שינויים במראהאוקטביה RS שומרת על מראה סולידי למדי, ואם אתם לא מכורים, ייתכן שהיא תראה לכם כאוקטביה מן השורה. אלא שגם גרסת RS המחודשת זוכה לנגיעות קוסמטיות המבדלים אותה משאר הגרסאות; שבכה מושחרת חדשה, פגושים מעודכנים וכמובן תגי "RS" מלפנים ומאחור. לא פורסמו תמונות של סביבת הנהג, אך מהפירוט המילולי נראה שאין שינויים מהותיים.
כמתבקש מסקודה, ה-RS תוצע בגרסאות מרכב שימושיות – נוצ'בק וסטיישן עם הרבה נפח הטענה – ואלה נמוכות מהגרסאות הרגילות ב-14 מ"מ.
עוד כוחהעדכון העיקרי ב-RS נעשה במנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר; תוספת של 25 כ"ס ו-2.1 קג"מ הביאו את הנתונים ל-245 כ"ס ומומנט של 37.7 קג"מ – ליצירת האוקטביה החזקה ביותר אי פעם. בגרסה המחודשת המנוע משודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים או דו-מצמדית עם שבעה הילוכים; לגרסה האוטומטית הנוכחית תיבה עם שישה הילוכים.
צילום: מנהל
בעקבות השינויים במנוע ובתיבה האוטומטית, ה-RS מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות – 3 עשיריות השנייה מהר יותר מאשר הגרסה הקודמת; הסטיישן תסיים את אותו המיאוץ תוך 6.7 שניות (7.1 שנ' בסטיישן הנוכחית). נתוני מהירות מרבית לא נמסרו, כמו גם מידע על נתוני האצה בגרסה הידנית.
ליציאה מהירה מפניות, מסייע דיפרנציאל מוגבל-החלקה מכני הנשלט באופן אלקטרוני (VAQ).
בטיחותהאוקטביה הספורטיבית מצוידת תקנית במערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים, הידוק חגורות לקראת תאונה ועוד.
בדרכה אלינומצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, נמסר כי ה-RS המחודשת תגיע לישראל במהלך החצי השני של השנה – אך לא פורט באיזה חודש.
צילום: מנהל