השטח קורא: רכבי 4X4 עד 150 אלף שקל - אוטו

השטח קורא: רכבי 4X4 עד 150 אלף שקל

מדינת ישראל התברכה במגוון מסלולי נהיגת שטח - לכל רמת נהיגה וסוג רכב כמעט. אז אם אתם מחפשים כרטיס כניסה, הכנו לכם מדריך לרכבי ההנעה הכפולה הזולים ביותר בישראל

הישראלים גילו מזמן את נהיגת השטח. שיירות של רכבי פנאי ושטח משלל סוגים פוקדות מדי שבת את מסלולי השטח, וזו כבר מזמן לא פעילות רק למשוגעים לדבר. הסיבה לכך, בין היתר, היא שישראל התברכה במגוון חריג של מסלולי שטח בזכות העובדה שרוב השטחים פתוחים לציבור. המטייל יכול לבחור מבין מגוון אדיר של אפשרויות: שבילי כורכר ודיונות, מסלולי בוץ (בחורף), טרשים ובולדרים. והכל במרחק נסיעה קצרצר מכל פינה במדינה.
לעלייה בפופולריות נהיגת השטח, יש גם כמובן קשר לאופנת רכבי הפנאי. נכון, רובם מציעים יכולת שטח צנועה ביותר, אבל בכל זאת הישיבה הגבוהה ועיצוב הדמוי-שטח מעודד רבים להיכנס לתחום.
השטח קורא (אילוסטרציה)
אז אם גם לכם השטח קורץ, ואתם רוצים יותר מאשר יכולת שבילים בסיסית ברכב החדש שלכם - אתם צריכים רכב עם הנעה כפולה. וכן, מתברר שעדיין נמכרים כאלו בין עדרי רכבי ה"כאילו שטח", ואפילו אפשר למצוא כאלו, חדשים, במחיר שפוי יחסית. הכנו לכם מדריך עם כלי הרכב כפולי ההנעה הזולים ביותר שמוצעים בישראל, וקבענו את הרף במחיר של 150 אלף שקל, מרחק סביר מעלות משפחתית ממוצעת. נדגיש עם זאת - כל כלי הרכב בסקירה, מלבד הג'ימני, הם רכבי פנאי, שלא מיועדים לנהיגת שטח אתגרית או תיקול מעלות טכניים. הם מאפשרים להגיע רחוק בשטח הרבה יותר רחוק ממה שנוטים לחשוב אך הם מיועדים לטיולים, לא למשחקי עבירות. מי שרוצה להשתעשע על הסלעים, כדאי שיקנה רכב שטח יעודי (במחיר גבוה בהרבה או משומש).
מחיר: 150 אלף שקל
מנוע: 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 153 כ"ס ו-24.5 קג"מ
תיבת הילוכים: אוטומטית עם שישה יחסי העברה
ביצועים: 100-0 קמ"ש ב-9.6 שניות
תצרוכת דלק: 15.3 ק"מ לליטר (ממוצע מעבדה)
מידות (בס"מ): מרווח גחון - 16 | אורך - 427.5 | רוחב - 178 | גובה - 166 | בסיס גלגלים - 255.5
המוקה X מוצע בגרסה הבכירה עם הנעה כפולה, אופציה נדירה למדי בקטגורית רכבי הפנאי הקטנים – ולא רק בארץ. כיאה לגרסה בכירה, גרסה זו מצוידת היטב: בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך "7 ותאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, חיבורי USB ובלוטות', מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חנייה היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים ובקרת שיוט. אבזור הבטיחות כולל שש כריות אוויר ומובילאיי בהתקנה מקומית (ללא מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות).
אולם יכולת השטח צנועה יחסית, בשל מרווח הגחון הנמוך. ועדיין – ההנעה הכפולה תאפשר לכם לטפס בשיפועים תלולים בשבילים עם אחיזה ירודה שיכניעו מכוניות הנעה קדמית.
מחיר: 100 אלף שקל לבנזין, 120 אלף לדיזל
מנוע: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 125 כ"ס ו-20.9 קג"מ / 1.5 ליטר טורבו-דיזל, 109 כ"ס ו-26.5 קג"מ
תיבת הילוכים: ידנית עם שישה יחסי העברה
ביצועים בנזין/דיזל: 100-0 קמ"ש ב-12.4/11 שניות
תצרוכת דלק בנזין/דיזל: 21.3/15.6 ק"מ לליטר (ממוצע מעבדה)
מידות (בס"מ): מרווח גחון - 20.5 | אורך - 431.5 | רוחב - 182 | גובה - 162.5 | בסיס גלגלים - 267
מותג המכוניות המוזלות של רנו מציע שתי גרסאות הנעה כפולה של רכב הפנאי הקטן, הדאסטר - בנזין או דיזל - שתיהן עם תיבת שישה הילוכים ידנית בלבד. אבזור המותרות דל יחסית, עם מערכת שמע וקישור בלוטות', בעוד מערכת מולטימדיה, חיישני חנייה, מצלמת נסיעה לאחור ובקרת שיוט מוצעים בתוספת תשלום. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות נמוך - ארבע כריות אוויר בלבד, וללא כל מערכת בטיחות מתקדמת.
יכולת השטח טובה יחסית לרכב פנאי, בזכות מרווח גחון גדול, זוויות מרכב טובות ומערכת הנעה יעילה. מחוץ לאספלט גרסת הדיזל עדיפה בזכות מומנט זמין המאפשר להתגבר ביתר קלות על מכשולים בשטח. אבל שתי הגרסאות יכולות לשמש בהחלט כרכב טיולים שלא יגביל אתכם יותר מדי.
מחיר: 138 אלף שקל לידני, מ-140 אלף לאוטומטי
מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 114 כ"ס ו-15.3 קג"מ
תיבת הילוכים: ידנית עם חמישה יחסי העברה / אוטומטית רציפה
ביצועים ידנית/אוט': 100-0 קמ"ש ב-13.8/13.1 שניות
תצרוכת דלק ידנית/אוט': 18.1/17.2 ק"מ לליטר (ממוצע מעבדה)
מידות (בס"מ): מרווח גחון - 22 | אורך - 445 | רוחב - 178 | גובה - 161.5 | בסיס גלגלים - 263.5
גרסת ה"שטח" של המשפחתית הקומפקטית (סובארו אימפרזה מדור קודם), מציעה מרווח גחון מוגדל ועיצוב דמוי-שטח (בעיקר תוספת פלסטיק שחור לפגושים ולבתי הגלגלים. את ה-XV ניתן להזמין עם תיבה ידנית או אוטומטית רציפה, כאשר האבזור בגרסת הבסיס מכובד - בקרת אקלים, חישוקי "17 קלים, מולטימדיה עם מסך "6.2 וחיבורי USB ובלוטות'. את הגרסה האוטומטית ניתן להזמין במספר רמות אבזור, הבכירה בהן כוללת מולטימדיה משודרגת, חיישני חנייה ועוד. אבזור הבטיחות כולל שש כריות אוויר ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. ה-XV הוחלף בחו"ל בדגם חדש, שאמור להגיע לישראל בסוף השנה.
בזכות מערכת הנעה יעילה ומרווח גחון נדיב, סובארו XV מציע יכולת שבילים מכובדת. אולם החרטום הארוך והנמוך יחסית מגביל את זוית הגישה ואיתה היכולת לתקל תוואי טכני. לגרסה הידנית תיבת העברה עם מצב LOW, אולם מדובר ביחס העברה גבוה יחסית, שיותר מפצה על דלות המומנט של המנוע מאשר מאפשר זחילת סלעים.
מחיר: 100 אלף שקל לידני, 125 אלף לאוטומטי
מנוע: 1.3 ליטר בנזין, 85 כ"ס ו-11.2 קג"מ
תיבת הילוכים: ידנית עם חמישה יחסי העברה, אוטומטית עם ארבעה
ביצועים ידנית/אוט': 100-0 קמ"ש ב-17.2/14.1 שניות
תצרוכת דלק ידנית/אוט': 13.6/14.0 ק"מ לליטר (ממוצע מעבדה)
מידות (בס"מ): מרווח גחון - 19 | אורך - 369.5 | רוחב - 160 | גובה - 170.5 | בסיס גלגלים - 225
הג'ימני הוא אחד מכלי הרכב הוותיקים ביותר בישראל - הדור הנוכחי הוצג עוד בתערוכת טוקיו בשנת 1997(!), ועבר מאז עדכונים קלים יחסית. לכן אין זה מפתיע לגלות שהאבזור דל - מערכת שמע ושתי כריות אוויר בלבד, והג'ימני גם מציע מרכב שלוש דלתות חריג וארבעה מושבים. הדגם האוטומטי מוסיף מושבים מצופים בריפוד דמוי-עור בחלקו וגלגל הגה מצופה עור. הג'ימני מפצה על דלות האבזור ביכולת שטח פנטסטית, כיאה לרכב שבנוי על שלדת סולם עם שני סרנים חיים ומציע הילוך כוח (היחיד במדריך זה ומהאחרונים בישראל, בכל מחיר). כאמור בפתיחה, בניגוד לכל האחרים ברשימה, זהו רכב שטח אמיתי, עם יכולת לתקל אתגרי עבירות כבר במצבו הסטנדרטי - ועם היצע שיפורי-שטח עשיר.
מחיר: 133 אלף שקל
מנוע: 1.6 ליטר בנזין, 120 כ"ס ו-15.9 קג"מ
תיבת הילוכים: אוטומטית עם שישה יחסי העברה
ביצועים: 100-0 קמ"ש ב-13.0 שניות
תצרוכת דלק: 17.5 ק"מ לליטר (ממוצע מעבדה)
מידות (בס"מ): מרווח גחון - 18.5 | אורך - 417.5 | רוחב - 177.5 | גובה - 161 | בסיס גלגלים - 250
עבור מי שרוצה "להרגיש עם" אבל בלי מרבית פשרות השטח, סוזוקי מציעה גם את הוויטארה. למרות השם בעל מוניטין השטח, הדור החדש מ-2014 הוא למעשה רכב פנאי קטן מוכוון כביש. ובכל זאת, עם הנעה כפולה ומחיר נמוך יחסית, זו עדיין גרסה מעניינת. הוויטארה 4X4 מציע בקרת שיוט, מערכת שמע עם חיבורי USB ובלוטות', חישוקי "17 קלים, חיישני אורות וגשם וחיישני חנייה היקפיים, בקרת אקלים ומושבי דמוי-עור וזמש. אבזור הבטיחות כולל שש כריות אוויר ומובילאיי בהתקנה מקומית.
יכולת השטח רחוקה משל הדורות הקודמים, אבל לא רעה בפני עצמה וביחס לתחרות הנוכחית.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות