שלום, אני אביעד כהן – מנכ"ל ובעלים של חברת 'פארטסרייד'. 'פארטסרייד' הינה חברה של ייבוא חלקי חילוף לרכב, בדגש על כל מה שקשור ל'פאסט-מובינג', חלקי טיפול.

מה ההבדל בין חלקים מקוריים לחלקים תחליפיים?
חלקים מקוריים – כמו גם חלקי OEM (חלקי חילוף תואמי מקור, Original Equipment Manufacturer) הם חלקים המיוצרים בדיוק באותו מפעל של יצרני חלקי החילוף, שם מייצרים חלקים גם ליצרני הרכב (קופסאות ממותגות של יצרני הרכב) ובדיוק באותו ליין (פס ייצור) מיוצרים גם החלקים התחליפיים (OEM). ההבדל, מבחינת הצרכן, הוא הבדל אחד משמעותי – וזה ההבדל בכסף.

חלקי חילוף לרכב - האם לבחור בחלק מקורי או בתחליפי?


איך הצרכן יכול להחליט מתי לרכוש חלק תחליפי?
החלטה של צרכן צריכה להיות מושכלת וחכמה – מה באמת הוא מבקש ורוצה לרכוש. חוק התחבורה החדש שנכנס במהלך 2016 מחייב מרכזי שירות רשמיים (מוסכים) לתת לצרכן שתי הצעות מחיר – אחת עם חלקים מקוריים ואחת עם חלקים תחליפיים.

מה לגבי איכות חלקי החילוף?
כל חלק תחליפי (OEM) שנכנס לארץ, חייב לעמוד בתקנים של משרד התחבורה. התקנים הם תקנים אירופאיים או אמריקאיים; בלעדיהם, החלק לא יכול להימכר בארץ. לכן, גם רמת האיכות של חלקי החילוף התחליפיים היא מאוד גבוהה. בסופו של יום, הצרכן מקבל הצעת מחיר עם אחריות, עם יתרונות לכל צד – וצריך לעשות את ההחלטה המושכלת כמה באמת הוא מוכן לשלם.

חלקי חילוף לרכב - האם לבחור בחלק מקורי או בתחליפי?


האם יש חסרונות לרכישת חלקי חילוף כאלו?
הזכרתי חסרונות ויתרונות של חלקים מקוריים אל מול חלקים תחליפיים – אז מה, בעצם, השורה התחתונה? יתרונות של חלקים מקוריים נוגעים לאחריות שנותן יצרן הרכב על החלק המקורי שהוא מוכר. החיסרון הוא משמעותי, אחד – העלות הגבוהה. החיסרון של חלק תחליפי OEM בא לידי ביטוי באחריות קצרה יותר ביחס לחלק הממותג של יצרן הרכב, לצד היתרון המשמעותי של הפער הכספי ביחס לחלק הממותג.

אז עם מי כדאי להתייעץ?
בסופו של יום אנחנו סומכים על יועץ השירות שלנו במוסך, ובסופו של דבר הוא זה שימליץ לנו גם על החלקים התחליפיים. גם אם אני, כצרכן, לא מכיר/לא יודע/לא שמעתי על מותג מסוים, אני סמוך ובטוח שהמוסכניק שלי ייתן לי את הטוב ביותר, וימליץ לי על הבחירה הנכונה ביותר.
_________________________________

פארטסרייד
כתובת שמשון 12, פתח תקווה
שעות פעילות א'-ה' בין 08:00 ל-18:00, ו' - 08:00-14:00
טלפון 03-922-4296

חלקי חילוף לרכב - האם לבחור בחלק מקורי או בתחליפי?