"אין אמת מידה יחידה בתחום" אומר יוהאן קיסטלר, האחראי על פרוייקט סדרה 7 החדשה, "צריך לראות את המתחרים ואת מה שהלקוח אוהב ולראות מה אפשר ליישם. וצריך לראות זאת באופן גלובאלי היפנים בארצות הברית שונים מאשר באירופה וכך גם באסיה. בכל חלק של העולם יש מתחרה אחר".
צילום: מנהל
האם אתם לומדים מהיפנים?
"יש לנו מה ללמוד. להוריד עלויות ולהגיע לאיכות גבוה. צריך להסתכל, ללמוד מאחרים אבל בסופו של דבר צריך לעשות זאת בדרך של ב.מ.וו".

מה שמביא אותנו להיברידית שחשפתם בתערוכת פריז. האם בדקתם את לקסוס?
"נהגתי לא מעט בלקסוס וזו מכונית טובה. ראינו כמה רעיונות שלהם אבל אנחנו תמיד צריכים לעשות זאת בדרך של ב.מ.וו. וזה מה שיקרה. בהיברידי שלנו למשל, יש שמונה הילוכים..."

האם היבריד זה הפיתרון המושלם?
"אני בטוח שדיזל הוא הפיתרון הטוב ביותר. ההיברידי עולה לך במאה ק"ג תוספת ואם אינך בולם ועומד הרבה זה לא אפקטיבי. אבל יש תנאים שונים בעולם ומטרות שונות ובארצות הברית יש 'היבריד הייפ'. אנשים רוצים זאת. אבל כפיתרון סופי הוא לא טוב".

איפה היתרון שלכם היום בשוק לדעתך?
"אני חושב שזו כל המכונית-השילוב בין יעילות, התנהגות ורגש".

הנאה מנהיגה עדיין חשובה ב-7?
"כן. זה בולט אפילו בסין היכן שהלקוח תמיד יושב מאחור. אצלנו לפחות הוא נוהג ביום ראשון".

יש לכם הרבה חידושים במכונית החדשה. מה היה הכי קשה ליישום?
"זו תמיד הקומבינציה. קל לעשות פרט אחד, היגוי לגלגלים האחוריים למשל. אבל השילוב של הכל זה הדבר שבאמת קשה".
לדפי ב.מ.וו בקטלוג 'אוטו'
עוד בסדרה:
למבורגיני אסטוק קונספט – ראיון עם המעצב
מאזדה3 החדשה – ראיון עם המעצב
מיני קרוסאובר ומיני חשמלית – ראיון עם סגן נשיא מיני
סיטרואן C3 פיקאסו קונספט – ראיון עם המעצב
פולקסווגן גולף (דור VI) – ראיון עם המעצב
פורד קא – ראיון עם האחראי על פרויקט