מאזדה תרחיב את מבחר רכבי הפנאי שלה, ותוסיף רכב שימוצב בין מאזדה CX-5 שנמכר בישראל, לבין אחיו הגדול CX-9 שצפוי להגיע אלינו בשנה הבאה. הרכב החדש צפוי להגיע לשוק במהלך שנת 2021, כך חשף מנכ"ל היצרנית, מאסאמיצ'י קוגאי, בשיחה עם "אוטומוטיב ניוז".
מאזדה CX-5 יקבל אח גדול נוסף
צילום: מנהל
מאזדה CX-7 הקודם
הרכב החדש אמור למלא את החלל שנוצר עם הפסקת ייצור ה-CX-7 (שלא שווק בישראל) בשנת 2012, ולפי קוגאי הוא יתוכנן ויעוצב לפי הטעם האמריקאי. בניגוד ל-CX-7 שיוצר בהירושימה, הרכב החדש (שכפי הנראה יקבל את אותו השם) ייוצר בארה"ב במפעל חדש שמאזדה מקימה בשיתוף עם טויוטה. השלמת המפעל מתוכננת לשנת 2021.
מאזדה CX-5 יקבל אח גדול נוסף
צילום: מנהל
מאזדה CX-5
מאזדה מציעה כיום רכב פנאי בשם CX-8, שאינו משווק מחוץ ליפן - למעשה מעין גרסת שבעה מושבים של ה-CX-5. בשלב זה לא ברור אם הרכב החדש שמיועד לארה"ב יציע נוסחה דומה, או שמדובר ברכב חדש לחלוטין. נכון לעכשיו, מאזדה גם מצהירה כי הרכב העתידי מיועד לארה"ב בלבד, אך בשנים האחרונות ניכרת מגמה של ייבוא מכוניות יפניות ואחרות גם בתקינה אמריקאית. מצב זה התאפשר תודות לשינוי בתקנות, שחל לאחר שה-CX-7 כבר הלך לעולמו.
מאזדה CX-5 יקבל אח גדול נוסף
צילום: מנהל
מאזדה CX-9
על-פי קוגאי, מאזדה צופה כי הרכב החדש יהפוך מיד לדגם הנמכר ביותר שלה בארה"ב. לכן כל כושר הייצור של היצרנית במפעל החדש (150 אלף יחידות מתוך 300 אלף המשותפות לה ולטויוטה), יוקצו לצורך ייצורו. עם ירידה במכירות בארה"ב שנה שנייה ברציפות, בעיקר בגלל הסתמכות יתרה על מכוניות סדאן והאצ'בק (דוגמת 3 ו-6) במקום על רכבי פנאי, אין ספק כי לרכב החדש תהיה חשיבות רבה בשיפור מצבה של מאזדה.