חיזוק משמעותי לקוראים להפסקת ייצור מכוניות בנזין ודיזל. ה"פייננשל טיימס" מדווח מפי מקור בכיר בממשל הסיני, כי בשוק הרכב הגדול בעולם שוקלים לאסור מכירת מכוניות עם מנוע בעירה פנימית - בנזין או דיזל.
חודשים ספורים אחרי שהכריזו על תוכניות דומות מספר מדינות באירופה, בהן צרפת ובריטניה, בסין הודיעו כי הממשלה בוחנת אפשרות לאיסור על ייצור ומכירת מכוניות מזהמות משנת 2040. את הפרטים מספר דרך סוכנות הידיעות הממשלתית שין ג'ובין, סגן השר לענייני תעשייה. לדבריו, מחקר בנושא מבוצע כיום ונועד לבחון את ההשפעות העמוקות של מהלך כזה על תעשיית הרכב הסינית.
סין שוקלת: סוף לבנזין ודיזל עד 2040
צילום: מנהל
רכב חשמלי. סין תאסור בנזין ודיזל מ-2040?
סין היא לא רק שוק הרכב הגדול בעולם, אלא גם היצרנית הגדולה ביותר. לא פחות מ-28 מיליון מכוניות יוצרו בה בשנת 2016, כך על-פי נתונים של ארגון יצרניות הרכב הסיניות. מספר זה כולל מכוניות וכלי רכב מסחריים, ומייצג קרוב ל-30% מסך הייצור בעולם, שעמד אשתקד על 94 מיליון מכוניות.
ההודעה הסינית לבטח לא תפתיע רבים בתעשיית הרכב. שם החלו קולות בשנים האחרונות, לפיהם התעשייה צריכה להיערך ליום שאחרי מנועי הבנזין והדיזל. השנה הכריזו מספר יצרניות - בהן וולוו ויגואר - על כוונתן להתקדם בהדרגה למכוניות חשמליות ולהציע רמה מסוימת של חשמול (למשל, מכוניות כלאיים נטענות) בכל הדגמים כבר בעשור הקרוב.

בסין מודאגים מעלייה בזיהום, במיוחד בערים הגדולות, מההתחממות הגלובלית ומהתלות של המדינה בנפט מיובא. בשנים האחרונות הממשלה הנהיגה מספר תוכניות לתמרוץ תעשיית הרכב למעבר למכוניות חשמליות, שזכו להצלחה מסוימת - בסין כיום קיימת תעשיית מכוניות חשמליות ענפה, גם אם פחות מתוקשרת מזו של המערב. בשנת 2016 נמכרו בסין יותר מחצי מיליון מכוניות חשמליות. עם זאת, מדובר עדיין במספר רחוק יחסית מהיעד שהוצב למכירות כלי רכב לא מזהמים עד שנת 2025 - שבעה מיליון בשנה.