מעט מוקדם מהצפוי, יונדאי מרעננת קלות את ה-i30, המשפחתית הקומפקטית המשווקת גם בישראל. שנתיים בלבד אחרי שנחשפה, יונדאי i30 זוכה לעדכון לחרטום, תוספת קלה לאבזור ולטובת תקני זיהום מחמירים - גם עדכון למנועים.

תקני ה-"Euro 6d-Temp" החדשים, שיצרו צוואר בקבוק בייצור אצל יצרניות רבות בגלל הצורך לבצע מבחני זיהום בתנאי אמת, משפיעים גם על דגם ה-i30. כדי לעמוד בדרישות החדשות, מנועי הדיזל מקבלים מסנן חלקיקים חדש ומתקדם יותר, בעוד שדגמי הבנזין - שאחד מהם מוצע גם בישראל - יוצעו לראשונה עם מסנן חלקיקים.

דגם הבנזין המשווק אצלנו, עם טורבו, נפח של 1.4 ליטר ו-140 כ"ס (ללא שינוי), מציע כעת תצרוכת דלק ממוצעת של בין 16.9 ל-17.5 ק"מ לליטר, לעומת 18.2 ק"מ לליטר בדגם המוצע בישראל כיום. עדיין לא ידוע מה תהיה תצרוכת הדלק בישראל, משום שזו מושפעת גם על-ידי מפרט האבזור (שמשנה את משקל הרכב) ומידת הגלגלים.

יונדאי i30 מתעדכנת, ופחות מזהמת
יונדאי i30 האצ'בק לפני מתיחת פנים (מימין). תקבל את פגוש הפאסטבק (משמאל)

כבעבר, המנוע המחודש יוצע אצלנו עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. יונדאי מציעה גם גרסת שישה הילוכים ידנית מחוץ לישראל, כמו גם מנוע טורבו בנפח 1.0 ליטר ומנוע 1.4 ליטר אטמוספרי, ששניהם לא זמינים בישראל. גם גרסאות הדיזל לא משווקת כאן לפי שעה.

מלבד תוספת מסנן החלקיקים, ה-i30 מתחדשת גם בעיצוב החיצוני. כל הגרסאות (מלבד דגם ה-N-Line ה"ספורטיבי") יאמצו את הפגוש הקדמי והסבכה של גרסת הפאסטבק, דגם חמש דלתות מוארך שלא מוצע בינתיים בישראל. מתיחת הפנים של ה-i30 צפויה להגיע לישראל ככל הנראה בסוף הרבעון הראשון של 2019, כך נמסר בתגובה לפניית "אוטו" מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי.

בתא הנוסעים מושקת באירופה מערכת מולטימדיה משודרגת (שכבר זמינה בישראל), עם קישור משופר לטלפון חכם בסיוע מערכות ההפעלה אנדרואיד אוטו של גוגל וקארפליי של אפל. מערכת המולטימדיה מצטיידת גם במסך חדש וגדול מבעבר - "8 במקום "5 - שאף הוא כבר מוצע בישראל.