אסטון מרטין חשפה בסוף השבוע החולף, באירוע 'התחרות האלגנטית פבל ביץ'' שנערך במונטרי שבקליפורניה, את ואנקוויש זגאטו וולנטה – הגרסה הפתוחה של הקופה המאוד אקסקלוסיבית שלה. כמשתמע מהשם, גם הוולנטה היא פרי שיתוף הפעולה של היצרנית הבריטית עם סדנת העיצוב האיטלקית זגאטו.
הגרסה הפתוחה, הנקראת באסטון מרטין "וולנטה" (גם בדגמים אחרים), הוצגה כשלושה חודשים לאחר שנחשפה ואנקוויש זגאטו קופה. מהיותן ואנקוויש, המשמעות היא שגם לגרסאות זגאטו יחידת הכוח ה"נכחדת" שלה; מנוע V12 בנפח 5.9 ליטר עם שיפור קל בהספק – 600 כ"ס לעומת 574 בוואנקוויש ה"סטנדרטית". בעזרת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, מאיצה הוולנטה מ-0 ל-96 קמ"ש תוך 3.7 שניות.
מהממת ופתוחה – אסטון מרטין ואנקוויש זגאטו וולנטה
צילום: מנהל
מעבר לפריטי העיצוב הייחודיים של זגאטו – כולל אותיות "Z" הנמצאות בחזית הרכב ומאחוריו – ייצור הוולנטה מוגבל ל-99 יחידות, מה שהופך אותה לאקסקלוסיבית במיוחד, ממש כמו שאר המכוניות הנושאות את שילוב השמות "אסטון מרטין" ו"זגאטו". על פי דיווחים, למרות תג מחיר גבוה של 730,000 דולרים, כל היחידות של הוולנטה הוזמנו מראש. וולנטה זגאטו תסופק במהלך הרבעון הראשון של 2017.
מהממת ופתוחה – אסטון מרטין ואנקוויש זגאטו וולנטה
צילום: מנהל
קצת על זגאטו ושיתוף הפעולה עם אסטון מרטין
זגאטו האיטלקית הינה אחת מהסדנאות הנחשבות והוותיקות לעיצוב רכב. מאז שנוסדה ב-1919 במילאנו, זגאטו הייתה אחראית על עיצובן של כמה מהמכוניות היפות בהיסטוריה בשיתוף עם יצרניות כגון אלפא רומיאו, ב.מ.וו, פרארי ועוד רבות וטובות.
שיתוף הפעולה בין זגאטו לאסטון מרטין הוא עתיק-יומין במונחים של עולם הרכב, ומתקיים כבר מעל לחמישה עשורים. המכונית הראשונה שיוצרה במסגרת זאת הייתה DB4 GT Zagato ב-1960, והייתה למעשה גרסה עיצובית משופרת-הספק וקלה יותר ל-DB4 עליה התבססה. ל-DB4 זגאטו הייתה גם היסטוריית מירוצים, ובמהלך שנות קיומה התחרתה במסגרת הגרנד פרי הבריטי ובלה-מאן.
ייצורה של ה-DB4 זגאטו הוגבל כבר אז ונקבע ל-25 יחידות בלבד, אך לאור חוסר הביקוש הייצור פסק כבר במכונית העשרים.

מהממת ופתוחה – אסטון מרטין ואנקוויש זגאטו וולנטה
צילום: מנהל