ב.מ.וו X3 2025

ב.מ.וו X3 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בינואר 2025 הושק בישראל הדור הרביעי של רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) BMW X3. הדור החדש עושה שימוש באותה פלטפורמת CLAR כמו קודמו, כאן במהדורה משופרת.

    בסיס הגלגלים ללא שינוי, 286.5 ס"מ, אך מפשק הסרנים גדול יותר והרכב ארוך, רחב ונמוך במקצת מקודמו. שינויים אלה לא רק ששינו את הפרופורציות של המרכב אלא גם אפשרו את הורדת מקדם הגרר באופן משמעותי, עניין שמסייע לבידוד הרעשים, צריכת הדלק וטווח הנסיעה.

    בין שאר השינויים העיצוביים, ישנה חזית שונה עם סבכה בוטה וזקופה, שבגרסאות המאובזרות יותר היא גם מוארת.

     

    בסביבת הנהג מערך צגים משולב שעיקרו לוח מחוונים בגודל "12.7 וצג מרכזי במבנה קעור בגודל "14.9. נפח תא המטען גדל ביחס לדור היוצא, עד ל-570 ליטרים.

     

    עם תחילת השיווק מוצעות בישראל שלוש גרסאות – בכולן מנועי טורבו-בנזין, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה.

    הגרסה הבסיסית היא 20 xDrive, המצוידת במערך היברידי-מתון (48 וולט). מנוע 2.0 ליטר ומנוע חשמלי קטן מייצרים תפוקה כוללת של 208 כ"ס ו-33.6 קג"מ.

    הגרסה האמצעית היא 30e xDrive ההיברידית-נטענת. לזו אותו מנוע 2.0 ליטר ובנוסף מנוע חשמלי גדול וחזק בהרבה, לתפוקה כוללת של 299 כ"ס ו-45.9 קג"מ. בגרסה זו סוללה של 22.1 קוט"ש והטווח החשמלי המוצהר הוא 87 ק"מ. תא המטען בנפח קטן יותר של 460 ליטרים.

    בראש ההיצע M50 xDrive, גם לו אותו מערך היברידי-מתון. כאן מנוע 3.0 ליטר ומנוע חשמלי קטן והתפוקה הכוללת היא 398 כ"ס ו-59.1 קג"מ. בגרסה זו דיפרנציאל מוגבל-החלקה מאחור, בולמים נשלטים-אלקטרונית, בלמים והיגוי M ספורט, כמו גם ארבעה פתחי מפלט.

  • עיצוב ונוכחות

    השינויים הקטנים בממדים יוצרים שינוי מודגש בפרופורציות, וכך הרכב נראה גדול וחסון מאשר קודמו. עם זאת, וכרגיל בקו העיצוב הנוכחי של היצרנית, הסבכה המגודלת והאנכית לא תהיה לטעם כולם, ולא נאה לטעמנו. החלק האחורי שונה משמעותית מזה שבדור הקודם, ובעל הופעה נוכחת מאוד ומושכת.
  • תא נוסעים ומטען

    בסביבת הנהג השינוי גדול בהרבה ומיישר קו עם דגמי היצרנית העדכניים. העיקר הוא במסגרת אחת המחברת לוח מחוונים גדול ("12.3 ) לצג מרכזי גדול עוד יותר ("14.9) השולט ברוב המערכות.

    החומרים נאים ואיכותם טובה, ועם זאת פגשנו גם בחלקים נוקשים מהצפוי. החלק העליון של סביבת הנהג נטול מתגים, ובין המושבים מספר קיצורי דרך לתפריטים מסוימים.

     

    תפעול המערכות דרך המסך המרכזי מסובך לעיתים כאשר הדרך למרכיב מסוים מחייבת יותר מדי לחיצות. התגובות של מערך המולטימדיה איטיות לפעמים, בייחוד עם תחילת הצימוד של אנדרואיד אוטו שפעולתו גררה לפעמים ניתוקים במערכת השמע. לחיוב יצוין כי ניתן להציג את מפת הניווט של וייז במחוונים.

     

    תנוחת הנהיגה טובה והמושב הנאה נוח. המרחב מאחור גדול ומוצלח מאוד לשניים. מבנה המושב במרכז ומבנה מערך פתחי המיזוג מגבילים את המקום שם לנוסע קומפקטי בלבד. נפח תא המטען נדיב, והמבנה שימושי.

  • מנוע וביצועים

    למבחן קיבלנו את X3 בגרסה ההיברידית-נטענת 30e, עם מנוע 2.0 טורבו ומנוע חשמלי לתפוקה כוללת של 299 כ"ס ו-45.9 קג"מ. פעולת חטיבת הכוח רהוטה, היא מבצעת היטב ומלווה את פעולתה בצליל נעים עם או בלי סיוע ווקאלי של מערכת השמע. גם כאשר הרכב נע בכוח החשמל בלבד התפוקה מספקת, אבל יכולת של ממש וגם החלק המהנה יותר באים לידי ביטוי כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה.

    מנוע הבנזין מספיק חזק כדי שלא יורגש מחסור בכוח גם כאשר החשמל בסוללה אזל. המנוע הזה עולה בקלות לסל"ד גבוה (6500), מאפשר לצבור מהירות היטב, גם בעומס. פעולת התיבה אינה מהירה במיוחד, אך זו חלקה ונעימה.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק עמדה במבחן על 11.6 ק"מ/ל' כשמחשיבים את החלק החשמלי, 9.7 ק"מ/ל' בלעדיה, ובשיוט בין-עירוני הגיעה ל-14.8 ק"מ/ל' ללא חשמל. נתונים נאים לרכב כזה.

    לגרסה 30e שנבחנה סוללה של 22.1 קוט"ש לטווח חשמלי מוצהר של 87 ק"מ. במבחן השגנו נתון של 83 ק"מ חשמליים, וזה מרשים מאוד.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      14.1 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      11.4 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      65 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      14
  • נוחות והתנהגות

    BMW X3, מראשית דרכו, היה מהטובים בקטגוריה ביכולתו הדינמית. אולם הגרסה ההיברידית-נטענת 30e, הכבדה מבין אלו המשווקות בארץ (בגלל הסוללה הגדולה-יחסית), אינה מכוונת לספורטיביות כמו גרסה M50, למשל.

    עם זאת, היא עדיין טובה מאוד. בתוואי מפותל פשוט וקל לשכוח שהרכב כבד, והוא בטוח וגם מהנה, מזמין לשמר קצב גבוה, מהדק קו באופן אדוק, ומיטיבי מצערת והגה ישמחו בהיגוי-יתר חינני.

    ליכולת הזאת מצטרף הגה שמשקלו נכון והוא 'בשרני' בפעולתו. מהלך דוושת הבלם אינו פרוגרסיבי דיו, וקשה למנן את העוצמה בנהיגה איטית ממש לפני העצירה - וזה מעצבן. אבל העוצמה טובה מאוד בעומס, וגם אופן הפעולה. נוחות הנסיעה בעיר טובה יחסית במעבר על שיבושים קטנים בעיר, אך טובה פחות על שיבושים בינוניים וגדולים.

    כאשר עולה המהירות נוחות הנסיעה משתפרת מאוד, ועדיין, שיבושים ממש גדולים ונסיעה בכביש גלי מטלטלים מדי את הנוסעים. רעשי הכביש בולטים בסוגים מסוימים של אספלט בעוד רעשי הרוח נשמעים אך לא באופן מופרז.

  • תמורה למחיר

    מחירו של BMW X3 גבוה מאוד ביחס לרכב פנאי בינוני. אבל הוא מביא איתו, מעבר לסמל הנחשב, איכות גבוהה, ביצוע מלוטש ויכולות מעולות בכביש.

  • גרסאות ורמות גימור

    BMW X3 החדש בגרסה 20 מוצע בשתי רמות גימור: 'M ספורט' כוללת תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם המאפשר תפעול באמצעות אפליקציה, תפעול חשמלי למושבים קדמיים, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור, ריפוד דמוי עור ועוד.

    ברמות האבזור 'M טק' מתווספים חישוקי "20, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים תלת-אזורית, תצוגה עילית ומערכת שמע של הרמן קרדון.

    בגרסה 30e ההיברידית-נטענת רמת האבזור 'M לאונצ'', הכוללת בנוסף לנ"ל גם סבכה מוארת, אך מערכת השמע היא הבסיסית יותר, כמו ב-M ספורט'.

    גרסת הביצועים M50 מוצעת ברמת הגימור 'M ספורט פרו' ובאבזור, בנוסף: תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "21, אוורור במושבים ופריטי עיצוב ספורטיביים.

  • בטיחות

    BMW X3 נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2025 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 88% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנת ילדים, 77% בהגנת הולכי רגל, ו-80% על מערכות בטיחות. 

    במפרט הבטיחות, בכל רמות האבזור: בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, ניטור אקטיבי של שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בחמיקה ממכשול, התרעות על פגיעה מאחור ופתיחה מסוכנת של דלת. בגרסת M50 מתווספים גם התרעה ובלימה בתנועה צולבת, בלימה אוטונומית בצומת וסייען להחלפת נתיב.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק הדור החדש בישראל, בינואר 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    BMW X3 טוב מקודמו ומצוין בפני עצמו - חבל רק שהמחיר כה גבוה.

ב.מ.וו X3 שאלות ותשובות

המחיר מתחיל מ-424,900 ₪ עבור גרסת הבסיס 20 xDrive M-Sport ועד 649,900 ₪ עבור גרסת ה-M50 הספורטיבית החזקה.
הדגם החדש נע בטווח של 424,900-649,900 ₪, כאשר המחיר תלוי בגרסה ובמפרט הנבחר.
זמינות 4 גרסאות עיקריות: 20 xDrive M-Sport (424,900 ₪), 20 xDrive M-Tech (459,900 ₪), 30e xDrive היברידי נטען M-Launch (579,900 ₪), ו-M50 xDrive M-Sport Pro (649,900 ₪).
ההפרש מגיע עד 225,000 ₪ בין הגרסאות. הפער הקטן ביותר הוא 35,000 ₪ בין ה-M-Sport ל-M-Tech, בעוד שגרסת הפלאג אין יקרה ב-120,000 ₪ נוספים מהגרסה הבסיסית.
מבצעים ייחודיים זמינים אצל יבואנית BMW בישראל. מומלץ לפנות ישירות לקבלת הצעות מחיר נוכחיות ותנאי מימון מועדפים.
אבזור כמו גג פנורמי, מערכת שמע Harman Kardon ומושבים מחוממים יכולות להוסיף 30,000-80,000 ₪ למחיר הבסיסי, תלוי בחבילות הנבחרות.
הדגם החדש מציע טכנולוגיות מתקדמות ואחריות מלאה. דגמים משומשים יכולים להציע מחיר נמוך יותר, אך חשוב לבדוק היסטורית טיפולים ומצב הרכב.
אחריות יצרן של 3 שנים או 100,000 ק"מ, שירות חירום 24/7, ואחריות מורחבת זמינה לרכישה עבור כיסוי נוסף.
ב.מ.וו X3 החדש לא נבחן במבחני הריסוק האירופיים, ציון הבטיחות שלו מטעם משרד התחבורה עומד על 6 או 7 מתוך 8 בתלוי בגרסה
מערכות מתקדמות כוללות בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב ב"שטח מת",
כן, זמינה מערכת מצלמות 360 מעלות לנוחות חניה ותמרון, בנוסף למצלמת רוורס סטנדרטית לכל הגרסאות.
מערכת xDrive מחלקת כוח בין הציר הקדמי והאחורי לפי תנאי האחיזה, היא מתאימה בעיקר לתנאי אחיזה נמוכים ולא לנהיגת שטח
הצריכה הרשמית של גרסת ה-20 xDrive היא כ-7.1-7.6 ליטר/100 ק"מ, אך הצריכה בפועל עשויה להיות גבוהה יותר בהתאם לתנאי הנהיגה.
הוא מציע צריכה סבירה לקטגוריה עם טכנולוגיות חיסכון כמו מערכת Stop & Go ומנוע טורבו יעיל. הגרסה ההיברידית 30e מציעה חיסכון משמעותי יותר.
עם מיכל דלק של כ-65 ליטר ומחיר דלק נוכחי, מלוי מיכל מלא עולה כ-470 שקלים, מה שמאפשר טווח נסיעה של כ-850-900 ק"מ.
כן, גרסת ה-30e xDrive היא פלאג-אין היברידי עם 299 כ"ס כולל, טווח חשמלי של כ-50 ק"מ
הכוח משתנה לפי גרסה: 20 xDrive מפיק 208 כ"ס, 30e פלאג אין מפיק 299 כ"ס, ו-M50 מפיק 398 כ"ס
הגרסאות הבנזין משתמשות במנוע 2.0 ליטר טורבו (208 כ"ס) או 3.0 ליטר טורבו (398 כ"ס ב-M50). הגרסה ההיברידית משלבת מנוע 2.0 ליטר עם מנוע חשמלי ל-299 כ"ס.
ה-BMW X3 20 xDrive מאיץ מ-0-100 קמ"ש ב-7.8 שניות עם מהירות מרבית של 215 קמ"ש. גרסת ה-M50 מאיצה מהר יותר משמעותית עם 4.6 שניות ו-250 קמ"ש מירביים
כל הגרסאות מצויידות בתיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות מתקדמת עם אפשרות החלפה ידנית באמצעות פקדים מאחורי ההגה.
גרסת ה-M50 עם מנוע 3.0 ליטר טורבו מפיקה 398 כ"ס, מאיצה מ-0-100 קמ"ש תוך כ-4.6 שניות ומציעה חוויית נהיגה ספורטיבית.
האורך הוא 4.76 מטר, הרוחב 1.92 מטר והגובה 1.66 מטר, עם בסיס גלגלים של 2.87 מטר
תא המטען מציע 460 ליטר עם כל המושבים במקום, ועד 1,590 ליטר כאשר מקפלים את מושבי השורה האחורית - מספיק למשפחה.
הוא מתאים ל-5 נוסעים עם מושבים נוחים. המושב האחורי מרווח ומתאים גם למבוגרים עם מרווח רגליים נדיב.
הוא יכול לגרור עד 2,000 ק"ג בגרסת הפלאג אין, עד 2,400 לגרסת ה-20 ועד 2,500 ק"ג בגרסת ה-M50
מערכת iDrive 8 החדשה עם צג קמור 14.9 אינץ', תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו
כן, המסייע האישי החכם של BMW מבין פקודות קוליות רבות ומסייע בהפעלת מערכות הרכב, אך לא זמין בעברית כרגע.
באמצעות חבילת BMW Digital Premium הכוללת גישה לאינטרנט, שירותי ניווט מתקדמים, ויישומי בידור עם חבילת נתונים כלולה.
כן, זמינה טעינה אלחוטית לטלפון בכל רמות הגימור, בנוסף לחיבורי USB-C ו-12V לטעינה נוספת.
המפתח הדיגיטלי מאפשר פתיחה ונעילה באמצעות הטלפון החכם בלי צורך במגע פיזי, וניתן לשתף אותו עם עד 5 אנשים.
מערכת השמע הסטנדרטית כוללת 10 רמקולים, ובגרסאות גבוהות זמינה מערכת Harman Kardon פרמיום עם 16 רמקולים וקול היקפי.
ה-BMW X3 מתמחה בחוויית נהיגה דינמית וספורטיבית יותר, בעוד ה-Q5 מדגיש יוקרה ונוחות. ה-X3 מציע יותר כוח במחיר דומה.
ה-BMW X3 מציע חוויית נהיגה מעולה ותא מטען גדול יותר (460 ל' מול 395 ל'), בעוד ה-GLC מתמחה בעיצוב פנימי יוקרתי יותר.
יתרונות עיקריים כוללים התנהגות כביש משובחת, תא מטען גדול, מערכת מולטימדיה iDrive מתקדמת ותדמית ספורטיבית
בהחלט. הוא מציע מושבי ספורט תומכים, מתלים אדפטיביים בעלי מצב שיכוך משתנה לשיפור הנוחות
מושבי הספורט הקדמיים מעוצבים לתמיכה אופטימלית ומתכווננים חשמלית. זמינים מושבים מחוממים ומאווררים ברמות גימור גבוהות יותר.
כן, זמין גג פנורמי זכוכית באורך 1.7 מטר הנפתח חשמלית
בהחלט. הוא מציע מקום מרווח ל-5 נוסעים, תא מטען גדול, מערכות בטיחות מתקדמות ונוחות גבוהה לנסיעות יומיומיות וטיולים.
מערכת בקרת אקלים אוטומטית דו-אזורית מאפשרת כוונון נפרד לנהג ולנוסע הקדמי
כן, תאורת אווירה דינמית עם 15 צבעים ואפקטים שונים יוצרת אמביינס ייחודי ומתאימה עצמה למצבי נהיגה שונים.
הוא מציע חוויית נהיגה דינמית ונוחה עם מתלים אדפטיביים, היגוי ספורטיבי מדויק ומערכת הנעה חכמה xDrive לאחיזה מיטבית בכל התנאים.

ב.מ.וו X3 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

ב.מ.וו X3 כתבות ומבחני דרכים

ב.מ.וו X3 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    ב.מ.וו X3
    ב.מ.וו X3 xDrive20 (דור חדש), 2.0 ל' טורבו, היברידי-מתון, M-Sport
    הספק כוח סוס 208
    מחיר מחירון ₪424900
  • energy_2.svg
    WEY קופי 01
    WEY קופי 01, אוט', 2.0 ל' טורבו, פלאג אין הייבריד, Premium, 4x4
    מחיר מחירון ₪299900
  • ג'נסיס GV70
    ג'נסיס GV70 (מתיחת פנים), אוט', 2.5 ל' טורבו, Premium, 4x4
    הספק כוח סוס 300
    מחיר מחירון ₪399990
  • energy_2.svg
    לקסוס NX
    לקסוס NX 350h אוט', 2.5 ל' היברידי, Kyushu, 2x4
    מחיר מחירון ₪329990
  • energy_2.svg
    לקסוס RX
    לקסוס RX 350h אוט', 2.5 ל' היברידי, Kyushu, 4x4
    מחיר מחירון ₪409990
  • וולוו XC60
    וולוו XC60 B5 אוט', 2.0 ל' טורבו היברידי-מתון, Core, 4x4
    הספק כוח סוס 250
    מחיר מחירון ₪324898
  • אינפיניטי QX50
    אינפיניטי QX50 אוט', 2.0 ל' טורבו , Luxe ,2x4
    הספק כוח סוס 268

חוות דעת גולשים על ב.מ.וו X3

4.6/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (5)

הנאת נהיגה

4.6

עלויות תחזוקה

3.8

נוחות השימוש ואבזור

4.6

מרווח ישיבה

4.4

תא המטען

4.6

יש לכם ב.מ.וו X3? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.