ב.מ.וו i3 מתחדשת ותציע גרסה ספורטיבית - אוטו

ב.מ.וו i3 מתחדשת ותציע גרסה ספורטיבית

החשמלית של ב.מ.וו זוכה לעדכון קל לעיצוב החיצוני ולאבזור, ותציע לראשונה גרסה ספורטיבית עם תוספת כוח

ב.מ.וו חשפה את מתיחת הפנים ל-i3, המכונית החשמלית שהושקה לפני ארבע שנים. בישראל היא משווקת רק מתחילת 2017. במסגרת מתיחת הפנים, העיצוב החיצוני שונה קלות, אבל החידוש האמיתי הוא בגרסה ספורטיבית - ראשונה אי-פעם של ה-i3. החשמלית המחודשת תגיע לישראל ברבעון השני של 2018, כך נמסר ל"אוטו" מיבואנית המותג, חברת דלק מוטורס.
קוראים לה i3s, והיא מציעה מנוע חשמלי בעל הספק גבוה יותר - 184 כ"ס לעומת 170 בגרסה הרגילה - ומומנט של 27.5 קג"מ לעומת 25.5 ב-i3 רגילה. תוספת הכוח מאפשרת האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות (7.7 בגרסה עם מאריך טווח שלא נמכרת בישראל), לעומת 7.3 שניות בדגם הרגיל (8.1 שניות עם מאריך טווח).
מימן לשמאל: ב.מ.וו i3 המחודשת והגרסה הספורטיבית - i3s
ה-i3s מציעה את אותו מאריך טווח בתוספת תשלום - מנוע בנזין עם שני צילינדרים, נפח של 0.6 ליטר והספק מרבי של 38 כ"ס, שמיועד לטעינת המצברים. גרסה זו מאריכה את הטווח מ-200 ק"מ ל-330 בין טעינות (על-פי ב.מ.וו, ב"תנאי אמת"). טעינת המצברים ל-80% אורכת 2.45 שעות באמצעות תיבת הקיר הייעודית של ב.מ.וו (16 אמפר תלת-פאזי) או 11 שעות משקע ביתי (240 וולט). כל גרסאות ה-i3 מציעות מנוע אחורי והנעה אחורית, ותצורת המרכב הייחודית (דלתות אחוריות נפתחות הפוך בלי קורה אמצעית) נותרה ללא שינוי.
מלבד תוספת הכוח, הגרסה הספורטיבית זוכה גם לעיצוב מעט שונה, כמו גם למפשק סרנים גדול יותר ואיתו רוחב כולל שצמח בס"מ וחצי ל-179 ס"מ. היא גם נמוכה בס"מ (159), אך מציעה את אותו האורך (401 ס"מ) ובסיס הגלגלים (257). ב.מ.וו מציידת אותה גם בצמיגים רחבים ונמוכי חתך - 175/55 עם חישוקי "20, לעומת 155/70 וחישוקי "19 בגרסה הרגילה - כמו גם במתלים ספורטיביים, היגוי שונה וכיול ייחודי לבקרת היציבות.
מלבד תוספת הגרסה הספורטיבית ושינוי קל לעיצוב, ב.מ.וו מרעננת גם את מפרט האבזור של גרסאות ה-i3 השונות. זה יכלול, בין היתר, מערכת מולטימדיה משודרגת. שיווק החשמלית המחודשת יחל בחודש נובמבר באירופה, זמן קצר לאחר הופעת הבכורה בחודש ספטמבר בתערוכת פרנקפורט. לישראל תגיע ברבעון השני של 2018.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות