ב.מ.וו X3 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
באמצע 2017 חשפה ב.מ.וו את הדור השלישי של רכב הפנאי הבינוני, X3 - ממציא קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים היוקרתיים.
X3 החדש מבוסס על רצפת ההנעה האחורית המודולרית של ב.מ.וו, המשרתת כיום את סדרות 5 ו-7, והוא גדול מקודמו - אך גם קל יותר.
X3 מוצע עם מנועי ארבעה ושישה צילינדרים, בטווח הספקים הנע בין 184 כ"ס ל-360 כ"ס בגרסת M40i ספורטיבית, המוצעת לראשונה בדגם; יש גם גרסאות דיזל (מ-190 כ"ס ועד 265 כ"ס).
לכל הגרסאות יש תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה; בחו"ל ישנה גם גרסת הנעה אחורית, אך זו לא תהיה מוצעת באירופה.
שיווק ב.מ.וו X3 בישראל החל בינואר 2018.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה החיצונית שמרנית, ומזכירה את הדגם הקודם.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מזוהה מאוד עם דגמי ב.מ.וו לאורך השנים, אבל כן ישנה פרשנות מודרנית לעיצוב המוכר.
כן נציין לשלילה מסך מגע קטן בגודל "6.5, גימור מאכזב במקומות מסוימים ומספר מועט של תאי אחסון.
הראות החוצה מוגבלת. המרחב לנוסעים ולמטען - נדיב.
-
מנוע וביצועים
לגרסת 30i ביצועים טובים מאוד, לצד תצרוכת דלק סבירה יחסית (8.4 ק"מ/ל'). גרסה היברידית נטענת-רשת תוצע רק בסוף 2019.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מכוילים נהדר - X3 גם נוח וגם בעל יכולת דינמית גבוהה למדי.
ביחד עם בידוד רעשים מוצלח, מתקבל רכב אידאלי לגמיעת מרחקים.
-
תמורה למחיר
הנפילה הגדולה של X3. בהיעדר גרסה היברידית, X3 לא רק נשאר מפגר בתחרות מול מתחריו בכל הקשור ליעילות מערכת ההנעה, אלא גם שהיעדר הטבות מס גורמות לו להיות יקר ביחס לאלטרנטיבות.
-
סיכום
מעולה, אבל ההצלחה הגדולה שלו תבוא עם בואה של גרסה היברידית.