טויוטה פריוס נוכחית העובדה שהטויוטה פריוס סגרה את שנת 2008 עם מכירות של כ-2,000 כלים ונמצאת בשלישיה הראשונה בקטגוריה שלה, מלמדת באופן חד וחלק על הצלחת המכונית ההיברידית בארץ.

גם בהונדה מדווחים שאחרי התחלה קשה, בגלל בעיות אספקה, הסיוויק ההיברידית החלה תופסת תנופה ואת 2008 היא סיימה עם יותר מ-1,000 מכוניות.

אבל, שנת 2009 אמורה לסמן תנופה נוספת בתחום; חלק נובע מהחידושים: הונדה אינסייט החדשה עשויה להצטרף למבחר המקומי עם תג מחיר תחרותי (זול מהסיוויק IMA), ובהונדה מדברים על מכירת 1,500 מכוניות מדגם זה בשנה. בתוך שנתיים - יחד עם הג'אז והקופה – המספר עשוי להגיע לאזור ה-4,000 מכוניות לשנה. אצל טויוטה מנגד תנחת כאן לקראת סוף השנה הפריוס החדשה שתביא עוד תנופה.

צילום: מנהל
טויוטה פריוס 2009/2010

אבל, למשוואה הזו נכנסת השנה גם ההחלטה של משרד האוצר להוריד ב-400 שקלים את עלות שווי השימוש על מכוניות אלה. זה אומר שעל מכונית כזו מקבוצה 4 ישלם בעצם הלקוח מחיר של קבוצה 3, ובחישוב שנתי מדובר בהפרש לא קטן שוודאי יעודד רבים לעבור לתחום ההיברידי ויהפוך אותו פופולארי מתמיד.

מבחן השוואתי: פריוס מול סיוויק היברידית ואוקטביה דיזל