קיה תציג בקרוב גרסת כלאיים לספורטאז'. רכב הפנאי הקומפקטי, שהיה הנמכר ביותר בישראל בשנה שעברה, יזכה כאן לשילוב חריג יחסית של מנוע דיזל ומנוע חשמלי.

מערכת הכלאיים של קיה ספורטאז' תהיה "מתונה" (MHEV) - כלומר כזו בה המנוע החשמלי רק מסייע למנוע הבעירה הפנימית ולא מניע את הגלגלים לבדו. מדובר במערכת מבוססת מצבר 48 וולט (בנוסף למערכת החשמל 12 וולט הרגילה), עם מצבר ליתיום-יון צנוע קיבולת - רק 0.46 קוט"ש.

המצבר משמש לאגירת אנרגיה חשמלית שנוצרת בגלישה ובלימה, ובסיוע מתנע יעודי מאפשר כיבוי מנוע הדיזל בטווחים ממושכים יותר - למשל בעת גלישה ולקראת עצירה. בקיה מעריכים כי המערכת תחסוך 4% בתצרוכת הדלק בהשוואה למנוע מקביל בלי רכיבי הכלאיים. מערכת החשמל גם מספקת סיוע בהאצה, עם עד 13 כ"ס (מה שמוגדר לעיתים כ"מגדש חשמלי").

קיה ספורטאז' - בקרוב בגרסת כלאיים


בשלב זה אין מפרט טכני מלא של המערכת, ובכלל זה איזה מנוע דיזל ישמש כאן ומה יהיו נתוני ההספק, הביצועים ותצרוכת הדלק. פרטים נוספים צפויים קרוב יותר להשקת הדגם בקיץ הקרוב. מחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר כי "החברה במגעים לתחילת שיווק קיה ספורטאג' דיזל MHEV לקראת סוף שנת 2018".

לצד הספורטאז' החדש, שעשוי לקבל באותה הזדמנות גם מתיחת פנים ראשונה, קיה תציע את מערכת הכלאיים החדשה גם בסיד החל מ-2019. לאחר מכן, ביצרנית מבטיחים גם גרסת כלאיים דומה עם מנוע בנזין.