ימים ספורים לפני ההשקה הישראלית של קיה פיקנטו החדשה ביום שלישי הקרוב (14.3), דלף חלק מהמפרט הישראלי לרשת. אז עד החשיפה המלאה - קבלו מתאבן.
הפרט המעניין ביותר שדלף נוגע לאבזור הבטיחות - לפי המידע שדלף, הפיקנטו תצויד במערכת בלימה אוטונומית במהירות עירונית (פריט שעד היום פגשנו בקטגוריה רק בחלק מגרסאות פיאט פנדה ושלישיית סיאט מי/ סקודה סיטיגו/ פולקסווגן אפ! שנמכרו במספרים נמוכים) בכל רמות האבזור, כשברמת האבזור הבכירה תותקן גם מצלמת נסיעה לאחור – ככל הנראה מקורית – שתשדר למסך מרכזי מקורי בגודל "7.
כמו כן, כולל המפרט מערכות התרעה לזיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי, התרעה על סטייה מנתיב, התרעה על שמירת מרחק מהרכב שמלפנים וזיהוי תמרורים – אולם ככל הנראה, מדובר על מערכות התרעה מבוססות מערכת מובילאיי – שכן הפיקנטו אינה מוצעת עם מערכות כאלו בחו"ל. כל אלו מקנים לפיקנטו, בכל רמות האבזור, דירוג בטיחותי 7 של משרד התחבורה.
קיה פיקנטו החדשה – פרטים ראשונים על המפרט הישראלי
צילום: מנהל
אגב, ברמת האבזור LX, עם מנוע 1.0 ל' או 1.25 ל', מופיע זיהוי הולכי רגל כ"אופציה", אולם להערכתנו מדובר בטעות סופר, משום שפונקציה זו היא סטנדרטית בכל המערכות של מובילאיי.
מעבר לאביזרי הבטיחות, ידוע כי הפיקנטו תוצע – כמו בעבר – בגרסאות 1.0 ליטר עם תיבה ידנית (5 היל') או אוטומטית (4 היל'), או בגרסת 1.25 ליטר עם תיבה אוטומטית בלבד – בכל מקרה במבנה של חמש דלתות; גרסת שלוש דלתות טרם הוצגה. הדירוג הירוק של הפיקנטו החדשה נותר דומה לשל הדגם הקודם (4), פרט לגרסת ה-1.0 ליטר הידנית לה דירוג 3, במקום דירוג 4 בעבר.
יתר הפרטים על קיה פיקנטו החדשה ייחשפו, כאמור, ביום שלישי הקרוב (14.3), ואנו נשוב ונעדכן כמובן.
קיה פיקנטו החדשה – פרטים ראשונים על המפרט הישראלי
צילום: מנהל