המנוע פולט זיהום עודף - פורשה תעדכן את תוכנת ניהול המנוע. יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית הודיעה על קריאה לתיקון של 21 אלף מכוניות מדגם הקאיין דיזל ברחבי אירופה, מתוכן כ-50 בישראל. זאת, כחלק מפרשת זיהום האוויר המופרז של קונצרן פולקסווגן ("דיזלגייט"). מנוע הדיזל של הקאיין מקורו בפולקסווגן, ותוכנת ניהול המנוע בבוש (Bosch) המעורבת אף היא בפרשה.
במסגרת הקריאה לתיקון, שתחל באירופה בסתיו הקרוב, פורשה תזמן את בעלי המכוניות לעדכון תוכנה - זאת במטרה להפחית את זיהום האוויר הנפלט מהמכוניות בתנאי אמת. עדכון התוכנה יארוך כשעה ויבוצע ללא כל עלות מצד בעל הרכב.
פורשה קאיין עם מנוע דיזל - למוסך
צילום: מנהל
עם קבלת המידע הרלוונטי ביבואנית לישראל, חברת אורכיד ספורטס קארס, במחלקה הטכנית של היבואנית יעבירו את מספרי השלדה למשרד התחבורה. זה מצליב אותם עם נתוני הבעלות העדכניים המופיעים במחשבי משרד הרישוי, ושולח הודעות לבתי בעלי הרכב. חשוב לשים לב כי עם קבלת ההודעה לביתכם, תידרשו לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים. לאחר זמן זה רישיון הרכב לא יחודש ולא ניתן יהיה לבצע העברת בעלות או את מבחן הרישוי השנתי.
פרטים נוספים על הקריאה לתיקון צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. בעלי פורשה קאיין דיזל המעוניינים לבדוק אם רכבם נכלל בקריאה לתיקון, יכולים לעשות זאת באמצעות מוקד שירות הלקוחות של היבואנית, בטלפון שמספרו 2911* ובאתר החברה.