סובארו פורסטר החדש יוצא לדרך. יצרנית הרכב היפנית חשפה בתערוכת ניו-יורק את הדור החדש לרכב הפנאי הקומפקטי, שמבטיח מרווח משופר ויותר מערכות בטיחות, אך בתמונות הראשונות נראה דומה מאוד בעיצובו לדור היוצא. הוא יגיע לישראל במהלך שנה הבאה.

סובארו פורסטר החדש נחשף, בדרך לישראל


סובארו לא מפרסמת את המידות המלאות של הפורסטר, ומסתפקת בבסיס הגלגלים - שצמח בשלושה ס"מ ל-267. מדובר כעת בנתון ממוצע לקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, והוא יאפשר לפורסטר להתחרות טוב יותר בקיה ספורטאז', פיג'ו 3008 ודומיהם. סובארו מבטיחה שיפור במרווח לרגליים, כתפיים ולראש, כמו גם פתח הטענה רחב יותר ונפח מטען משופר (מבלי לנקוב בנתונים מדויקים).

הפורסטר החדש נחשף במפרט האמריקאי, שם יהיה זמין רק עם מנוע 2.5 ליטר מחודש, עם ארבעה צילינדרים ו-182 כ"ס. מנוע זה לא הוצע עד כה בישראל (אלינו הגיעו מנועי 2.0 ליטר עם או בלי מגדש), כך שנותר לראות איזו יחידת כוח תוצע באירופה. פרטים לגבי המפרט "שלנו" צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים.

סובארו פורסטר החדש נחשף, בדרך לישראל


מי שכן תגיע לישראל, יש לקוות, היא חבילת הבטיחות המתקדמת של סובארו - EyeSight. זו כוללת בפורסטר בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, מערכת לסיוע במעבר נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, והתרעת רכב בשטח מת (צד בנסיעה לפנים ומאחור בנסיעה לאחור, כולל בלימת חירום אוטונומית).

סובארו פורסטר החדש נחשף, בדרך לישראל


עוד ברשימת האבזור: מערכת לייצוב נגרר המבוססת על חיישני בקרת היציבות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים הפעם עם תצוגה שמראה את לחץ האוויר בכל צמיג בנפרד, אורות דרך (גבוהים) אוטומטיים למניעת סינוור ואורות קדמיים אדפטיביים לפי כיוון ההגה. חלק מפרטי האבזור הללו יוצעו בתוספת תשלום, אך סובארו מבטיחה חבילת בטיחות בסיסית (בלימת חירום והתרעת סטייה מנתיב) בכל רמות הגימור.

סובארו פורסטר החדש נחשף, בדרך לישראל


גם אבזור המותרות שודרג, ויכלול בחלק מהגרסאות כניסה והנעה ללא מפתח, התנעה מרחוק, מערכת ניווט עם תפעול בפקודות קוליות ומערכת מולטימדיה עם מסך "8 ותאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו של גוגל.

מפרט האבזור המיועד לישראל, כמו גם המחיר של סובארו פורסטר החדש, צפויים להתפרסם בשנה הבאה.