הדור הראשון של אודי Q5 זכה להצלחה רבה בארץ, ולא רק בארץ – זו אולי הסיבה שהוא זכה לחיים ארוכים יחסית (הוא הוצג ב-2009). ובכל זאת, הזמנים משתנים, וגם תורו של ה-Q5 לעדכון הגיע, ועכשיו הדור השני כאן, כשהמטרה של היבואן ברורה – לשמור על מעמדו של ה-Q5 כמוביל הקטגוריה מבחינת מכירות.
מדובר ברכב חדש לחלוטין, המבוסס על פלטפורמה חדשה (MLB של קונצרן פולקסווגן), שאפשרה הורדת משקל של 90 ק"ג בממוצע לעומת הדור הקודם (כתלות בגרסה), למרות גידול במידות הרכב, כאשר היצרן טוען גם לשיפור משמעותי במרחב הפנים.
היצע המנועים כולל שני מנועים – בנזין ודיזל, שניהם מוגדשי טורבו ושנים בנפח 2.0 ל'. הראשון מפיק 252 כ"ס (לעומת 220 כ"ס בגרסה המקבילה בעבר) והשני 190 כ"ס. תיבת ההילוכים הפלנטרית, עם שמונה הילוכים, הוחלפה בתיבת שבעה הילוכים דו-מצמדית (מצמדים רטובים), וההנעה כפולה כסטנדרט. התוצאה היא שיפור משמעותי בביצועים, בעיקר בגרסת הבנזין – 6.3 ש' למאה (6.9 ש' בדור הקודם) בבנזין, 7.9 ש' (8.4 ש' בקודם) בדיזל.
רמת האבזור הבסיסית, design, כוללת בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, ריפודי עור משולב בד, חלונות כפולים מלפנים לבידוד רעשים משופר וחלונות מוכהים מאחור, מסך מולטימדיה בגודל "7, תאורת אווירה מתחלפת, מושבים חשמליים, חלון גג פנורמי ומפתח חכם.
אודי Q5 – הדור השני בארץ
צילום: מנהל
כמו כן מוצעות כבר בגרסת הבסיס מערכת בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות, מערכת עמעום אורות אוטומטית ומערכת ניטור שטחים מתים. לקראת סוף השנה יצטרפו גם מערכת שמירת נתיב ומערכת נסיעה אוטונומית בפקק.
בנוסף על האבזור בגרסת הבסיס, יוצעו שתי חבילות אבזור:
חבילת לקשרי עולה 30,000 שקלים וכוללת דלת תא מטען חשמלית, זיכרונות למושב הנהג, פגושים בצבע הרכב, חישוקי "19 ("18 בבסיס) בעיצוב שונה, מראות צד מתכהות עם חימום וזיכרונות, חימום למושבים הקדמיים, פנסי כל-לד ועוד.
חבילת טק-פאק (25,000 שקלים) כוללת חבילת ניווט מלאה, לוח מחוונים דיגיטאלי –Audi virtual cockpit – עם מסך "12.3 שיכול להציג גם את מפת הניווט, ממשק מתקדם יותר לטלפון החכם, תאורת אווירה עשירה יותר ועוד.
כמו כן תוצע כאופציה גם מערכת קפיצי אוויר, לראשונה בקטגוריה, שמחירה לא נמסר, ויתכן כי היא תהיה חלק מחבילת "שטח" שהמפרט הסופי שלה עדיין לא נקבע.
אודי Q5 – הדור השני בארץ
צילום: מנהל
מחירים: גרסת הדיזל תעלה 345,000 שקלים, גרסת הבנזין תעלה 355,000 שקלים – והיבואן צופה כי כמו בדור הקודם, הרוב המוחלט של המכירות יהיה של גרסת הבנזין.
ויש גם SQ5
במקביל להגעת ה-Q5 הרגיל, מגיעה גם גרסת הביצועים של הדגם, ה-SQ5. המנוע הוא בנפח 3.0 ל' ומפיק 354 כ"ס, התיבה היא פלנטרית עם שמונה הילוכים, והתאוצה למאה מושלמת תוך 5.4 ש' בלבד.
אבזור גרסה זו כולל את הרבה מהתוספות שבחבילות בגרסה הרגילה: פנסי כל-לד קדמיים, דלת תא מטען חשמלית, מראות צד מתכהות ומחוממות, לוח המחוונים הדיגיטלי ועוד. החישוקים הסטנדרטיים כאן הם בקוטר "20.
חבילת לקשרי בגרסה זו תכלול חישוקי "21, מתלי אוויר, מצלמת מעוף ציפור, מושבים מחוממים, מערכת שמע משופרת של B&O, חניה אוטומטית ועוד. מחיר ה-SQ5 הוא 519,000 שקלים.
אודי Q5 – הדור השני בארץ
צילום: מנהל