ב.מ.וו X3 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בינואר 2025 הושק בישראל הדור הרביעי של רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) ב.מ.וו X3.
הדור החדש עושה שימוש באותה פלטפורמת CLAR כמו קודמו, כאן במהדורה משופרת. בסיס הגלגלים ללא שינוי, 286.5 ס"מ, אך מפשק הסרנים גדול יותר והרכב ארוך, רחב ונמוך במקצת מקודמו. שינויים אלה לא רק ששינו את הפרופורציות של המרכב אלא גם אפשרו את הורדת מקדם הגרר באופן משמעותי, עניין שמסייע לבידוד הרעשים, צריכת הדלק וטווח הנסיעה.
בין שאר השינויים העיצוביים, ישנה חזית שונה עם סבכה בוטה וזקופה, שבגרסאות המאובזרות יותר היא גם מוארת.
בסביבת הנהג מערך צגים משולב שעיקרו לוח מחוונים בגודל "12.7 וצג מרכזי במבנה קעור בגודל "14.9.
נפח תא המטען גדל ביחס לדור היוצא, עד ל-570 ליטרים.
עם תחילת השיווק מוצעות בישראל שלוש גרסאות – בכולן מנועי טורבו-בנזין, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה.
הגרסה הבסיסית היא 20 xDrive, המצוידת במערך היברידי-מתון (48 וולט). מנוע 2.0 ליטר ומנוע חשמלי קטן מייצרים תפוקה כוללת של 208 כ"ס ו-33.6 קג"מ.
הגרסה האמצעית היא 30e xDrive ההיברידית-נטענת. לזו אותו מנוע 2.0 ליטר ובנוסף מנוע חשמלי גדול וחזק בהרבה, לתפוקה כוללת של 299 כ"ס ו-45.9 קג"מ.
בגרסה זו סוללה של 22.1 קוט"ש והטווח החשמלי המוצהר הוא 87 ק"מ. תא המטען בנפח קטן יותר של 460 ליטרים.
בראש ההיצע M50 xDrive, גם לו אותו מערך היברידי-מתון. כאן מנוע 3.0 ליטר ומנוע חשמלי קטן והתפוקה הכוללת היא 398 כ"ס ו-59.1 קג"מ.
בגרסה זו דיפרנציאל מוגבל-החלקה מאחור, בולמים נשלטים-אלקטרונית, בלמים והיגוי M ספורט, כמו גם ארבעה פתחי מפלט.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו X3 החדש בגרסה 20 מוצע בשתי רמות גימור: 'M ספורט' כוללת תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם המאפשר תפעול באמצעות אפליקציה, תפעול חשמלי למושבים קדמיים, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור, ריפוד דמוי עור ועוד.
ברמות האבזור 'M טק' מתווספים חישוקי "20, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים תלת-אזורית, תצוגה עילית ומערכת שמע של הרמן קרדון.
בגרסה 30e ההיברידית-נטענת רמת האבזור 'M לאונצ'', הכוללת בנוסף לנ"ל גם סבכה מוארת, אך מערכת השמע היא הבסיסית יותר, כמו ב-M ספורט'.
גרסת הביצועים M50 מוצעת ברמת הגימור 'M ספורט פרו' ובאבזור, בנוסף: תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "21, אוורור במושבים ופריטי עיצוב ספורטיביים.
-
בטיחות
ב.מ.וו X3 החדש טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות, בכל רמות האבזור: בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, ניטור אקטיבי של שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בחמיקה ממכשול, התרעות על פגיעה מאחור ופתיחה מסוכנת של דלת.
בגרסת M50 מתווספים גם התרעה ובלימה בתנועה צולבת, בלימה אוטונומית בצומת וסייען להחלפת נתיב.
-
מה חדש בב.מ.וו X3 2025
תחילת שיווק הדור החדש בישראל, בינואר 2025.
-
סיכום