יש פה עוד מישהו שלא מכיר את מרוץ האלופים? אם כן – אז הגיעה העת להכיר. מדובר במרוץ שנתי המתקיים באיצטדיון סגור, אשר מוסב בכל שנה למסלול מרוצים בזעיר אנפין, לצורך תחרות בין טובי נהגי המרוצים בעולם. התחרות מנוהלת באופן אשר ממקסם את חווית הצפייה – מסלול האספלט המוקם באיצטדיון מאפשר נהיגה ראש-בראש של שני נהגים אחד נגד השני ונגד השעון (במתכונת של טורניר), כאשר התחרות מחולקת לשני אירועים נפרדים המתקיימים באותו היום – מרוץ האומות בין קבוצות של שני נהגים מאותה מדינה, ומרוץ האלופים בו כל נהג מתחרה עבור עצמו. הנהגים לוקחים את התחרות בחיוך, אך גם ברצינות הראויה, והתוצאה היא תצוגות נהיגה מרשימות, ניצחונות בהפרשים של מילי-שניות ומתח עד לרגע האחרון.
תחרות ה-ROC באיצטדיון וומבלי
השנה התקיים אירוע ה-Race of Champions, כבשנה שעברה, באיצטדיון וומבלי שבלונדון, אנגליה. כמו תמיד כלל פסטיבל ה-ROC גם תצוגות נהיגה מרשימות. אחת מהן הייתה אמורה להיות מסמר האירוע (מדליסט הזהב האולימפי כריס הוי ברכיבת אופניים כנגד אלוף ה-F1 לואיס המילטון במכונית מקלארן SLR) אך בוטלה עקב מסלול חלק מדי עבור אופניו של הוי. המילטון, עם זאת, ביצע סיבוב דאווין עם ה-SLR וכן הדגמה מלהיבה במכונית הפורמולה 1 שלו. בנוסף נערכו הדגמות של מכונית WTCC, אופנועי פעלולים וכדומה. עוד לפני כן, בבוקר התחרות, נשבר באיצטדיון ה-ROC שיא עולם: טרי גרנט, אחד מנהגי הפעלולים המפורסמים בעולם, שבר את שיאו האישי כשביצע 86 סיבובים סביב עצמו (בשפה פשוטה, דונאטס) ב-TVR טאמורה.

המרוץ נערך במספר כלי רכב: פורד פוקוס WRC (הנעה כפולה, 300 כ"ס, 1230 ק"ג, גיר סיקוונסיאלי 5 הילוכים); ק.ט.מ X-BOW (הנעה אחורית, 240 כ"ס, 790 ק"ג, גיר ידני 6 הילוכים); פיאט 500 אבארת' אסטו-קורסה (גרסת מרוצים עם כלוב התהפכות, הנעה קדמית, 200 כ"ס, 930 ק"ג, גיר ידני 6 הילוכים); RX150 (באגי מגודל עם הנעה אחורית, 150 כ"ס, 425 ק"ג, גיר סיקוונסיאלי 6 הילוכים) וכן מכונית ה-ROC (גם כן סוג של באגי, עם הנעה אחורית, 170 כ"ס, 475 ק"ג וגיר סיקוונסיאלי 6 הילוכים). הפוקוס, אגב, הייתה המכונית המהירה ביותר על המסלול.

התחרות עצמה החלה, כאמור, עם מרוץ האומות. הנהגים חולקו לקבוצות ונלחמו כדי לעלות שלבים בטורניר, כאשר לבסוף הוכתרה גרמניה כנבחרת המנצחת, על שני נהגיה סבסטיאן ווטל – אלוף פורמולה 3 בעברו ונהג פורמולה 1 בהווה, ומיכאל שומאכר (אשר לא דורש הצגה). אגב, קבוצת גרמניה זכתה בתואר זה גם בשנה שעברה.
בתום מרוץ האומות הגיע האירוע לשיאו – זוגות זוגות עלו 16 נהגי המרוצים להתחרות במטרה למצוא מיהו המהיר מכולם. זהו אמנם לא מרוץ רשמי אלא אירוע ראווה, אך השאירו לאגו של נהגי המרוצים לעשות את העבודה – הם לקחו זאת ברצינות רבה מאוד. בסבב המוקדמות ניצח מיכאל שומאכר את טום קריסטנסן הדני (אלוף לה-מאן פעמים רבות ונהג DTM) במכונית ה-ROC. קארל אדוארדס האמריקאי (אלוף נאסקאר) ניצח את חיימה אלגוורסוורי הספרדי (אלוף פורמולה 3 בבריטניה), שהחליף את מארק וובר אשר נפצע מעט לפני האירוע. טאנר פאוסט האמריקאי (נהג פעלולים ואלוף פורמולה דריפט, אשר ישתתף בצוות של הגרסה האמריקאית לטופגיר והחליף כאן את טראוויס פאסטרנה שנפצע גם הוא מעט לפני האירוע) ניצח את ג'נסן באטן הבריטי (נהג פורמולה 1). נהג הפורמולה 1 הותיק דיוויד קולטהארד (שפרש השנה) ניצח את גארת' מקהייל האירי (נהג ראלי). אלוף ה-WTCC הבריטי אנדי פריו גבר על בן ארצו ג'ייסון פלאטו (אלוף BTCC ומגיש בתוכנית Fifth Gear, שבטח תעשה מזה מטעמים). מתיאס אקסטרום השוודי (אלוף DTM ופעמיים אלוף מרוץ האלופים) ניצח את אדם קארול האירי (נהג A1GP). סבסטיאן ווטל ניצח את טרוי בייליס האמריקאי (אלוף סופרבייק) ולסיום – סבסטיאן לואב הצרפתי (5 פעמים אלוף עולם בראלי) ניצח את בן ארצו איבן מולר (אלוף WTCC).

ברבע הגמר ניצח במפתיע קארל אדוארדס את מיכאל שומאכר ב-500 אבארת', בעוד דיוויד קולטהארד גובר על טאנר פאוסט עם ה-X-BOW. אנדי פריו ניצח את מתיאס אקסטרום בפוקוס WRC בהפרש של עשירית השנייה ובקרב הסבסטיאנים ניצח לואב את ווטל ב-RX150. בחצי הגמר התחרו קולטהארד ואדוארדס ב-X-BOW כאשר היה זה קולטהארד שגבר על יריבו, על אף שהתרסק בפנייה האחרונה. בסבב השני של חצי הגמר ניצח לואב את פריו ב-500 אבארת' וכך עלו לואב וקולטהארד לגמר, ראש בראש עם מכונית ה-ROC, במתכונת של הטוב משלושה. הסבב הראשון היה במכונית ה-ROC ובו ניצח לואב. בסבב השני, עם ה-X-BOW, ניצח קולטהארד בהפרש של שנייה, כאשר השניים קובעים את הזמן המהיר ביותר באותו הערב למכונית זו. הסבב האחרון היה הצמוד מכולם – שוב קבעו השניים את הזמן המהיר ביותר, הפעם במכונית ה-ROC, כאשר ההפרש בין שניהם עמד על 0.3 שניות בלבד. זהו הפרש דומה לזה שנקבע במרוץ הראלי הצמוד ביותר אי פעם (ניו-זילנד בשנה שעברה) בין מרקוס גרונהולם ללואב, רק שהפעם לואב היה וידו על העליונה.
לסרטונים מהאירוע ותמונות נוספות, היכנסו לאתר הרשמי