אילוסטרציה
חברת הטכנולוגיה הישראלית מובילאיי וענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן, יפתחו יחד מפה חכמה למכוניות ללא נהג. בהודעה שפרסמו שתי החברות, נמסר כי השתיים יאספו מידע ממיליוני מכוניות של פולקסווגן, במטרה ליצור מפה שתקל על תנועת מכוניות אוטונומיות, בתקווה שתהפוך לתקן חדש שישמש את התעשייה כולה.
מובילאיי תטמיע ברכבי פולקסווגן את טכנולוגיית ה-REM שלה (ר"ת של Road Experience Management, ניהול ניסיון כביש). מערכת זו נעזרת במצלמות (במיוחד במצלמה הקדמית של הרכב) בכדי לתעד באופן מדויק כבישים, כולל שילוט ומידע נוסף הקיים בהם. מפות מדויקות מסוג זה נדרשות כדי לאפשר ניווט בטוח של רכב המופעל על-ידי מחשב במקום עין אנושית.
במובילאיי מסבירים כי שימוש במיקור המונים יאפשר פיתוח מפה מעודכנת ומדויקת יותר, בעלות נמוכה יחסית. מדובר בהרחבה של רעיונות שנהגים ישראלים למדו להכיר, לדוגמה בווייז (Waze), מערכת ניווט האוספת מידע ממשתמשיה בכדי לאתר עומסי תנועה וסכנות בכביש.
משמאל לימין: פרופ' אמנון שעשוע יו"ר מובילאיי וד"ר הרברט דיס יו"ר מותג פולקסווגן
צילום: מנהל
מימין: ד"ר הרברט דיס, יו"ר מותג פולקסווגן ופרופ' אמנון שעשוע, יו"ר מובילאיי
פרופסור אמנון שעשוע, יו"ר מובילאיי, אמר כי "עתיד הנהיגה האוטונומית תלוי ביכולת ליצור ולתחזק מפות מדויקות ברזולוציה גבוהה ולשפר אותן בעלות מינימלית. ההסכם עם פולקסווגן הוא נקודת מפנה. לא רק שההסכם עושה שימוש בטכנולוגיית מיקור המונים כדי ליצור באופן אוטומטי מפות ברזולוציה גבוהה ולשפר אותן באופן חסכוני, הוא גם מספק את המסגרת החשובה ביותר לשיתוף פעולה בין כל יצרניות הרכב בתעשייה, בנושא הפקת תוכני המפות הדרושים לנהיגה אוטונומית".
לדברי ד"ר פרנק וולש, חבר מועצת המנהלים של מותג פולקסווגן והאחראי לפיתוח, "מדי יום נוסעות בכבישנו מיליוני מכוניות של פולקסווגן. רבות מהן מצוידות בחיישנים המנטרים את סביבת המכונית. כעת אנו יכולים לנצל את ה'נחיל' הזה כדי להפיק נתונים סביבתיים שונים באופן אנונימי, כמו למשל נתונים על זרימת התנועה, תנאי הדרך ומקומות חניה פנויים. שיתוף הפעולה הזה יועיל לכולם, לא רק למכוניות של פולקסווגן".