מרובעי הגלגלים
היא מרשימה בכל קנה מידה שתבחר. היא גדולה כמו פיל מבחוץ וצרה כמחילת עכברים מבפנים, היא גם וולגרית ומכוערת וגם בעלת יופי אלים משהו, וכשאתה מתבונן בה היא יוצרת בך את הרושם המיידי כי נבנתה שלב אחר שלב לפי התפתחות הבניה ללא תוכנית מוגדרת מראש. כן, היא מאד מאד שונה ומיוחדת. זו הבאגי החדשה של ברוך טולדנו.
אני חושב שארז אברמוב מצא את עצמו אתמול מופתע קלות כשבעזרת גדעון בן שמואל נחתה אמבטיית המתכת המפלצתית הכתומה הזו על קו הסיום צמודה לטמבון של שי שמעוני. הממותה הזו הציבה את הזמנים הטובים ביותר במסלול ומסתבר כי היא מהירה לא רק מצוות "פוינטר ליוגב" המנצח את קטגוריית T1, אלא גם מהאופנוען ערן וולנברג, ואם כך סימן שהדבר הזה נוסע מהר. מאד מהר. ממש ממש מהר אם לדקדק.

והיו עוד באגי'ז. זו של "עידן הגז" שכהרגלה, יש לציין בצער, מעניקה חופן תקלות ותלאות לצוות החביב שלה שמושך בשיניים עד לסיום ואפילו זוכה בגביע השני בקטגוריה. "כפר מסריק" עם הצוות המשפחתי הצנוע והמיוחד של אבא אמיר שני ובנו ערן שנאלצים להאט מאד את הקצב עקב "בחילת הנווטים" התוקפת את אבא והם במקום השלישי. שני אבות הטיפוס בעלי המושב הבודד של האחים לביא הירושלמים לא מרחיקים לכת: אייל ננעץ באכזריות לחריץ במרחק חצי קילומטר מהזינוק ומעקם את ההגה והמשולשים הקדמיים. אחיו אלעד תופס פור של עוד חצי קילומטר אחריו ונשאר נטול מתלה אחורי. שניהם נשלפים מן השטח ע"י טרקטורון החילוץ של הצוות.

ניצן שקל וגדי חן, "טלפארמה", מנצחים בקטגוריה המדולדלת T2 ובה שני צוותים בלבד, הם עצמם ו"חולון-מוטורס" של רועי שפירא וגדי שטייף. מלמד ויוחאי מצליחים להביא את הסובארו לקו הסיום ולנצחון קטגוריית T2s למרות שהסובארו הנמוכה אוכלת מרורים בשטח המדברי המבותר, בהקדימם את איציק אסולין ואורי יעקובוביץ'. אורי גרוס ועומר הימן עם ה"טראנו" הסדרתית התלבשו על הקו הנכון מן העונה הקודמת ונראים מרוצים, יפתח שובל וצחי הרצוג הורידו את עצמם קטגוריה מה שאומר ויתור על בולם זעזועים אחורי משופר, מה שמתורגם בטלטלות השטח להאטה במהירות, והמקום השלישי נופל בחלקם של עופר קוקוס וחנן מור. קטגוריה חמה ולוחמת.

שי שמעוני ואביב ספקטור מתנהלים בזהירות וחשש. מנוע ההאנטר עבר שיפוץ וטרם הפנים כי עליו לשוב לחזית, והוא משמיע מדי פעם יבבה או קול נהי אחר שמפרפר את חדרי ליבו של שמעוני הקשוב, ומחסיר לו נקודות במדד הריכוז. כך קשה לנצח וצוות "פוינטר-ליוגב", רז הימן והלל סגל, ממש לא מופתעים לעמוד שוב על אותה מדרגה שם מתקבלים בברכה גביעי המקום הראשון של הקטגוריה הבכירה קטגורית T1 4X4.

כידונאים
האופנוען ערן וולנברג בכלל לא בטוח אם התקיים מרוץ או לא. בדרך כלל הוא מוזנק ראשון, חורש ראשון את המדבר, עובר ראשון בנקודות התדלוק, וחוזר ראשון לפיטס. תמיד לבד. הוא והמרחבים והאוכף. "לונלי ריידר".
בעקבותיו, ודי בצמוד, מגיע בדרך כלל שגיא הימן, אך לא הפעם. פנצ'ר מגלגל אותו לאיטו על הג'אנט, ואת מקומו תופס הכוכב התורן על במת הראלי-רייד, חי סגל על ק.ט.מ 300 דו"פ, שעלה מהעממית למקצועית. הוא מגיע 7 דקות אחר ערן וולנברג וכולנו מתפעלים מההישג, כולל ערן. דידי אברהמי איש האנדורו מגיח לביקור חד-פעמי ומגלח לעצמו את המקום השלישי. אל דידי נצמדים במהלך המסלול שני רוכבי עממית, רועי מרקוביץ' וגיא גרשון, והשלישיה הזו רוכבת כדבוקה מגובשת חלק גדול מן הדרך וממריצה את עצמה בחיזוקים הדדיים, מה שמביא את רועי מרקוביץ' לראשות הקטגוריה לראשונה בחייו הצעירים כשהוא מקדים את גיא גרשון על חודה של שנייה. במקום השלישי צביקה כהן שיוצא בשן ועין מסלטה מפוארת ומסיים חבול ודואב. המקום הרביעי לנמרוד כפיר העקשן והמשתפר, ואילו יותם זלוטוגורסקי על ק.ט.מ 450 נאסף מהשטח ע"י צוות הסיוע שלו (ברוך קורוניו) עקב תקלה טכנית, וממשיך משם ישר הביתה מאוכזב מאד.

ויש לנו גם קטגוריה אופנוענית-ננסית, עד 250 סמ"ק מיסודו של ברל'ה, והפעם משתתפים בה גם תומר ברעם מנהל מותג ק.ט.מ, רונן סלמי ועמרי גור מקבוצת הלוויין של ק.ט.מ, ורן פישמן איש ה"סיקס-דייז" שחולק עם "כרובי" רכיבה משותפת לאור חסרונו של מכשיר ניווט. ארז ביבי על 125 סמ"קים עלובים וכתומים הוא המנצח ואחריו סלמי וגור שרכבו בעקבותיו כתאומים סיאמים. במקום השלישי – ברל'ה איש החזון ורצון הברזל.

בקטגוריית הטרקטורונים העממית אומר לי גיא ורבר כי הוא מקבל מתנה מאבא זוג מגפיים וקסדה חדשים בעזרתם ינצח את המרוץ. "קשקשן" – אני אומר לו – "אתה מנצח גם עם כפכפים, טי-שירט וקסדת הארלי". מתברר שצדקתי כי גיל אלמדאווי מתהפך ופורש וחיים אוחנה מתברבר קצת בניווט מה שמעניק את המקום השני לשותפו של ורבר לסוכנות "ד.ג.ש טרקטורונים", דדי שפרונץ. ורבר עם ק.ט.מ מאובזר למשעי מקדים את שניהם בגדול.
אבל הסיפור היפה של היום שייך לטרקטורונאים אלי אוחיון ויובל שרון המתחרים ביניהם בקטגוריה המקצועית. שרון הוא המנצח הקבוע של הקטגוריה הזו ואלי אוחיון מסתפק במקום נחות יותר. אתמול הוא יכול היה ללקט לעצמו את מלוא הניקוד של מקום ראשון או שני מכיון שיובל שרון נותר תקוע בשטח עם מצמד מושבת.
אבל אלי אוחיון הוא זאב ותיק ומשופשף, ואחוות רוכבים חשובה בעיניו יותר מנקודות, ולפיכך הוא טורח וגורר את יובל שרון יותר מעשרים ק"מ עד לפיטס ובזה מעניק לו את נקודות המקום השלישי ומשאיר את אליפות הליגה פתוחה ומסקרנת. ציון לשבח.
ציון לשבח גם לצוות הסיוע של יובל שרון – "ד.נ.א מוטורס" – הפותחים מנגל להסעדה המונית בסיום, וכן לצוותו של ארז אברמוב ששולף מעמקי הארגזים בשר משובח לכל דורש.

הנה כך, ביום חורפי שחון, קר, יבש, סחוף רוח ומאובק, פרצה לה ליגת הראלי 2009 של מרוצי המדבר, ליגת הבאחה הישראלית. שיהיה בהצלחה.


מנצחי כל הקטגוריות:

אופנועים מקצועית:
ערן וולנברג
חי סגל
דידי אברהמי

אופנועים עממית עד 250 סמ"ק:
ארז ביבי
רונן סלמי ועמרי גור
ברל'ה

אופנועים עממית
רועי מרקוביץ'
גיא גרשון
צביקה כהן
טרקטורונים מקצועית:
ניר אברמוביץ (אלון מוסכים)
אלי אוחיון
יובל שרון

טרקטורונים עממית:
גיא ורבר (ד.ג.ש טרקטורונים)
דדי שפרונץ (ד.ג.ש טרקטורונים)
חיים אוחנה (סוכנות אוחנה)

ג'יפים T2s:
מיקי יוחאי ויובל מלמד (סובארו)
איציק אסולין ואורי יעקובוביץ (אוטוויק)
עופר קוקוס וחנן מור

ג'יפים T2:

ניצן שקל וגדי חן (טלפארמה)
רועי שפירא וגדי שטייף (חולון מוטורס, ארן אלקטרוניקס)

באגים T1 2X4:
ארז אברמוב וגדעון בן שמואל
עידן הגז
כפר מסריק

T14x4 אב טיפוס:
רז הימן והלל סגל (פוינטר, ליוגב)
שי שמעוני ואביב ספקטור (גתוס, כל גדר)