כשהוצגה ה-S80 החדשה התגאו בוולוו במערכת ההתרעה מפני התנגשות מאחור שהוצגה עמה. כשהוצגה ה-S80 החדשה התגאו בוולוו במערכת ההתרעה מפני התנגשות מאחור שהוצגה עמה. אלא שאותה מערכת פיגרה אחרי מה שהוצע על ידי המתחרים, ובראשן מרצדס – היא ידעה להתריע במקרה של סכנת פגיעה ברכב אחר, וידעה גם לדרוך את מערכת הבלמים אבל לא היתה בולמת בעצמה (אלא אם מערכת בקרת השיוט הופעלה). הסיבה לכך היתה שמהנדסי וולוו לא היו סמכו מספיק על הנתונים שסיפק הרדאר שעומד בבסיס המערכת. עכשיו, או יותר נכון בנובמבר הקרוב, תציג החברה את הדור השני של המערכת, שמשלב גם מצלמה המותקנת במראה הפנימית וזכתה לשם הקליט להפליא - CWAB. השילוב בין שתי הטכנולוגיות – רדאר ומצלמה – מספק את רמות גבוהות יותר של דיוק ואמינות , מה שסולל את הדרך לאוטונומיה גבוהה יותר של המערכת, שעתה מוסמכת לבלום גם כאשר בקרת השיוט אינה מופעלת. השילוב עם מצלמה מאפשר למערכת להתריע גם מפני פגיעה בעצמים דוממים, משימה בה מתקשה לעמוד מערכת רדאר מסיבות טכניות. כמו במערכות מקבילות, המערכת בולמת את הרכב רק אחרי שהתריעה בפני הנהג על הסכנה ודרכה את הבלמים, ורק אחרי שברור כי התאונה בלתי נמנעת. מכך אפשר להבין שמטרת המערכת היא לא מניעת התאונה, אלא הקטנת נזקיה על ידי הפחתת מהירות ההתנגשות ומכך האנרגיות והתאוטות המעורבות בתאונה. לדברי החברה, ששומרת מאגר נתונים עשיר מאוד בנושא תאונות דרכים, כשליש מהתאונות המדווחות הן תאונות חזית אחור, ובכמחצית מהן לא ביצע הנהג שום נסיון לבלום לפני הפגיעה, כך שהמערכת רלבנטית למספר גדול מאוד של תאונות. אבל מערכת הבלימה העצמאית היא רק אחת מתוך שורה של מערכות חדשות הבאות להקל על הנהג את מלאכת הנהיגה ויוצגו על ידי וולוו בקרוב. מערכת בקרת השיוט האקטיבית אמורה גם היא לתת שירות טוב יותר בזכות תוספת המצלמה ונוספה מערכת שמירת נתיב, המתריעה על סטיה מהנתיב ללא איתות. אם זה מזכיר לכם את מערכת ה-AWACS המשווקת בארץ, זה לא מקרה – הבסיס בשני המקרים זהה, מערכת שפיתחה חברת מובילאיי הישראלית. עוד מערכת שתוצע בקרוב בדגמים האמורים היא מערכת המבקרת את עירנות הנהג, ומתריעה כאשר זו מתדרדרת. בניגוד למערכות דומות, בהן פגשנו למשל בלקסוס, מערכת זו אינה עוקבת אחר עיני הנהג – טכנולוגיה שלטענת וולוו עדיין אינה בשלה מספיק – אלא משתמשת בנתוני מערכת הסטיה מנתיב כדי לזהות התנהגות האופיינית לנהג שאינו מרוכז או ערני (או במילים אחרות, מזה ^נדודים^ של הרכב מצד לצד במסלול הנסיעה). כאשר המערכת מזהה נהיגה בחוסר ריכוז/עייפות היא מתריעה בפני הנהג בצורה קולית ומדליקה סימול של ספל קפה בלוח השעונים. הנהג יכול לקבל גם ציון שוטף לרמת הריכוז שהוא מפגין בנהיגה בצורת לוח בן חמש שנתות, כאשר חמש שנתות מלאות מסמנות שליטה טובה ברכב. המערכת נדרכת מעצמה במהירות של 65 קמ^ש, וכבה כאשר המהירות יורדת אל מתחת ל-60 קמ^ש. אנחנו היינו שמחים לחבר מערכת כזו למשבת מנוע, במקום לנורית הקפה, בפקקי הבוקר הנכנסים לגוש דן, כמובן עם מהירות דריכה נמוכה בהרבה...