פורד פוקוס החדשה נחשפה רשמית. באירוע שנערך בלונדון, פורד חשפה את הדור החדש של המשפחתית הקומפקטית, שיוצע תחילה באירופה ויגיע לישראל וארה"ב במהלך 2019 (אצלנו כפי הנראה כבר בתחילת השנה).

הדור החדש יוצע בגרסאות חמש דלתות (האצ'בק וסטיישן) ובגרסת ארבע דלתות (סדאן). שלושתן יוצעו כפי הנראה בישראל, כמו בעבר (כיום מוצעות רק האצ'בק וסטיישן). פורד גם תציע גרסת דמויית-שטח בשם "אקטיב", הכוללת הגבהת גחון וחיפויי פלסטיק שחורים, לטובת מראה קרוסאובר אופנתי.

הפוקוס החדשה זוכה לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, במקום שישה כיום. התיבה האוטומטית גם תוצע במגוון גדול יותר של גרסאות - החל ב-1.0 ליטר טורבו עם 125 כ"ס, דרך גרסת 1.5 ליטר עם 150 כ"ס (הבנזין היחיד שמוצע כיום בישראל), וגם בגרסאות דיזל - 1.5 ליטר עם 120 כ"ס או 2.0 ליטר עם 150 כ"ס. הדיזל (1.5 ליטר) שווקה בעבר בישראל, אז עם תיבה רובוטית דו-מצמדית.

פורד פוקוס 2019 נחשפה: כל הפרטים
גרסאות הפוקוס החדשה (למעט סדאן)

המכונית החדשה מציעה בסיס גלגלים גדול בחמישה ס"מ (כעת 270), לטובת מרווח טוב יותר. היא גם ארוכה יותר - שני ס"מ בלבד בדגם ההאצ'בק, 11 בדגם הסטיישן. הרוחב (182.5 ס"מ) נותר ללא שינוי, כך גם הגובה (145 ס"מ בהאצ'בק ו-148 בסטיישן). נתונים טכניים של גרסת הסדאן לא פורסמו בשלב זה.

פורד פוקוס 2019 נחשפה: כל הפרטים


מלבד עיצוב חדש ותיבת ההילוכים, הפוקוס גם מצטיידת בשלל מערכות בטיחות מתקדמות. אלו כוללות התרעת שמירת מרחק והתנגשות עם זיהוי הולכי רגל ואופניים. מערכת לזיהוי שלטים תאפשר התרעה בפני נסיעה נגד כיוון התנועה ובמהירות מופרזת.

פורד פוקוס 2019 נחשפה: כל הפרטים
פורד פוקוס סדאן

כן יוצעו בלימת חירום אוטונומית - כולל בלימה לאחר תאונה למקרה בו התאונה לא נמנעה והנהג נפגע, סיוע בהיגוי לשמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. אבזור המותרות כולל סיוע בחנייה (בכניסה ויציאה), תצוגת מידע עילית לנהג, בלם חנייה חשמלי, חוגת הילוכים במקום בורר מסורתי בגרסה האוטומטית, מערכת מולטימדיה עם מסך "8 וטעינה אלחוטית לטלפון חכם.

פורד פוקוס 2019 נחשפה: כל הפרטים
פורד פוקוס אקטיב

הפוקוס תוצע בשש רמות גימור, שגם יובדלו בעיצוב. אמביינטה וטרנד בסיסיות, ST-ליין עם עיצוב ספורטיבי ומתלים מונמכים ב-10 מ"מ, אקטיב ל"שטח" עם הגבהה של 30 מ"מ, טיטניום המהודרת וגרסת היוקרה ויניאלה (Vignale), על שמו של אלפרדו ויניאלה, מעצב רכב איטלקי מנוח. בשלב זה לא ידוע אילו מהגרסאות יוצעו בישראל, ומה יהיה מחירן.

מדלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר ל"אוטו" כי השיווק מתוכנן להתחיל בתחילת 2019.