הונדה קלריטי אלקטריק (כחול) ופלאג-אין
הונדה קלריטי (Clarity, בהירות), המכונית שהושקה בסוף 2015 עם מנוע מימן מסוג תא דלק, מרחיבה אופקים. בתערוכת ניו יורק הנערכת בימים אלה הונדה משיקה שתי גרסאות נוספות - דגם בנזין-חשמל שנטען משקע (פלאג-אין הייבריד), ודגם חשמלי מבוסס מצברים, הנטען משקע במקום בסיוע מנוע מימן.
גרסת הפלאג-אין:
הקלריטי מבצעת בכך מהלך דומה לזה שעשתה יונדאי איוניק, שמוצעת בשלוש גרסאות - כלאיים, כלאיים נטענת משקע וחשמלית טהורה. טויוטה, מובילת מכוניות הכלאיים, עושה זאת קצת אחרת עם מכונית מימן ייעודית (מיראי), לצד פריוס בגרסאות כלאיים וכלאיים נטענת משקע.
גרסת החשמל:
מחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר ל"אוטו" כי אין תוכניות לשיווק הקלריטי בישראל, באף אחת משלוש הגרסאות. בארה"ב, גרסת המימן כבר משווקת וגרסת החשמל מבוססת המצברים (BEV) תצטרף למבחר עוד השנה. דגם הפלאג-אין יצטרף למבחר מעט מאוחר יותר, ב-2018.
גרסת המימן הוותיקה:
עוד נמסר כי לדגם הפלאג-אין מנוע בנזין בעל מחזור אטקינסון (הנהוג בדגמי כלאיים), ארבעה צילינדרים ונפח של 1.5 ליטר. מפרט טכני נוסף של מנוע זה לא פורסם. בנוסף, גרסה זו מציעה מנוע חשמלי עם 181 כ"ס ומצברים בעלי קיבולת של 17 קילוואט-שעה, טווח נסיעה חשמלי של 68 ק"מ בתנאי מעבדה וטווח משולב של 531 ק"מ.
הונדה קלריטי מחליפה מימן בשקע
צילום: מנהל
הונדה קלריטי פלאג-אין (למעלה) ואלקטריק
גרסת ה-BEV של הקלריטי מציעה מנוע חשמלי עם 161 כ"ס, ומצברים בעלי קיבולת של 25.5 קילוואט-שעה. נתוני טווח וזמני טעינה לא פורסמו.