העולם אולי נמצא במיתון, כדור הארץ מתחמם אבל בבנטלי ממשיכים בתוכניות כרגיל לאור מכירות השיא שלה, עבור בהצגת הארנאז' החדשה והשקת מהדורת פרידה לאראנז' הנוכחית. כעת חושפים את גרסת ה'ספיד' לקונטיננטל GTC.

קצת סדר: ה-GTC היא האחות הפתוחה במשפחת הקונטיננטל הכוללת גם את גרסת הקופה - הקונטיננטל GT, והסדאן - קונטיננטל פליינג ספר.
גרסאות הספיד הן הגרסאות המחוזקות במשפחה (כאשר הפליינג ספר במהדורה זו היא הלימוזינה המהירה בעולם "בייצור סדרתי" (לא כולל גרסאות משופרות למיניהן בידי סדנאות עילית), לפחות עד ההצגה הרשמית של הפורשה פאנאמרה וה-אסטןן מרטין ראפיד). כעת ה-GTC היא האחרונה לזכות בגרסה מחוזקת זו.
כמו אצל יתר האחיות במשפחה נהנית ה-GTC ספיד משרותיו של מנוע ה-W12 כפול המגדשים בנפח 6.0 ליטר שמספק כאן 610 כ"ס ב-6000 סל"ד ו-76.5 קג"מ בין 1750 ל-5600 סל"ד. לשם השוואה אותו מנוע אצל בנות הקונטיננטל הרגילות מספק 560 כ"ס ב-6100 סל"ד ו-66.3 קג"מ "בלבד". בנוסף כוללת גרסת הספיד כיול משופר למתלים האדפטיביים ומרכב מונמך בס"מ בודד יחד עם צמיגי 275/35 בעלי חישוקי 20' ייחודים. שינויי עיצוב קלים בגריל ובפגושים יבדלו את הספיד חיצונית.
אגב, בהזדמנות חגיגית זו מודיעה בנטלי על כך שלרשימת התוספות הנרחבת של ה-GTC נוספו גם בלמים קרמיים ומערכת בקרת שיוט אקטיבית מבוססת רדאר.
תערוכת דטרויט: בנטלי קונטיננטל GTC ספיד - עסקים כרגיל
צילום: מנהל

כעת יכולה הקונטיננטל GTC ספיד לטעון לתואר המכונית הפתוחה המהירה בעולם כאשר היא משלימה את הזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות (לעומת 5.1 שניות ב-GTC ה'רגילה') בדרך למהירות מרבית של 322 קמ"ש עם גג סגור או 314 קמ"ש עם גג פתוח (אם הקרקפת לא תעוף לכם לפני כן).
לא רע עבור מכונית ששוקלת 2.5 טון. אולי על מנת לא להראות מנותקים לגמרי מהמצב מפרסמים בבנטלי את נתון פליטת ה-CO2 של המכונית (אל תגלו לירוקים) שעומד על 396 גרם לק"מ.
בעצם, אולי הם בכל זאת קצת מנותקים...