אודי חשפה את ה-A6 אוואנט החדשה, גרסת סטיישן של מכונית היוקרה. שבועות ספורים אחרי שהציגה את הסדאן, כעת האוונט (Avant) משלימה את מבחר הגרסאות של משפחת ה-A6. בעוד מדובר בגרסה חשובה מאוד לאירופה בזכות השימושיות המרשימה, לישראל היא לא צפויה להגיע כלל.

אודי A6 אוואנט מציגה מידות דומות לסדאן - אורכה ורוחבה (494 ו-189 ס"מ בהתאמה) נותרו ללא שינוי, בעוד הגובה עומד על 147 ס"מ (146 בסדאן). תא המטען גדול ושימושי יותר - 565 ליטר (530 בסדאן) ועד 1,860 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים.

מלבד המרכב השונה, האוונט חולקת את מרבית המכלולים של הסדאן, ובכלל זה תוצע בגרסת כלאיים מתונה. זו כוללת מנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר (V6) עם מגדש טורבו, 340 כ"ס ו-51 קג"מ, שמשודך למערכת חשמל במתח 48 וולט ומצבר ליתיום-יון (בנוסף למצבר ההתנעה).

אודי A6 חדשה - עכשיו גם סטיישן


בסיוע אלטרנטור ומתנע מתקדמים, המערכת יכולה לכבות את מנוע הבנזין בשיוט במהירות של בין 55 ל-160 קמ"ש, זאת בכדי להפחית את בלימת המנוע ולאפשר שיוט ממושך יותר בלי שימוש בבנזין. מערכת העצור-סע של ה-A6 גם מאפשרת כיבוי המנוע בבלימה ממהירות של 22 קמ"ש ומטה, לזמני דימום מנוע ארוכים יותר בעצירה.

אודי A6 חדשה - עכשיו גם סטיישן


אודי לא מפרסמת נתונים טכניים לדגם הסטיישן, אך ניתן להעריך כי הוא יציע תצרוכת דלק דומה לסדאן - כלומר בין 14 ל-14.9 ק"מ לליטר בהתאם לאבזור ומידת הגלגלים.

האוואנט גם חולקת את טכנולוגיית הנהיגה החצי-אוטונומית של הסדאן, ובכלל זה בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בהיגוי לשמירת נתיב. אודי תציע גם כאן ארבעה סוגי מתלים (רגילים, ספורטיביים, מתכווננים ואוויר), היגוי אחורי אקטיבי ותא נוסעים עם שלושה מסכים גדולים.

אודי A6 חדשה - עכשיו גם סטיישן


למרות השימושיות העדיפה ביחס לסדאן, בישראל דגמי סטיישן בקטגוריית היוקרה לא זכו מעולם להצלחה משמעותית. בהתאם, ה-A6 אוואנט לא צפויה להגיע אלינו גם הפעם.