סיטרואן ברלינגו - הדור השלישי. עשר שנים בדיוק אחרי שהציגה את הדור הקודם, סיטרואן מפרסמת תמונות ופרטים רשמיים ראשונים על הדור החדש. המסחרית הקומפקטית, שנחשבת לממציאת הקטגוריה (הוצגה במקור ב-1996), תציע עיצוב חדש וטכנולוגיה מודרנית.
 
הברלינגו החדשה מוצעת בגרסה רגילה, שאורכה 440 ס"מ, רוחבה 185 ס"מ, גובהה 181 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 278 ס"מ - מידות דומות לדור היוצא. אליה מצטרפת גרסת בסיס גלגלים ארוך (כזכור, גם כיום מוצעת גרסה שכזו) עם בסיס גלגלים של 297 ס"מ, אורך כולל של 475 ס"מ ונפח הטענה של 1,050 ליטר מאחורי שורת המושבים השנייה. גרסה זו גם תשווק עם עד שבעה מושבים. לברלינגו הרגילה נפח הטענה שגדל ב-100 ליטר לעומת הדור היוצא - 775 ליטר.

1590970

 
שיפור במרווח לנוסעים ובכושר ההעמסה הושג תודות לשימוש בפלטפורמה חדשה, EMP2, שמשמשת בין היתר את פיג'ו 3008. בברלינגו נלקח רק חלקה הקדמי, ושולב בפלטפורמה המסחרית הוותיקה בחלק האחורי - לטענת סיטרואן לטובת כושר העמסה מיטבי (פלטפורמת EMP2 תוכננה בעיקרה לשימוש מכוניות נוסעים). עם זאת, שימוש בה בחלק הקדמי איפשר לקצר את החרטום ולהסיט את השמשה הקדמית לפנים, מה שמשפר את המרחב הפנימי.

1590966

 
השינוי בפרופורציות מקנה לסיטרואן ברלינגו החדשה מראה קרוב יותר למראה של דגמי הנוסעים המודרניים, דוגמת C4 קקטוס המחודש ו-C3, ולכך תורמות גם יחידות התאורה הצרות, מבנה שמשלב בין קופסתיות לקווים עגולים. וכמובן פסי ההגנה הצדיים, ה-"Airbumps", הממוקמים בברלינגו בחלק התחתון של הדלתות.

1590969

 
הפלטפורמה החדשה גם מסייעת להטמעת טכנולוגיות בטיחות מתקדמות: הברלינגו תציע בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, התרעת הירדמות נהג, זיהוי שלטים חכם שנעזר גם בנתונים ממפות הניווט, תצוגת מידע עילית לנהג, ניטור שטחים מתים ומצלמות חנייה היקפיות.

1590968

 
גם אבזור המותרות והשימושיות שודרג, עם 28 תאי אחסון המפוזרים ברחבי הרכב (עם נפח מצטפר של עד 186 ליטר), טעינה אלחוטית לטלפון חכם, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך "8 ומערכת עזר לחנייה שפועלת בניצב ובמקביל. לטובת נסיעה מחוץ לכביש מוצעת מערכת Grip Control עם תוכניות נהיגה לפי סוג השטח ובקרת ירידה במורד. כבעבר, סיטרואן תציע גם גרסת דמוי-שטח בשם XTR, שמציעה עיצוב קשוח יותר.

1590964

 
סיטרואן תציע את הברלינגו עם מספר מנועי בנזין או דיזל. ההיצע בהתחלה יכלול מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר, עם שלושה צילינדרים, 110 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית (שילוב המוצע בישראל בקקטוס). גרסת 130 כ"ס של אותו מנוע, עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, תצטרף במחצית השנייה של 2019.
 
1590967


מנועי הדיזל יכללו שלוש גרסאות של מנוע ה-1.5 ליטר, ארבעה צילינדרים, עם 75, 100 או 130 כ"ס. בעוד שתי הגרסאות הבסיסיות יהיו זמינות רק עם תיבה ידנית, את דגם ה-130 כ"ס ניתן יהיה להזמין גם בגרסת שמונה הילוכים אוטומטית. בשלב זה לא ידוע אילו מהגרסאות יוצעו בישראל, ומה יהיה מחירן. גם מועד השיווק עדיין אינו ידוע, ומחברת לובינסקי נמסר כי החלטה תתקבל בחודשים הקרובים. שיווק סיטרואן ברלינגו החדשה צפוי להתחיל באירופה במחצית השנייה של 2018.