סוזוקי חשפה הבוקר (שלישי) את הסוויפט החדשה, דור רביעי לשושלת שראשיתה ב-2000, שש שנים לאחר שהוצג הדגם הנוכחי. לפי סוזוקי הרצפה חדשה, ואורך בסיס הגלגלים גדל מ-243 ס"מ ל-245 ס"מ. אורך המרכב וגובהו קוצרו ב-1 ס"מ (384 ס"מ ו-150 ס"מ בהתאמה) ורוחבו נותר ללא שינוי (169.5 ס"מ). הדגם החדש קל מקודמו בכ-100 ק"ג.
מנועים והילוכים
הסוויפט החדשה תוצע עם מנוע 1.2 ליטר, בדומה לדגם הנוכחי, אך זה כולל כעת מערכת הזרקת דלק כפולה ואת המערכת המיקרו-היברידית של סוזוקי, הנעזרת בסוללת ליתיום-יון ומסייעת למנוע הבנזין בעיקר במומנט בסל"ד נמוך ובינוני (כמו באיגניס). למנוע זה הספק של 91 כ"ס ב-6000 סל"ד ומומנט של 12 קג"מ ב-4400 סל"ד, ואליו תשודך תיבה ידנית (5 היל') או אוטומטית-רציפה. לפי סוזוקי, צריכת הדלק עם התיבה הרציפה היא 27.4 ק"מ לליטר. גרסת מנוע זו תוצע עם הנעה קדמית, או עם הנעה כפולה (ביפן בלבד). מיכל הדלק הוקטן, ונפחו כעת 37 ליטר (במקום 42 ליטר).
נחשפה סוזוקי סוויפט החדשה
צילום: מנהל
מנוע נוסף הוא 1.0 ליטר טורבו-בנזין (3 ציל') עם הזרקה ישירה, שנחשף לפני חודשים אחדים. למנוע זה 102 כ"ס ב-5500 סל"ד, ו-15.3 קג"מ ב-1700-4500 סל"ד, והוא יוצע עם תיבה אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים. צריכת הדלק הממוצעת היא 20 ק"מ לליטר. גרסה זו תוצע עם הנעה קדמית בלבד.
עיצוב ואבזור
למרות שקווי המתאר הבסיסיים דומים, כלל השינויים בעיצוב יצרו דגם שנראה שונה מזה המוחלף. השבכה הקדמית, הפגושים ויחידות התאורה חדשות והחזית נראית מובלטת בהשוואה. ידיות הדלתות האחוריות מוטמעות בקורה C, שבחלקה העליון קטע שחור ליצירת אפקט של "גג צף".
נחשפה סוזוקי סוויפט החדשה
צילום: מנהל
גם תא הנוסעים חודש. לצד חלקים פנימיים מוכרים מהדור היוצא (מושבים, דיפוני דלתות, בסיס ידית ההילוכים), סיפון המחוונים עוצב מחדש, עם מסך מגע (לא נמסר מה גודלו) כולל קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל, כאשר גם פקדי בקרת האקלים ופתחי האוורור בקצה העליון של הקונסולה המרכזית חדשים. גם לוח המחוונים עוצב מחדש, וכעת הוא כולל הפרדה בין המחוונים, וכן צג מידע צבעוני. כמו כן, תא האחסון הרוחבי המובנה שאפיין את תא הנוסעים הקודם, הוסר.
הסוויפט החדשה תוצע גם עם מערכות בטיחות אקטיביות, כדוגמת בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ותאורה אדפטיבית.
הדגם הוכרז ביפן וישווק בהודו בתחילת ינואר. ממכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, נמסר כי בשלב זה לא נקבע מועד הגעתה של הסוויפט לישראל.
נחשפה סוזוקי סוויפט החדשה
צילום: מנהל