אמנם בחודש הבא תפתח אחת מהתערוכות החשובות בעולם הרכב, תערוכת פריז, אולם במקביל אליה תפתח תערוכה נוספת. היא אולי זוהרת מעט פחות, אך לא פחות חשובה עבור יצרניות הרכב. אנחנו מדברים על תערוכת איסטנבול, טורקיה (10-19 באוקטובר), ועל העובדה שדווקא שם בחרה הונדה לבצע את הופעת הבכורה ל'סיטי' החדשה.סיטי הינה גרסת הסדאן של הג'אז ויעודה – שווקים מתפתחים. מכאן, ניתן להבין את חשיבותה עבור היצרנית כמו גם עבור מתחרותיה הפוטנציאליות: יונדאי אקסנט, פיאט לינאה, רנו סימבול ואחרות. אגב, כל המתחרות שהוזכרו מיוצרות גם במפעלי הרכב הטורקיים של היצרניות השונות. והנה לכם סיבה נוספת להצגת המכונית דווקא בתערוכת איסטנבול. רוצים סיבה שלישית? בבקשה. הסיטי החדשה מבוססת על הדור השני (החדש גם כן) של הג'אז; מכונית שכבר הספקו להתרשם ממנה במסגרת נהיגת ההשקה לעיתונאים, אך טרם הוצגה רשמית לקהל האירופי. הופעת הבכורה האירופאית מתוכננת לתערוכת פריז הקרובה כך שעבור הונדה מדובר בפיצול כוחות מושכל לקבלת חשיפה נוספת – פעם עבור דגמיה בתערוכת פריז ופעם נוספת עבור מרכולתה בתערוכת איסטנבול.

לעת עתה הונדה אינה מפרסמת מפרטים מדוייקים, אך נוכל לספר לכם כי מדובר בדור חמישי לסיטי, שהמכונית החדשה גדולה מקודמתה ובחרטומה נמצא את אותו מנוע שמשרת את הג'אז החדשה. מדובר מנוע i-VTEC בנפח 1.4 ליטר המפיק 100 כ"ס (לעומת 83 כ"ס בדגם הקודם), המשודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם תפעול ידני (בניגוד לרובוטית המוצעת בג'אז החדשה). ביצועים: תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות בגרסה הידנית ו-14.7 שניות בגרסה האוטומטית. אגב, הג'אז החדשה תסיים את אותו מיאוץ כעבור 13.6 שניות.

שיווקה של הסיטי החדשה יחל בתחילת 2009 בעיקר לשווקים מתפתחים; אלינו היא כנראה לא תגיע.