קאן אם מאבריק טורבו המחודש - מבחן דרכים (השקה) - אוטו

קאן אם מאבריק טורבו המחודש - מבחן דרכים (השקה)

רק שנה עברה מאז הוצג המאבריק טורבו, וכבר הוא זוכה לשדרוג קל למנוע – כאילו שהיה חסר לו כח לפני כן...

נתחיל בדברים החשובים. לכבוד שנת 2016 קאן-אם הוסיפו 10 כ"ס למאבריק טורבו והגיעו ל-131 כ"ס, וגם המומנט עלה ב-4% ל-13.8 קג"מ. ואיך זה נוסע? במילה אחת: מדהים. ובמשפט אחד: הלוואי והיו לי כמעט 200,000 שקל בשביל לקנות כלי רכב שאסור לו לנסוע על כבישים.

ועכשיו בהרחבה
חגגתי השבוע יום הולדת 30, ובעודי יושב במשרד מול המחשב אני מקבל טלפון מגיא: "אתה רוצה מתנה ליום הולדת?" הוא שואל, וככה מצאתי את עצמי, ילד מגודל בן 30, מתחנן לבוסית שלו שתשחרר אותו מחר מהעבודה, כי העבודה הקודמת שלו יותר מעניינת. היא הסכימה.
האמת היא שמדובר בהשקה שנערכת קצת באיחור – הרי העדכון למאבריק הוצג כבר בסוף 2015, ואפילו הספקנו לבחון אותו מול הרייזר טורבו. אבל מסיבות שונות ערך היבואן את ההשקה רק עכשיו, ואנחנו ניצלנו את ההזדמנות להיכרות עם דגם הארבעה מושבים.
הדגמים שהועמדו לרשותנו היו אלו המאובזרים ביותר, X-RS (2 מושבים) ו-X-RS MAX (4 מושבים), כאשר באירוע נכח גם ה-R הבסיסי יותר, אבל בו לא הצלחתי לנהוג. פרט למנוע המחוזק, דגמי ה X-RS קיבלו השנה גם בולמי זעזועים משופרים של חברת FOX, פגוש אחורי שונה, אגזוז עם שם שנשמע כמו כפר של יפנים, וחישוקים שונים (ובאמת יפים). השנה תוכלו לקבל את ה-X-RS בכל צבע שתרצו, כל עוד תרצו שהצינורות של כלוב ההתהפכות יהיו אדומים והפלסטיקים של המרכב יהיו שחורים עם גימור קרבון. אם כבר הזכרנו את כלוב ההתהפכות, אז בטח תשמחו לדעת שהוא עומד בתקנון ROPS. תקנון זה נועד למנוע מקרי מוות בהתהפכות טרקטורים, ורק כאן וברישיון הרכב יש קשר כלשהו בין הכלי הזה לטרקטור.
לטיול יצאנו
ההוראות של היחצ"נית היו להיפגש ב-8:30 בצומת האלה. כמובן שכשהגעתי לשם ב- 8:35, גיליתי שאני הראשון שהגיע... לאחר המתנה קצרה הגיעו כל השאר והתחלנו בתדריך. ירון סבח (בעלים של סוכנות קאן-אם בראשון) סיפר לנו אודות המסלול, אולם כל מה ששמעתי הוא: "סעו אחרי, ואל תדאגו, אני לא אסע לאט מידי". נשבע לכם שזה כל מה שהוא אמר לנו במשך כמעט 5 דקות. אני לא מבין למה הוא היה צריך מפה בשביל זה...
וברצינות – היה מסלול יפיפה ומגוון, באורך של 90 ק"מ (שזה הרבה בשטח),שכלל דרכים מהירות, מעלות ומורדות טכניים ואפילו מעבר מים. כן, באמצע הקיץ, וירון נשבע שזה לא ביוב מטוהר – אבל לא היה מוכן להיכנס לנחל...
וורום וורום
הם חזקים ה%$&#$ האלה. ויחד עם מתלים ארוכי מהלך המשמעות היא שבכל מצב ובכל שטח אפשר לנסוע מהר. כל כך חזקים שלדעתי אחד מהכפתורים הכי שימושיים בתא הנוסעים הוא זה שמעדן את תגובת הדוושה ומאפשר נסיעה רגועה. בולמי הזעזועים מתכווננים בשלל אופציות, כך שאפשר לכוון אותם להיות רכים או קשים, בהתאם לשטח ולמצב הרוח והגב של הנוסעים.
אבל לנו לא היתה הזדמנות לשחק עם הבולמים במהלך ההשקה, ונאלצנו להתמיד עם הכיול הראשוני – משהו באמצע, בין הקשה לרך. במצב הזה הם ספגו טוב מאוד, אך היו מעט רכים מדי, ובקפיצות אף נסגרו ברעש גדול. אגב, גם את ההגה ניתן לכיוונון, ולבחור בין שלושה מצבים שונים. וניחשתם נכון, הוא או רך או בינוני או קשה. מכיוון שהמצבים לא משפיעים על התקשורת בין הגלגלים להגה, פשוט השארתי אותו במצב הבינוני. כן, יש דבר כזה יותר מדי אפשרויות כיוונון.
אותנו עניינה, כאמור, בעיקר גרסת הארבעה מושבים, בה עדיין לא נהגנו. כצפוי, ההבדלים בניהוג בין הדגם הארוך לקצר מוחשיים מאוד. תוספת האורך גורמת לכלי להיות פחות תזזיתי ויותר נוח, אך באותו הזמן גם פחות מהנה. דגמי הארבעה מושבים של מאבריק בנויים כך שהשורה השנייה ממוקמת יותר גבוה מהראשונה, כך שגם לנוסעים בירכתיים יש את היכולת ליהנות מהנוף. אני לא יודע לספר על זה באופן אישי כי לא הצלחתי לשבת בהם (נמרוד, איך נגיד זאת בעדינות, בחור קצת גדול. אם הוא היה מסוגל לכדרר, הוא בטח היה סנטר במכבי ראשון. המערכת), אבל תומר הצלם מסר שזה עובד טוב והישיבה מאחור נוחה גם לאורך זמן.
הנהג וזה-שמחכה-לנהוג לידו, יושבים על מושבי ספורט מרופדים, שמאוד הפתיעו אותי בנוחות שלהם, גם לאורך זמן. מה שהיה פחות נוח הן חגורות הארבע-נקודות, שהיו קשות להידוק וישבו בצורה לא הכי נוחה.
עולה עולה לנו, כמה זה עולה לנו
מחירי המאבריק טורבו, מתחילים ב-154,000 שקלים לגרסה דו-מושבית בסיסית (R) ומגיעים עד לכדי 195,000 שקלים לגרסת הארבעה-מושבים הבכירה ביותר בהיצע (X-RS) - המחירון המלא - בתחתית הידיעה.
אבל צריך לזכור שהעלויות של הכלים הללו רק מתחילות ברכישה - וממשיכות באחזקה. טיפול קטן (כל 50 שעות) עולה כ-700 שקלים. טיפול גדול (100 שעות) עולה כ-1200 שקלים. הצמיגים מחזיקים בדרך כלל 50 שעות, ועולים 2500 שקלים לרביעייה. הרצועה תשרוד בערך 100 שעות - אם נוהגים חכם - והחלפתה עולה יותר מ-2000 שקלים. המשמעות היא שמי שמטייל עם הכלי פעם בחודש טיול ארוך, מה שמסתכם בכ-100 שעות בשנה, יוציא על אחזקה סדר גודל של 9000 שקלים בשנה. לפני ביטוחים.
למרות הכל, ברגע שנוהגים במאבריק טורבו, הכל נשכח. רכבי הצל"צ הם כלים שנולדו נטו עבור כיף, וזה בולט מהרגע הראשון. עד שיתחילו לייבא ארצה אריאל אטום או קייטרהאם, צל"צים הם הכי הרבה כיף מוטורי שאפשר לקבל בארץ על דרכים ציבוריות – עם הגה וחגורות בטיחות. וכמו שגילינו במבחן שלנו, קאן אם מאבריק טורבו X-RS נמצא בפסגת הקטגוריה.


דגמים ומחירים
המאבריק טורבו מוצע בשלוש גרסאות – R הבסיסית, מעליה X-DS ובקצה הפירמידה - X-RS. כל הגרסאות מוצעות בשלדת שני מושבים או ארבעה מושבים.
המנועים והשלדה זהים בכל הגרסאות, וההבדלים הם חישוקים שונים (עם נועלי צמיג) וגלגלי "29 לעומת "28 בגרסאות הבכירות. כל הגרסאות עושות שימוש בבולמי פוקס פודיום RC2 בקוטר "2.5, אבל בשתי הגרסאות הבכירות נוספות אופציות כיוונון נוספות (שיכוך כיווץ מהיר ואיטי, וכיוון שיכוך כיווץ). ה- X-RS מוסיפה גם פגושים שונים ומפלטי יושימורה, החוסכים משקל ואמורים לאפשר פליטה חופשית יותר וצליל "בריא" יותר.
המחירים (מחירי מבצע לתקופת ההשקה):

מאבריק טורבו R, דו-מושבי - 154,000 שקלים (ארבעה מושבים - 173,000 שקלים)
מאבריק טורבו X-DS, דו-מושבי - 168,000 שקלים (ארבעה מושבים - 189,000 שקלים)
מאבריק טורבו,X-RS, דו-מושבי - 175,000 שקלים (ארבעה מושבים - 195,000 שקלים)
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות