוימים כי אין סיבה לפתח משהו שקיים, אבל כל המידות שונות וייחודיות. יש דברים כמו כבלים חשמליים שהגיעו משם אבל אף אחד לא רואה זאת.

אוטו: האם רולס יכולה להתפתח גם למכונית קטנה יותר או לדגמים שונים?

קמרון: תלוי מה הייעוד של המכונית. קשה לעשות פנטום קטנה אבל לא קשה לעשות מכוניות קטנה. אבל הגלגלים חייבים להיות גדולים, כך אתה מקבל את הישיבה הגבוהה והסמכותית של רולס-רוייס.

אוטו: האם אתה חושב שבנטלי הלכו בדרך הנכונה?
איך מעצבים רולס-רוייס?
צילום: מנהל
קמרון: כן הם מדברים על 10,000 מכוניות בשנה ואנחנו לא קרובים לכך ולכן הם מייצרים מכוניות מאוד שונות.

אוטו: ומבחינת עיצוב נראה שהם המשיכו את הדרך הקודמת של רולס ובנטלי?

קמרון: צריך לזכור שבנטלי לא הפסיקו מעולם. הייתה להם את הארנז', מכונית מלאת אופי ועם ה-GT הם הוכיחו שהשוק הולך עם מוצרים מוצלחים. עם רולס הייתה לנו אפשרות לפתוח עם דף חלק. אם היינו ממשיכים בקו הקודם זו הייתה טעות ואובדן הזדמנות.

עוד בסדרה:
ראש פרויקט מאזדה3 מספר על המכונית החדשה
ראש שברולט אירופה מדבר על התפתחות המותג, על הספארק ומחליפת האוויאו
האחראי על העיצוב בקבוצת פולקסווגן, על הפולו החדשה וקווי העתיד
ראיון עם מעצב יונדאי על מראה הטוסון הבא
ראש מחלקת העיצוב של אסטון מרטין מסביר על מכונית התצוגה החדשה, לגונדה
ראש מחלקת העיצוב של ב.מ.וו על דרכה של מיני ועל הגראן טוריסמו