ב.מ.וו X3 - הגרסה החשמלית. בתערוכת בייג'ינג שנפתחה היום (ד') לעיתונות ובסוף השבוע לקהל הרחב, ב.מ.וו מציגה את ה"קונספט ב.מ.וו iX3 ", גרסת תצוגה שממחישה כיצד ייראה רכב הפנאי עם הנעה נטולת זיהום מקומי.

מותג i של ב.מ.וו פונה לשטח עם iX3


ה-iX3 הוא רכב פנאי ראשון של מותג החשמליות i, והדגם החשמלי השני בלבד אחרי ה-i3. מלבד אלו המותג מציע גם מכונית ספורט היברידית נטענת משקע, ה-i8. שתי המכוניות הסדרתיות משווקות בישראל, וניתן להעריך כי בדלק מוטורס מעוניינים בשיווק גם של רכב הפנאי החשמלי. עם זאת, לא ידוע בינתיים על החלטה בנושא.

דגם התצוגה מצויד במה שב.מ.וו מגדירה "דור חמישי" של מערכת ההנעה החשמלית. היא פותחה לשימוש גם במכוניות עם הנעה כפולה, ומספקת "יותר מ-270 כ"ס". טווח הנסיעה הצפוי עומד על "יותר מ-400 ק"מ" בין טעינות, זאת באמצעות מצברים עם קיבולת של "יותר מ-70 קילו-וואט שעה". וכן, כל הנתונים הללו אינם סופיים.

מותג i של ב.מ.וו פונה לשטח עם iX3


ב.מ.וו מבטיחה גם כי במפרט הנ"ל, ניתן יהיה להטעין את המצברים בתוך 30 דקות. זאת, בסיוע עמדת טעינה מהירה (150 קילו-וואט), מהסוג שאינו נפוץ בישראל.

פרטים נוספים על ה-iX3 הסדרתי, כמו גם מועד שיווק אם אכין ייועד לישראל, צפויים בעתיד. ב.מ.וו לא מציינת מתי תחל בשיווק הדגם.