בנטלי EXP12 ספיד 6e
בנטלי ממשיכה לעורר חשק בשלבים, לקראת השקת מחליפה לקונטיננטל GT. שנתיים אחרי שהציגה את ה-EXP10 היפהפייה, בתערוכת ז'נבה הגיעה תורה של ה-EXP12 ספיד 6e (קיצור של ניסוי, Experiment ומהירות, Speed). זו נראית כגרסת גג נפתח של אותה מכונית תצוגה מלפני שנתיים.
אבל כאן לא נגמרות החדשות - שכן כפי שהאות "e" מרמזת, מדובר במכונית חשמלית (Electric), ובהצהרת כוונות של הבריטים לתחום הכי מדובר כיום בתעשייה - אחרי מכוניות אוטונומיות. בנטלי לא מציינת מתי תציע גרסה כזו, אך מאשרת שזה הכיוון וכי בינתיים, ב-2018, תוצע גרסת כלאיים נטענת משקע של הבנטייגה - רכב הפנאי הגדול.
בנטלי בדרך לחשמל עם מכונית תצוגה מרהיבה
צילום: מנהל
בכל מקרה, הבריטים כן נותנים פרט מעניין בנוגע לכוונות החשמליות: לטענתם, בנטלי חשמלית חייבת להציע טווח נסיעה שיספיק לנהיגה מלונדון לפריז או ממילאנו למונאקו, ובמילים אחרות בין 300 ל-340 ק"מ בין טעינות בתנאי אמת, לפחות. יעד זה אמור להתבטא בטווח חשמלי בתנאי מעבדה של למעלה מ-450 ק"מ.
בנטלי בדרך לחשמל עם מכונית תצוגה מרהיבה
צילום: מנהל
נכון לעתה לא ידוע מתי תוצג הגרסה הסדרתית של ה-EXP10 ו-EXP12, ומתי תושק גם הגרסה החשמלית. עד אז אפשר להתנחם בעיצובה המרשים של מכונית התצוגה החדשה, ולדמיין שכשתיוצר, יהיה לנו די כסף כדי לקנות אחת.
בנטלי בדרך לחשמל עם מכונית תצוגה מרהיבה
צילום: מנהל
בנטלי EXP10 מ-2015