פולקסווגן אטלס, רכב הפנאי הגדול שהושק בסוף 2016 בארה"ב, הופך למשפחת דגמים. בתערוכת ניו-יורק שנערכת בימים אלה פולקסווגן מציגה שתי גרסאות מרכב חדשות, בתקווה שהרחבת המשפחה תשפר את מצבה בארה"ב.

פולקסווגן אטלס יהפוך למשפחת דגמים
פולקסווגן אטלס חמישה מושבים (קונספט)


אז אחרי רכב הפנאי לשבעה נוסעים, כעת מוצגות גרסאות נוספות - דגם קצר עם מקום לחמישה, וגרסת טנדר עם תא מטען פתוח כמו שהאמריקאים אוהבים. הדגם הראשון אושר רשמית לייצור כבר מתחילת שנה הבאה, לגבי הטנדר עדיין לא התקבלה החלטה סופית - ממש כמו מצבו של האטלס הרגיל בישראל, שבשלב זה בחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, לא הוחלט אם לשווקו.

גרסת החמישה מושבים מציעה אורך כולל קטן יותר ב-19 ס"מ, בהשוואה לאטלס שבעה מושבים - 484 ס"מ. בסיס הגלגלים (298 ס"מ), הגובה (173 ס"מ) והרוחב (203) נותרו ללא שינוי. גם מבחינת עיצוב, הדימיון לדגם הגדול במשפחה ברור, אם כי הגרסה הקצרה מעט מוחצנת יותר בהשוואה. לחלק מכך אחראי כמובן איפור התצוגה, שחלקים ממנו ירדו עד להשקת הדגם הסדרתי.

פולקסווגן אטלס יהפוך למשפחת דגמים


פולקסווגן ניצלה את ההזדמנות גם כדי להכין את הקהל להרחבת היצע המנועים. דגם התצוגה מצויד במערכת הנעת כלאיים נטענת משקע, שמוסיפה שני מנועים חשמליים (54 כ"ס ו-22.5 קג"מ מלפנים ו-114 כ"ס ו-27.6 קג"מ מאחור) למנוע ה-V6 הרגיל של האטלס. לזה 276 כ"ס ו-36.9 קג"מ, והוא מעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים בסיוע תיבת שישה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.

דגם התצוגה מסוגל להאיץ מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך 5.4 שניות ולמהירות מרבית של 209 קמ"ש. הוא מצויד במצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 18 קילוואט-שעה, וצפוי בהתאם להציע טווח חשמלי של עשרות ק"מ לפחות בין טעינות. פולקסווגן לא מפרסמת עם זאת מידע לגבי זה.

פולקסווגן אטלס יהפוך למשפחת דגמים


האטלס צפוי לזכות גם לגרסת כלאיים מתונה, בלי טעינה משקע ועם מצברים נמוכי קיבולת (שני קוט"ש בלבד). גרסה זו מאיצה מעמידה ל-97 קמ"ש בתוך 6.5 שניות ומהירותה המרבית זהה לדגם הבכיר (209 קמ"ש). גם כאן מנוע V6 בנזין עם 276 כ"ס, הנעה כפולה ותיבה דו-מצמדית. גרסה זו לא צפויה להציע יכולת נסיעה חשמלית משמעותית.

בסימן טנדר
פלח השוק החשוב ביותר בארה"ב הוא הטנדרים הגדולים והבינוניים, שמהווים את עיקר המכירות (ובמיוחד אצל יצרניות הרכב האמריקאיות). פולקסווגן רומזת על כוונה להיכנס לתחום עם גרסת טנדר של האטלס, שמכונה בדגם התצוגה "אטלס טנואק" (Atlas Tanoak).

פולקסווגן אטלס יהפוך למשפחת דגמים
פולקסווגן אטלס טנואק


הטנדר מציע אורך של 543 ס"מ, רוחב של 203 ס"מ, גובה של 184 ס"מ ובסיס גלגלים של 326 ס"מ. חשוב לא פחות, יש לו מרווח גחון של קרוב ל-25 ס"מ (חמישה יותר מאטלס רגיל), מה שישפר את יכולת השטח שלו.

פולקסווגן אטלס יהפוך למשפחת דגמים


בגרסת התצוגה הוא מצויד במנוע ה-V6 הרגיל של האטלס (3.6 ליטר עם 276 כ"ס) ובהנעה כפולה - שילוב שיכול בקלות למצוא דרכו לייצור סדרתי. בפולקסווגן עם זאת בוחרים בינתיים להיות מעורפלים בנושא - לדבריהם החלטה תתקבל לאחר שתיבחן תגובת הקהל לדגם התצוגה.