מותג היוקרה של ניסאן, אינפיניטי, משתמש באריטלריה כבדה לצורך החדירה לאירופה. אתמול בערב נוצל מעמד ז'נבה עד תום עם השקת הדור החדש של רכב הפנאי FX, על-ידי הבוס הגדול בכבודו ובעצמו, קרלוס גוהן. ה-FX מצטרפת ל-EX הקטן יותר ולשני דגמי ה-G37, סדאן וקופה, בשוק האירופי ועל הדוכן בז'נבה.
המעניין הוא שה-FX, רכב הפנאי המסוגנן שהגיע גם ארצה ביבוא אישי (ועשה כאן קצת בלגן ליבואני ניסאן, קרסו), נולד במקור – כמו מותג אינפיניטי כולו – לשוק האמריקני; אבל עכשיו, עם התחלת הפעילות האירופית של המותג, הוחלט להשיק את הדור החדש דווקא בז'נבה ולא באחת מהתערוכות האמריקניות. זאת למרות שהשיווק בפועל יתחיל קודם בארה''ב, ביוני הקרוב, ובאירופה יימכר החל מאוקטובר.`זה עוד כלום, חכו שתשמעו על התכניות שלי בישראל`ה-FX החדש ממשיך את הקו העיצובי (הנהדר, לטעמנו) של קודמו, והתוצאה ממשיכה להיות עוצרת נשימה. הפרופורציות שמרו על החרטום האורך יחסית, והקוים המעוגלים החדשים משתלבים זה בזה היטב. הגרסה שהוצגה באירופה מצויידת במנוע V8 שגדל בנפחו מ-4.5 ל-5.0 ל', כאשר הכינוי משתנה בהתאם מ-FX45 ל-FX50; ההספק עלה מ-325 ל-390 כ''ס, כאשר לתיבה האוטומטית החדשה יש כעת 7 הילוכים במקום 5 בדגם היוצא וניתן לתפעלה עם משוטי-הגה (העשויים מגנזיום, אגב). כמו בדגם היוצא, גם החדש יוצע גם עם מנוע V6 – בנפח מוגדל של 3.7 ל' במקום 3.5 ל', כמו בשאר ההיצע האירופי של אינפיניטי.
כצפוי, ה-FX50 מצוייד בשלל אבזור ופינוקים – מיתלים אקטיביים עם שיכוך משתנה רציף, היגוי אחורי אקטיבי, תצוגת Round View באמצעות מצלמות היקפיות, תאורה קדמית אדפטיבית חכמה המשנה לא רק את כיוון הפנסים אלא גם את פיזור האלומה (בהתאם להפניית ההגה ולמהירות), מערכת שמע משופעת רמקולים ובקרת שיוט חכמה הנעזרת במד-טווח לייזר.
הפלטפורמה כאן מבוססת על זו של דגמי ה-G (הנעה אחורית, במקור), ומערכת ההנעה החכמה מחלקת את כוח המנוע בין 100% לגלגלים האחוריים ועד 50-50. בזינוק מהמקום החלוקה סימטרית לקבלת כוח משיכה אופטימלי המחולק לכל ארבעת הגלגלים, אך ברגע שאין צורך בסיוע הגלגלים הקדמיים נשלח כוח המנוע לגלגלים האחוריים בלבד, ובכך מתקבל ניהוג של הנעה אחורית וגם חסכון בדלק. המנוע מותקן במיקום אחורי יחסית לקבלת חלוקת משקל טובה – מה שאינפיניטי מכנה Front-Midships (וזו אחת הסיבות לחרטום הארוך יחסית). לעומת ה-FX הקודם, השלדה קשיחה משמעותית: ההתנגדות לפיתול גדולה פי 1.6, ולכיפוף – פי 3.4. פרט מענין הם הצמיגים/חישוקים: ה-FX45 היוצא צויד בחישוקי ''20, אבל הדגם החדש מקבל חישוקי ''21 (!) עם צמיגי 265/45.
החדשות הטובות הן שה-FX יגיע גם אלינו, וזה לא ייקח עוד הרבה זמן. מותג אינפיניטי בדרך גם לישראל, עם מלוא ההיצע האירופי שהזכרנו בפתיחת הידיעה. זה יקרה ברבעון האחרון של השנה; מחירים עדיין טרם סוכמו סופית, אך אנו יכולים להבטיח לכם שלא תמצאו שום דבר בקבוצת שווי שימוש 4...