אורי להב, מנכ"ל סמל"ת - יבואנית סובארו וקבוצת פיאט- קרייזלר (FCA) - צופה ירידה בהיקף המכירות בשוק הרכב הישראלי ב-2018. להב מעריך שתהיה ירידה של 7-10% בהיקף המכירות, שירד בשנה הבאה לכרבע מליון מכוניות. למרות התחזית הקודרת לגבי כלל השוק, אורי להב דווקא אופטימי לגבי ביצועי הקבוצה שבניהולו: להערכתו קבוצת סמל"ת תשמור על היקף מכירות של כ-14,000 מכוניות גם בשנת 2018. זה אומר למעשה שנתח השוק שלה יגדל. מותג סובארו אמור להיות אחראי לכחצי ממכירות הקבוצה.
אורי להב צופה ירידה בשוק - אבל לא בסמל
צילום: מנהל
סובארו XV - צפוי להמשיך להיות הדגם הנמכר ביותר של סמל"ת
עיקר החידושים של סמל"ת מהצד של FCA יגיע דווקא מכיוון המותגים האמריקאים, בייחוד ממותג ג'יפ. כבר ב-2017, שנת הפעילות המלאה הראשונה של מותג ג'יפ בקבוצת סמל"ת, חצה את רף 1000 המכירות. להב צופה שבמהלך הרבעון השני של 2018 ינחת כאן קומפאס החשוב למכירות, ולקראת סוף 2018 יגיע גם רנגלר החדש.
עוד קודם לכן, תחנוך החטיבה האמריקאית גם חידוש פעילות של קרייזלר, כאשר פאסיפיקה - היורש של המיניוואן גרנד וויאג'ר, אמור להגיע אלינו ממש בתחילת 2018; בסמל"ת בודקים גם את האפשרות להביא מאוחר יותר את הגרסה ההיברידית נטענת שלו.
בסמל"ת גם בודקים את חידוש פעילות דודג' בארץ עם טאון-אנד קאונטרי, שהוא למעשה גרסה זולה ופשוטה יותר לפאסיפיקה, ואף נשקל ייבואו של דודג' דוראנגו.
אורי להב צופה ירידה בשוק - אבל לא בסמל
צילום: מנהל
קרייזלר פאסיפיקה
בצד של אלפא רומיאו עדיין לא ברור מתי יתבצע הצעד של המותג האיטלקי המתחדש. צעד זה אמור להיות השקת רכב פנאי נוסף שיתמקם מתחת לסטלביו. בינתיים מדברים בסמל"ת על כך שבקרוב יחל שיווק הסטלביו עלה תלתן ירוק, עם מנוע V6 מוגדש בנפח 2.9 ל' עם 510 כ"ס (מנוע דומה לזה שפגשנו בג'וליה עלה תלתן ירוק).
אורי להב צופה ירידה בשוק - אבל לא בסמל
צילום: מנהל
אלפא סטלביו תלתן ירוק - אמור להגיע בקרוב