ימים ספורים בלבד אחרי שהושקה בתערוכת ז'נבה, יוצאת הקיה פיקנטו החדשה לדרך מקומית. ולא פלא שאנו הראשונים באירופה לקבל אותה – הפיקנטו הרי זכתה כאן למעמד אותו לא הצליחה להשיג בשום מדינה אירופאית אחרת: המכונית הנמכרת ביותר בקטגוריה במשך שנים, והנמכרת ביותר בארץ ב-2013 ו-2015.

נא להכיר
מידות הפיקנטו החדשה כמעט זהות לאלו של הקודמת (גידול של 1.5 ס"מ בבסיסי הגלגלים הוא השינוי הגדול ביותר), אך בזכות תכנון יעיל יותר, גדל תא המטען מ-200 ל' ל-255 ל'.

גם בתחום מערכות ההנעה אין שינויים דרמטיים: גרסת הכניסה מקבלת מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ל' שמייצר 67 כ"ס (עלייה של כ"ס אחד לעומת הדור הקודם) והמנוע הבכיר הוא בנפח 1.2 ל', 84 כ"ס (ירידה של כ"ס אחד לעומת הדור הקודם). תיבות ההילוכים הן ידנית 5 הילוכים או אוטומטית-פלנטרית 4 הילוכים. עם זאת, לפי קיה עברו יחידות הכח שורה של שיפורים לטובת חסכון בדלק ועבודה מעודנת יותר. גרסת ה-1.0 ל' תוצע עם תיבה ידנית (14.3 ש' למאה קמ"ש) או אוטומטית (4 הילוכים) ואילו ה-1.2 ל' רק עם תיבה אוטומטית (13.7 ש' למאה קמ"ש). כמו בעבר, לכל הגרסאות ציון 4 בדירוג הירוק למעט גרסת ה-1.0 ל' הידנית ששיפרה מיקום עם ציון 3 (צריכת הדלק היא 22.7, 19.6 ו-18.5 ק"מ לליטר, בהתאמה).

על בטוח
גרסת ה-1.0 ל' תוצע ברמת גימור LX שכוללת בצד הבטיחותי שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית שפועלת באופן מלא עד 75 קמ"ש ובאופן חלקי מ-75 עד 160 קמ"ש; בנוסף למערכת מובילאיי. זה מקנה לה ציון 7 בדירוג של משרד התחבורה. אבזור הנוחות כולל מערכת שמע מקורית עם תפעול מההגה ובלוטות'. גרסת ה-1.2 ל' תוצע גם ברמת EX, שתכלול חישוקי "15 קלים ("14 רגילים ב-LX), שמשות כהות, בקרת-אקלים, מערכת מולטימדיה בעברית עם צג מגע בגודל "7, בלוטות' ומצלמה, וחיישני חניה אחוריים. כבעבר, האחריות לדגם עבור לקוחות פרטיים תקפה 7 שנים.

המחירים: גרסת ה-1.0 ל' LX הידנית תעלה 65,000 שקלים

גרסת 1.0 אוט' LX תעלה 70,000 שקלים
גרסת ה-1.2 ל' LX תעלה 79,500 שקלים
וגרסת ה-1.2 EX תעלה 80,000 שקלים
גדי אונגר, מנכ"ל קיה ישראל סיפר על כוונה לשמור על הובלת תחום המיני – ושמירה על היקף המכירות הנוכחי. בנוסף, בקיה צופים כי גרסאות ה-1.2 ייהוו 80% מנתח המכירות השנתי של הדגם, זאת בהנחה ש-12,000 יחידות של הפיקנטו יימכרו בשנה (כ-10% מהשוק הכללי). תחזית המכירות עבור הפיקנטו החדשה עומדת על כ-40% מהמכירות בקטגוריה – כך קיה.