פורשה גברה על טויוטה בתום מירוץ 24 השעות בלה מאן, שהיה הפעם דרמטי במיוחד. זהו ניצחון מספר 19 של פורשה במירוץ המפרך, ופעם נוספת בה היא גוברת על טויוטה. כל זה קרה באחד מאירועי 24 השעות הדרמטיים ביותר בהיסטוריית הלה מאן, בו שתי הקבוצות הבכירות סבלו מתקלות ותאונות בכל המכוניות המובילות שלהן, ושנה אחרי שטויוטה הפסידה את המירוץ ממש על קו הסיום.
יצרנית הרכב היפנית הגיעה השנה למסלול ההיסטורי כמועדפת לניצחון. היא הייתה המהירה ביותר בהקפות הדירוג והמובילה בשלבים הראשונים, תוך שהיא מבטיחה להגדיל את הפער בלילה. פורשה מצמצה ראשונה, כאשר מכונית מספר 2 שלה סבלה מתקלה במנוע החשמלי הקדמי, עוכבה כ-45 דקות ברחבת הטיפולים וירדה למקום האחרון. מכונית מספר 9 של טויוטה סבלה מתקלה דומה עם רדת הלילה ועוכבה כשעתיים, אבל טיוטה הובילה בשלב זה בבטחה עם מכונית מספר 7 ונראתה בדרך לניצחון.
פורשה ניצחה שוב ב-24 השעות של לה מאן
צילום: מנהל
קצת לפני אחת בלילה, מכונית מספר 7 של טויוטה החלה להאט ולזחול ביציאה מרחבת הטיפולים. קאמוי קובישי, הנהג המוביל של טויוטה, דיווח על תקלה במצמד והמכונית נעצרה. זה לא נגמר. תוך פחות מחצי שעה מכונית מספר 9 של טויוטה החלה לגמגם על המסלול ונאלצה לפרוש - כל זאת בגלל תקלה שנגרמה מפגיעת רכב אחר.
זה נראה כמעט כמו הילוך חוזר, ואנשי טויוטה התקשו להאמין לרוע מזלם. הדמעות בעיני הנהגים והמהנדסים סביב העמדה גרמו לצביטה בלב. כעת עברה ההובלה לפורשה, שנראתה בדרך לניצחון קל. אלא שהדרמה לא הסתיימה, ובשעה 11 בבוקר, ארבע שעות לסיום, מכונית מספר 1 הרימה ידיים ונעצרה לצד המסלול - לתדהמת אנשי הקבוצה הגרמנית. כעת התסכול עבר אליהם. האם פורשה מרימה ידיים? לא.
פורשה ניצחה שוב ב-24 השעות של לה מאן
צילום: מנהל
לגרמנים נותרה עוד מכונית, מספר 2, ששמרה על קצב והתקדמה לאורך הלילה. בפורשה האמינו שעם שמירה על קצב וקצת מזל הם יצליחו להגיע לחזית, ואכן שעה לסיום עקפה מכונית מספר 2 את מכונית האורקה של קבוצתו של ג'קי צ'אן, מהקטגוריה הנמוכה יותר (LMP2). שלישית סיימה מכונית האורקה של רבליון, שגם היא סבלה מסחרחורת של תקלות וחזרה לצמרת בסוף. המכונית הנותרת של טויוטה סיימה במקום התשיעי.
פורשה ניצחה שוב ב-24 השעות של לה מאן
צילום: מנהל
בקטגורית ה-GTE Pro הנמוכה יותר ניצחה אסטון מרטין ונטאג' את שברולט קורבט ממש בהקפה האחרונה, זאת לאחר שהקורבט סבלה מתקלה שהורידה אותה מהובלה לסיום במקום השלישי. "הצוות שלנו כל כך מקצועי ומנוסה שהניצחון שייך לו. אם התיקון בתחילת המירוץ היה לוקח עוד 10 דק' לא היינו מנצחים", אמר לי בסיום טימו ברנרד הנהג המוביל של אסטון מרטין. בטויוטה לעומת זאת, טענו באוזני שבגלל התנהלות לא נכונה של המארגנים בהזנקה מרחבת הטיפולים, בזמן שהמכונית הקוצבת מובילה, נאלצה מכונית מספר 7 לצאת תוך פגיעה בתהליך הזינוק שלה - ולכן סבלה מפגיעה במצמד. עוד נשמע על כך.
בכל מקרה למרות העצב, התסכול והדמעות, בטויוטה מבטיחים להיות כאן גם בשנה הבאה. והפעם הם יהיו חזקים יותר.
פורשה ניצחה שוב ב-24 השעות של לה מאן
צילום: מנהל