באיחור לא מבוטל לאחר שהושקה באירופה בקיץ שעבר, חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, מתחילה בשיווק הפולו החדשה. הסופרמיני חולקת עם סיאט איביזה הנוכחית את הגרסה הקטנה לפלטפורמת ה-MQB הגמישה של הקבוצה.

כמוה, היא צמחה משמעותית במידות: בבסיס הגלגלים גדל ב-9.5 ס"מ ל-255, הרוחב ב-6.9 ס"מ ל-175 והאורך (כעת 405 ס"מ) גדול בשמונה ס"מ. גם כאן הגרסאות הרגילות מצוידות במנוע שלושה צילינדרים מוגדש בנפח 1.0 ליטר, עם 95 או 115 כ"ס.

1597025


גרסת ה-95 כ"ס תוצע עם תיבת חמישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בשתיהן אורכת 10.8 שניות. גרסת 115 כ"ס (9.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש) מוצעת רק עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 22.4 ק"מ לליטר בגרסה הידנית, 21.3 ק"מ ברובוטית 95 כ"ס ו-20.8 ק"מ לליטר בגרסת 115 כ"ס.

1597026


הפולו החדשה תגיע ברמת "קומפורט ליין", עם חישוקי "15 ומערך המולטימדיה החדש והנאה של הקבוצה שראינו באיביזה. לזה מסך "8 ומצלמה אחורית. כן תצויד הפולו בבקרת אקלים מפוצלת. לגרסת ה-115 כ"ס יהיו בנוסף חישוקי "16, שמשות כהות וחלון גג. בתחום הבטיחות יוצעו כל הגרסאות עם בלימת חירום אוטונומית והתרעת עירנות נהג מקוריות - אך גם עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. בקרת שיוט אדפטיבית מוצעת ברוב הגרסאות הדו-מצמדיות.  

1597035


כמו שצפינו, פולקסווגן לא נגררת לתחרות המחירים בתחום הסופר-מיני. מחירי הפולו החדשה דומים לאלה של הדגם היוצא ואינם זולים. גרסה ידנית עולה החל מ-94,000 שקלים, אוטומטית החל מ-109,000 שקלים (112,000 עם בקרת שיוט אדפטיבית). גרסת 115 כ"ס עולה החל מ-120,000 שקלים.
 
וגם GTI
במקביל להצגת הגרסה הרגילה, צ'מפיון מוטורס משיקה גם את הפולו GTI הספורטיבית. מחיר זו עומד על החל מ-165,000 שקלים. היא מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו שמייצר 200 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות ולמהירות מרבית של 237 קמ"ש.

1597033


ה-GTI תוצע עם תאורת לד מלפנים ומאחור, חישוקי "17, חלון גג וכמובן קוסמטיקה ספורטיבית - שכוללת פתחי מפלט כסופים, דוושות אלומיניום ומושבי ספורט GTI. כן ניתן יהיה לקבל בגרסה זו לוח מחוונים דיגיטלי בתוספת תשלום.