''זה היה צריך להיעשות מהתחלה ואין לי תשובה מדויקת למה זה לא קרה'' מספר אריאל פינטו מנכ''ל מיצובישי על גרסת חמש המושבים החשובה של האאוטלנדר שיוצאת לדרך. ''מרגע שהשקנו את הרכב זיהינו את הצורך בגרסה כזו אבל לקח לנו זמן ליצור אותה עם המפרט השונה יחד עם היצרן והיינו צריכים לחכות להזדמנות הנכונה''.

שוק כלי הפנאי ממשיך לגעוש וההשפעות מגיעות גם לכלים הגדולים יותר. וכך למשל מתחילה יבואנית מיצובישי, 'כלמוטור', בשיווק גרסה חדשה ומוזלת לאאוטלנדר החדש ב-191 אלף שקלים. מחיר זה ממקם את הגרסה החדשה היישר בקבוצה 5 לחישוב שווי ערך רכב.
ההבדל העיקרי לעומת גרסת הבסיס המוכרת ('קומפורט') הוא ויתור על צמד המושבים הזעירים שבשורה השלישית כמו גם על הגג הנפתח, וההתנעה ללא מפתח. מדובר בפער של 14 אלף שקלים לעומת דגם הבסיס שנמכר עד כה ובדרך זו מיצובישי מבקשת לנגוס גם בזירת פורסטר, ראב4, X-טרייל שהתחממה בתקופה האחרונה.
כמה כלים יכולה גרסה שכזו להוסיף למכירות?
''גם היצרן שואל אותנו'' מסביר פינטו ''זה כלי חשוב. הוא יביא לנו כניסה לקבוצות השווי, ולחברות שלא היו יכולות לקחת קבוצה 6. אבל זה גם יביא קהל חדש מהתחום הפרטי. אנחנו נעים על קצב של 600 כלים בשנה וזה יכול להוסיף לנו כעשרים אחוזים, כלומר עוד 120''.
מבחינות רבות נכנסת הגרסה החדשה לנעלי האאוטלנדר המקורי ופינטו מסכים. ''האאוטלנדר המקורי עמד על חצי מהכמות של הדגם הנוכחי, ובשנה האחרונה אפילו פחות. אבל אני לא יכול להוסיף את אותם מספרים כי השוק השתנה וחלק מהלקוחות שלו כן המשיכו איתנו''.
האם מיצובישי תנסה לפנות עם האאוטלנדר לקהל של הפורסטר, הראב והטוסון?
''זה פונה לקהל נוסף. יש את הקהל של ה-200 אלף שקלים ומעלה ויש את הקהל של מכוניות המנהלים וקבוצה 4 שבעוד תוספת קטנה יכול לעבור לרכב פנאי. כעת אנחנו יכולים לגנוב לקוחות גם מקבוצה 4''.

פינטו מכל מקום לא מסכים לכך שירידת המחיר עלולה לפגוע בתדמית ובגרסאות היקרות. ''עדיין יש הבדל גדול בין ה'קומפורט 5' (גרסת האבזור החדשה) ל'לימיטד'. יש לנו היום כלי שקרוב לקבוצה 4 ועדיין מפנק יותר מרוב המכוניות שם וגם כלי שפונה למי שמחפש יותר גאדג'טים או רוצה פאג'רו ולא יכול להתקרב. גם בפאג'רו אנחנו מתחילים ב-273 אלף שקלים ומסיימים ב-350 אלף שקלים''.
אגב את השקת אאוטלנדר 5 נצלו במיצובישי למבצע מכירות לגרסת הספורט שמחירה ירד מ-232 אלף שקלים ל-220 אלף שקלים.