תערוכת ז'נבה תיערך רק בעוד חודש, אבל סיטרואן חושפת כבר עתה את הכוכב הגדול שלה לתערוכה - הסי-איירקרוס (C-Aircross). רכב התצוגה ממחיש כיצד ייראה רכב פנאי קטן של המותג, מתחרה לקטגוריה ההולכת וצוברת תאוצה גם בישראל. הדגם החדש יושק עוד השנה באירופה וצפוי להתחרות בניסאן ג'וק - גם אצלנו.
הסי-איירקרוס מציע אורך של 415 ס"מ, רוחב של 174 ס"מ וגובה של 163 ס"מ, וצויד בגרסת התצוגה בחישוקי "18. סיטרואן לא מספקת מפרט טכני כלשהו, אך ניתן לצפות שזה יהיה דומה ל-C3 החדשה שעליה יתבסס הדגם החדש. פירוש הדבר שניתן לצפות למנוע ה-1.2 ליטר טורבו (110 כ"ס) ולתיבת שישה הילוכים אוטומטית.
לרכב החדש לא תהיה הנעה כפולה, אך הוא ייעזר במערכת ה-Grip Control (בקרת אחיזה) - תוכנה המתאימה את ניהול מערכת בקרת היציבות לחול, בוץ וכדומה - בכדי להציע כושר תנועה סביר גם מחוץ לכביש.
סיטרואן סי-איירקרוס - מתחרה חדש לניסאן ג'וק
צילום: מנהל
בעוד העיצוב החיצוני נראה קרוב יחסית לדגם הסדרתי, בתא הנוסעים סיטרואן בחרה במראה עתידני יותר - כולל מסך "12 למערכת המולטימדיה, מיקרופונים ורמקולים במשענות הראש לטובת שיחה אחד על אחד בין הנוסעים ועוד. לדגם התצוגה גם משטח טעינה אלחוטי לטלפונים ניידים (שצפוי להגיע לגרסה סדרתית) ויישומון שמאפשר השמעת מוזיקה ממספר טלפונים ניידים במקביל, כאשר אלו מחוברים לרכב ב-WiFi.
פרטים נוספים על הסי-איירקרוס צפויים להתפרסם עם פתיחת תערוכת ז'נבה בתחילת החודש הבא. גרסה סדרתית צפויה כפי הנראה עוד לפני תערוכת פרנקפורט בסתיו, עם שיווק לקראת סוף 2017 או ראשית 2018. עדיין לא ידוע מתי רכב הפנאי החדש צפוי להגיע לישראל.
סיטרואן סי-איירקרוס - מתחרה חדש לניסאן ג'וק
צילום: מנהל