מאזדה פרסמה תמונות ראשונות של ה-6 סטיישן המחודשת, חודשים ספורים אחרי שהוצג דגם הסדאן המחודש. מאזדה 6 הנוכחית משווקת משנת 2012, ובתערוכת לוס אנג'לס שנערכה בדצמבר הושקה מתיחת פנים עם מנוע חדש, עדכון לעיצוב החיצוני והפנימי ויותר אבזור.

זוהי מתיחת הפנים השנייה של ה-6 (הקודמת הוצגה בלוס אנג'לס בשנת 2014). הפעם המשפחתית הגדולה זוכה למנוע טורבו-בנזין חדש, לראשונה מאז הופסק ייצור ה-6 MPS (שלא שווקה בישראל). מדובר ביחידת 2.5 ליטר עם ארבעה צילינדרים, שמקורה ברכב הפנאי CX-9 שעוד לא הושק בישראל. היפנים לא מפרסמים מפרט טכני מלא של המנוע המיועד ל-6, אך סביר כי הוא יציע את אותו הספק כמו ברכב הפנאי (250 כ"ס). עדיין לא ידוע אם מנוע זה יגיע גם ל-6 בישראל.

מאזדה 6 מחודשת - עכשיו סטיישן
גרסת הסדאן שהוצגה בשנה שעברה

מלבד מנוע זה, המשפחתית הגדולה מקבלת גם יחידת 2.5 ליטר ארבעה צילינדרים אטמוספרית מחודשת, שכוללת ניתוק שני צילינדרים בשיוט לטובת חסכון בדלק. גרסה זו מיועדת גם לנו, וגם כאן אין בינתיים מפרט לאירופה. מאזדה 6 מוצעת כיום בישראל עם מנועי 2.0 ו-2.5 ליטר (165 ו-192 כ"ס בהתאמה).

ה-6 מוצעת אצלנו בתקינה האירופאית, שתיחשף - יחד עם הסטיישן החדשה (שמשווקת בעיקר באירופה אך גם בישראל) בתערוכת ז'נבה בתחילת החודש הבא. מחברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי ה-6 המחודשת תגיע לישראל בסוף השנה.

מאזדה 6 מחודשת - עכשיו סטיישן


מלבד המנועים החדשים, מאזדה 6 זוכה גם לעדכון נוסף לעיצוב - כולל חרטום חדש הכולל בין היתר סבכה חדשה, כמו גם פסי כרום ארוכים יותר מתחת ליחידות התאורה, במקום הפסים הקצרים מעליהן בדגם הנוכחי. גם תא הנוסעים עבר עדכון קל, ויציע בין היתר רמות גימור מהודרות יותר - כך מאזדה - לדוגמה קישוטי עץ בהשראת פסנתרים יפניים.

אבזור הבטיחות זוכה לשדרוג, כאשר ביצרנית מבטיחים בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה - שצפויה להביא איתה גם בלימת חירום אוטונומית במהירות נסיעה גבוהה יותר (עד 80 קמ"ש כיום). כן יוצעו מצלמות עזר לחנייה היקפיות, עם תצוגת 360 מעלות לנהג.

פרטים נוספים על מתיחת הפנים ייחשפו בחודש הבא. מאזדה 6 המחודשת צפויה בישראל עוד השנה.