הונדה חשפה את CR-V החדש במפרט "אירופאי" - רכב הפנאי במפרט המיועד להגיע לשוק הישראלי, שהוצג במקור לפני שנה וחצי (ארה"ב). הוא יוצג בתערוכת ז'נבה בעוד פחות משבוע, וכפי שכבר דיווחנו לפני חצי שנה - CR-V החדש יוצע לראשונה בגרסת כלאיים עם שני מנועים חשמליים ובלי תיבת הילוכים. מחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר כי הדגם החדש יגיע אלינו לקראת סוף השנה הנוכחית.

הונדה CR-V החדש מציע עיצוב שממשיך את קו קודמו, עם פרשנות מודרנית בהתאם לרוח העיצוב של הונדה. הוא כעת עגלגל ומפוסל יותר, מציע חרטום עם סבכה קדמית גדולה ופנסים אחוריים בצורת L.

הונדה CR-V בגרסה אירופאית - בדרך לישראל


לפי היפנים, העיצוב הושפע מהרצון לשפר את היעילות האווירודינמית של הדגם, שמסייעת לשיפור הביצועים ותצרוכת הדלק במהירות גבוהה. בין היתר הותקן לשם כך פגוש קדמי בעיצוב ייחודי, סבכה שנסגרת חשמלית כאשר המנוע אינו זקוק לכמות אוויר גדולה לצורך קירור וכיסויי גחון ומנוע לתיעול יעיל יותר של האוויר מתחת לרכב.

הונדה CR-V יוצע לראשונה גם בגרסאות שבעה מושבים בשלוש שורות, חידוש חשוב שצפוי להפוך אותו לתחרותי יותר בישראל. דגמי הבסיס יוסיפו להציע חמישה מושבים בשתי שורות.

בשורה חשובה יותר למי שמעוניין ביכולת שטח מסוימת, נוגעת למרווח הגחון - זה צמח בכארבעה ס"מ למרות תוספת המיגון (שלכשעצמו לא נועד להגנה בשטח), ועומד כעת על עד 21 ס"מ. ה-CR-V יוצע בגרסאות הנעה קדמית או כפולה.

הונדה CR-V בגרסה אירופאית - בדרך לישראל


מתחת למכסה המנוע יש חידושים גדולים: המנוע העיקרי יהיה הפעם מוגדש טורבו, עם נפח של 1.5 ליטר וארבעה צילינדרים. הונדה לא מספקת פרטים מעבר לכך, אך ניתן לשער שמדובר במנוע דומה לזה שמוצע ב-CR-V האמריקאי (ה-CR-V החדש הוצג שם עוד בסוף 2016).

בארה"ב מנוע הטורבו מפיק 190 כ"ס ו-24.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד, שיפור משמעותי ממנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי שמוצע בישראל כיום (155 כ"ס ו-19.6 קג"מ ב-4,300 סל"ד). את מנוע ה-1.5 ליטר החדש ניתן להזמין עם תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה.

חידוש נוסף יהיה גרסת כלאיים. לזו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר ושני מנועים חשמליים. באופן מעניין, הונדה מציינת כי מערכת ההנעה לא נעזרת בתיבת הילוכים שגרתית, ובמקומה תותקן תיבת הילוך יחיד בדומה למקובל במכוניות חשמליות מבוססות מצברים. פירוש הדבר כי ייתכן וה-CR-V ההיברידי ינוע על חשמל בלבד, באמצעות אנרגיה שיפיק מנוע הבנזין.

הונדה CR-V בגרסה אירופאית - בדרך לישראל


פרטים נוספים על הונדה CR-V החדש צפויים בתערוכת ז'נבה. הוא יושק בישראל לקראת סוף השנה. נכון לעתה לא ידוע אילו גרסאות מיועדות לישראל, ומה יהיה מחירן. הדגם היוצא מוצע אצלנו עם מנוע 2.0 ליטר, ובמחיר התחלתי של 170 אלף שקל.