אודי A6 חדשה - עכשיו גם סטיישן

אודי A6 אוואנט נחשפה רשמית, עם תא מטען ענקי ועיצוב חדש - אך עדיין אינה מיועדת לישראל

אודי חשפה את ה-A6 אוואנט החדשה, גרסת סטיישן של מכונית היוקרה. שבועות ספורים אחרי שהציגה את הסדאן, כעת האוונט (Avant) משלימה את מבחר הגרסאות של משפחת ה-A6. בעוד מדובר בגרסה חשובה מאוד לאירופה בזכות השימושיות המרשימה, לישראל היא לא צפויה להגיע כלל.

אודי A6 אוואנט מציגה מידות דומות לסדאן - אורכה ורוחבה (494 ו-189 ס"מ בהתאמה) נותרו ללא שינוי, בעוד הגובה עומד על 147 ס"מ (146 בסדאן). תא המטען גדול ושימושי יותר - 565 ליטר (530 בסדאן) ועד 1,860 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים.

מלבד המרכב השונה, האוונט חולקת את מרבית המכלולים של הסדאן, ובכלל זה תוצע בגרסת כלאיים מתונה. זו כוללת מנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר (V6) עם מגדש טורבו, 340 כ"ס ו-51 קג"מ, שמשודך למערכת חשמל במתח 48 וולט ומצבר ליתיום-יון (בנוסף למצבר ההתנעה).

1594101

בסיוע אלטרנטור ומתנע מתקדמים, המערכת יכולה לכבות את מנוע הבנזין בשיוט במהירות של בין 55 ל-160 קמ"ש, זאת בכדי להפחית את בלימת המנוע ולאפשר שיוט ממושך יותר בלי שימוש בבנזין. מערכת העצור-סע של ה-A6 גם מאפשרת כיבוי המנוע בבלימה ממהירות של 22 קמ"ש ומטה, לזמני דימום מנוע ארוכים יותר בעצירה.

1594105

אודי לא מפרסמת נתונים טכניים לדגם הסטיישן, אך ניתן להעריך כי הוא יציע תצרוכת דלק דומה לסדאן - כלומר בין 14 ל-14.9 ק"מ לליטר בהתאם לאבזור ומידת הגלגלים.

האוואנט גם חולקת את טכנולוגיית הנהיגה החצי-אוטונומית של הסדאן, ובכלל זה בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בהיגוי לשמירת נתיב. אודי תציע גם כאן ארבעה סוגי מתלים (רגילים, ספורטיביים, מתכווננים ואוויר), היגוי אחורי אקטיבי ותא נוסעים עם שלושה מסכים גדולים.

1594117

למרות השימושיות העדיפה ביחס לסדאן, בישראל דגמי סטיישן בקטגוריית היוקרה לא זכו מעולם להצלחה משמעותית. בהתאם, ה-A6 אוואנט לא צפויה להגיע אלינו גם הפעם.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.